TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Nowy peron w Gdańsku Wrzeszczu
PKP PLK - Opublikowano: 15.06.2015 12:26:15
Nowy peron w Gdańsku Wrzeszczu

Od niedzieli pasażerowie mogą korzystać z nowego peronu na stacji Gdańsk Wrzeszcz. Wyposażony w nową wiatę, megafony i elementy małej architektury, podniósł komfort obsługi pasażerskiej w Trójmieście. Budowa peronu kosztowała 9 mln zł. Łączny koszt prac wykonanych na stacji Gdańsk Wrzeszcz to 150 milionów złotych.

Na wakacje z drugiego peronu we Wrzeszczu

Nowa nawierzchnia z kostki betonowej, ławki, zegary i nowa wiata. Tak wygląda peron, z którego podróżni korzystają od wczoraj. Informacje o kursowaniu pociągów pasażerowie słyszą dzięki nowemu nagłośnieniu. 5 wind ? po dwie na peronie 1 i 2 oraz jedna w budynku dworca, to tylko część udogodnień dla osób niepełnosprawnych. System oznakowania dotykowego dla osób niewidomych i antypoślizgowe płyty betonowe o specjalnej strukturze, ułatwiają poruszanie się po peronie i zapewniają bezpieczeństwo.

Przebudowa stacji we Wrzeszczu objęła także trzy przejścia podziemne usytuowane w budynku dworca, przy ulicy Waryńskiego oraz łączące górną i dolną część Gdańska Wrzeszcza ze stacją. Dzięki nim przedostanie się z dworca na perony jest wygodne i bezpieczne. Z przejścia na Wajdeloty korzystają także mieszkańcy, którzy skracają sobie drogę między jedną a drugą stroną dzielnicy. Wszystkie są oświetlone, a przejścia prowadzące na perony wyposażone w witryny do zamieszczania rozkładów jazdy i informacji dla podróżnych.


150 mln zł na kompleksową przebudowę stacji

Inwestycja Polskich Linii Kolejowych to także nowy układ torów w obrębie stacji. Zbudowano 11 km torów i 28 rozjazdów. Zainstalowano system komputerowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym ? cała obsługa skupiona jest już w jednej nastawni. Na odcinkach linii przyległych do stacji Wrzeszcz, jak i na całej magistrali E-65, będzie działać samoczynna blokada liniowa. Jej zastosowanie pozwala na zwiększenie częstotliwości kursowania pociągów na szlakach pomiędzy stacjami. Łączny koszt prac na stacji Gdańsk Wrzeszcz to 150 mln zł.


Sprawniej w aglomeracji, szybciej między regionami

Zmodernizowana stacja Gdańsk Wrzeszcz będzie od 1 września stacją przesiadkową dla linii Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Nowy peron 1 obsłuży między innymi 7 milionów pasażerów, którzy każdego roku mają korzystać z PKM-ki. Stacja jest również ostatnim elementem modernizacji magistrali Warszawa ? Gdynia. Od grudnia 2014r. przejazd najszybszych pociągów ze stolicy do Trójmiasta trwa mniej niż 3 godziny.


Modernizacja stacji Gdańsk Wrzeszcz w liczbach:

11 ? tyle kilometrów torów zostało ułożonych

4750 ? tyle metrów kwadratowych kostki położono na peronie nr 1 i 2

434 ? tyle metrów kwadratowych płyt antypoślizgowych zabudowano na peronie nr 1 i2

75 ? w tyle sztuk słupów do podtrzymywania sieci trakcyjnej została wyposażona stacja


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP PLK
peron
Gdańsk
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....