TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Nowy peron 6. wrocławskiego dworca jeszcze w styczniu
WROCLAW.PL Janusz Krzeszowski - Opublikowano: 22.01.2020 08:45:55
Nowy peron 6. wrocławskiego dworca jeszcze w styczniu (foto: Janusz Krzeszowski)

Na koniec stycznia zostanie otwarty nowy peron 6. na Dworcu Wrocław Główny. To ułatwi obsługę pasażerów na największej dolnośląskiej stacji.

Peron wykorzystywany był do tej pory okazjonalnie. Głównie jako tymczasowy przystanek dla zabytkowych lokomotyw albo dla pociągów, obsługujących np. duże imprezy masowe. Jego największą wadą było to, że nie dało się przejść stamtąd do głównego tunelu pod dworcem. Miał bezpośrednie połączenie tylko z ul. Suchą.

Teraz to się zmieniło, peron zyskał dużo udogodnień dla podróżnych i już niebawem będziemy mogli z niego skorzystać. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych ma zostać przekazana do użytku na koniec stycznia.

Przebicie do tunelu, przeszklony dach

Na nowym peronie szóstym wykonawca zbudował schody i wykonał "przebicie" do tunelu głównego dworca. Zamontował windę oraz szklane zadaszenie. Teraz rozpoczyna montaż oświetlenia.

Po remoncie podróże ułatwi system informacji głosowej i wizualnej oraz czytelne oznakowanie i gabloty z rozkładami jazdy. Na pociąg będą mogli poczekać na ławkach albo w kilkunastometrowych wiatach, które stanęły na nowym peronie.

Dostęp do peronu nr 6 oprócz przejścia prze tunel główny będzie też zapewniony bezpośrednio od ul. Suchej. Dla podróżnych, korzystających z komunikacji miejskiej i dworca autobusowego, będzie to dogodna trasa. Nowy peron będzie dostosowany do obsługi wszystkich pociągów pasażerskich, ale ze względu na jego usytuowanie, blisko ulicy, będzie dogodny dla obsługi lokalnych pociągów aglomeracyjnych – mówi Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy spółki PKP PLK.

Nie obyło się bez niespodzianek

Przy budowie nowego peronu wykonawca musiał pokonać niespodziewane problemy. Dlatego inwestycja nieco się przedłużyła. Najpoważniejsze były liczne kolizje kablowe. Niektóre instalacje teletechniczne oraz wodne – jak to we Wrocławiu często bywa – odkrywano dopiero podczas kolejnych etapów prac. Każda zmiana wymagała sporządzenia nowych projektów i dodatkowych prac, a czasem także korekty wcześniej przygotowanych elementów – wyjaśnia Mirosław Siemieniec.

Inwestycja kosztowała około 8 mln zł. Została sfinansowana ze środków budżetowych oraz ze środków własnych spółki kolejowej.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Wrocław
peron
dworzec
PKP PLK
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....