TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Nowy peron w Gdańsku Wrzeszczu
PKP PLK - Opublikowano: 15.06.2015 12:26:15
Nowy peron w Gdańsku Wrzeszczu

Od niedzieli pasażerowie mogą korzystać z nowego peronu na stacji Gdańsk Wrzeszcz. Wyposażony w nową wiatę, megafony i elementy małej architektury, podniósł komfort obsługi pasażerskiej w Trójmieście. Budowa peronu kosztowała 9 mln zł. Łączny koszt prac wykonanych na stacji Gdańsk Wrzeszcz to 150 milionów złotych.

Na wakacje z drugiego peronu we Wrzeszczu

Nowa nawierzchnia z kostki betonowej, ławki, zegary i nowa wiata. Tak wygląda peron, z którego podróżni korzystają od wczoraj. Informacje o kursowaniu pociągów pasażerowie słyszą dzięki nowemu nagłośnieniu. 5 wind ? po dwie na peronie 1 i 2 oraz jedna w budynku dworca, to tylko część udogodnień dla osób niepełnosprawnych. System oznakowania dotykowego dla osób niewidomych i antypoślizgowe płyty betonowe o specjalnej strukturze, ułatwiają poruszanie się po peronie i zapewniają bezpieczeństwo.

Przebudowa stacji we Wrzeszczu objęła także trzy przejścia podziemne usytuowane w budynku dworca, przy ulicy Waryńskiego oraz łączące górną i dolną część Gdańska Wrzeszcza ze stacją. Dzięki nim przedostanie się z dworca na perony jest wygodne i bezpieczne. Z przejścia na Wajdeloty korzystają także mieszkańcy, którzy skracają sobie drogę między jedną a drugą stroną dzielnicy. Wszystkie są oświetlone, a przejścia prowadzące na perony wyposażone w witryny do zamieszczania rozkładów jazdy i informacji dla podróżnych.


150 mln zł na kompleksową przebudowę stacji

Inwestycja Polskich Linii Kolejowych to także nowy układ torów w obrębie stacji. Zbudowano 11 km torów i 28 rozjazdów. Zainstalowano system komputerowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym ? cała obsługa skupiona jest już w jednej nastawni. Na odcinkach linii przyległych do stacji Wrzeszcz, jak i na całej magistrali E-65, będzie działać samoczynna blokada liniowa. Jej zastosowanie pozwala na zwiększenie częstotliwości kursowania pociągów na szlakach pomiędzy stacjami. Łączny koszt prac na stacji Gdańsk Wrzeszcz to 150 mln zł.


Sprawniej w aglomeracji, szybciej między regionami

Zmodernizowana stacja Gdańsk Wrzeszcz będzie od 1 września stacją przesiadkową dla linii Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Nowy peron 1 obsłuży między innymi 7 milionów pasażerów, którzy każdego roku mają korzystać z PKM-ki. Stacja jest również ostatnim elementem modernizacji magistrali Warszawa ? Gdynia. Od grudnia 2014r. przejazd najszybszych pociągów ze stolicy do Trójmiasta trwa mniej niż 3 godziny.


Modernizacja stacji Gdańsk Wrzeszcz w liczbach:

11 ? tyle kilometrów torów zostało ułożonych

4750 ? tyle metrów kwadratowych kostki położono na peronie nr 1 i 2

434 ? tyle metrów kwadratowych płyt antypoślizgowych zabudowano na peronie nr 1 i2

75 ? w tyle sztuk słupów do podtrzymywania sieci trakcyjnej została wyposażona stacja


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP PLK
peron
Gdańsk

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....