Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Nowy peron w Gdańsku Wrzeszczu

inforail
15.06.2015 10:26
0 Komentarzy

Od niedzielipasażerowie mogą korzystać z nowego peronu na stacji Gdańsk Wrzeszcz.Wyposażony w nową wiatę, megafony i elementy małej architektury, podniósłkomfort obsługi pasażerskiej w Trójmieście. Budowa peronu kosztowała 9 mln zł.Łączny koszt prac wykonanych na stacji Gdańsk Wrzeszcz to 150 milionów złotych.

Na wakacje z drugiego peronu we Wrzeszczu

Nowa nawierzchnia z kostki betonowej, ławki, zegary i nowawiata. Tak wygląda peron, z którego podróżni korzystają od wczoraj. Informacjeo kursowaniu pociągów pasażerowie słyszą dzięki nowemu nagłośnieniu. 5 wind ?po dwie na peronie 1 i 2 oraz jedna w budynku dworca, to tylko część udogodnieńdla osób niepełnosprawnych. System oznakowania dotykowego dla osób niewidomychi antypoślizgowe płyty betonowe o specjalnej strukturze, ułatwiają poruszaniesię po peronie i zapewniają bezpieczeństwo.

Przebudowa stacji we Wrzeszczu objęła także trzy przejściapodziemne usytuowane w budynku dworca, przy ulicy Waryńskiego oraz łączącegórną i dolną część Gdańska Wrzeszcza ze stacją. Dzięki nim przedostanie się zdworca na perony jest wygodne i bezpieczne. Z przejścia na Wajdeloty korzystajątakże mieszkańcy, którzy skracają sobie drogę między jedną a drugą stronądzielnicy. Wszystkie są oświetlone, a przejścia prowadzące na perony wyposażonew witryny do zamieszczania rozkładów jazdy i informacji dla podróżnych.


150 mln zł na kompleksową przebudowę stacji

Inwestycja Polskich Linii Kolejowych to także nowy układtorów w obrębie stacji. Zbudowano 11 km torów i 28 rozjazdów. Zainstalowanosystem komputerowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym ? cała obsługaskupiona jest już w jednej nastawni. Na odcinkach linii przyległych do stacjiWrzeszcz, jak i na całej magistrali E-65, będzie działać samoczynna blokadaliniowa. Jej zastosowanie pozwala na zwiększenie częstotliwości kursowaniapociągów na szlakach pomiędzy stacjami. Łączny koszt prac na stacji GdańskWrzeszcz to 150 mln zł.


Sprawniej w aglomeracji, szybciej między regionami

Zmodernizowana stacja Gdańsk Wrzeszcz będzie od 1 wrześniastacją przesiadkową dla linii Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Nowy peron 1obsłuży między innymi 7 milionów pasażerów, którzy każdego roku mają korzystaćz PKM-ki. Stacja jest również ostatnim elementem modernizacji magistraliWarszawa ? Gdynia. Od grudnia 2014r. przejazd najszybszych pociągów ze stolicydo Trójmiasta trwa mniej niż 3 godziny.


Modernizacja stacji Gdańsk Wrzeszcz w liczbach:

11 ? tyle kilometrów torów zostało ułożonych

4750 ? tyle metrów kwadratowych kostki położono na peronienr 1 i 2

434 ? tyle metrów kwadratowych płyt antypoślizgowychzabudowano na peronie nr 1 i2

75 ? w tyle sztuk słupów do podtrzymywania sieci trakcyjnej zostaławyposażona stacja

Komentarze