TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Nowy plan na warszawską średnicę. Pociągi co 2,5 minuty
InfoRail.pl - Opublikowano: 08.07.2019 12:45:12
Nowy plan na warszawską średnicę. Pociągi co 2,5 minuty (foto: PKP PLK)

Przebudowa warszawskiej linii średnicowej Warszawa Zachodnia – Warszawa Wschodnia zwiększy liczbę połączeń dalekobieżnych i aglomeracyjnych. Dzięki nowym rozwiązaniom, po linii podmiejskiej pociągi pojadą co 2,5 minuty, czyli 24 pociągi na godzinę – poinformował prezes PKP PLK Ireneusz Merchel.

Plan dla stołecznego węzła obejmuje przebudowę warszawskiej linii średnicowej, nowe przystanki, zwiększenie połączeń kolejowych w stolicy, sprawne łączenie ruchu aglomeracyjnego, dalekobieżnego i przewozów towarowych. Uwzględnia też modernizację linii i budowę nowych.

Merchel dodał, że dla poprawy układu komunikacyjnego PKP PLK planuje budowę na linii średnicowej przystanku pod rondem de Gaulle'a i przystanku "Warszawa Solec", oraz "Warszawa Targówek" na linii Warszawa Wschodnia – Gdańsk. PKP Polskie Linie Kolejowe przygotowując Master Plan przeprowadziły kompleksową analizę linii kolejowych w obszarze Warszawskiego Węzła Kolejowego. Szczegółowe badania objęły miasto i odcinki linii w promieniu ok. 100 km od stolicy. Uwzględniono wzrost liczby mieszkańców, niewydolność układów drogowych, konieczność pogodzenia ruchu kolejowego aglomeracyjnego, regionalnego, dalekobieżnego i towarowego oraz potrzebę dostosowania linii do rzeczywistych potrzeb przewozowych. Opracowano koncepcyjne układy torowe linii i stacji – podał szef PKP PLK.

Nowe przystanki w Warszawie, rozbudowa linii wylotowych ze stolicy do czterotorowych, częściej kursujące pociągi na linii średnicowej, sprawny przewóz towarów przez aglomerację - to główne założenia Master Planu dla transportu kolejowego w aglomeracji warszawskiej - poinformował wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel.

Zmiany w transporcie kolejowym w Polsce w istotny sposób obejmują aglomeracje. Celem jest zapewnienie mieszkańcom i podróżnym sprawnej zintegrowanej komunikacji. Dzięki już realizowanym i planowanym w oparciu o analizy PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. inwestycjom w aglomeracji warszawskiej powstaje kolej komfortowa, szybka i dostępna – powiedział Bittel. Master Plan dla Warszawskiego Węzła Kolejowego stanowi kompleksową diagnozę stanu obecnego i zawiera wytyczne do realizacji działań na przyszłość tak, aby stworzyć ofertę nie tylko dla Warszawy, ale również szerzej, bo plan obejmuje analizy w promieniu 100 km wokół Warszawy - dodał.

Szef PKP PLK powiedział, że założona jest rozbudowa linii wylotowych z Warszawskiego Węzła Komunikacyjnego do układów czterotorowych, w szczególności: Warszawa – Otwock, Warszawa – Legionowo, Wołomin – Tłuszcz, Warszawa – Sulejówek Miłosna, Warszawa – Piaseczno. Rozbudowa pozwoli na przejazd do kilkunastu pociągów więcej w godzinie oraz możliwość realizacji cyklicznego rozkładu jazdy pociągów pasażerskich. Jak poinformował prezes PKP PLK nowy układ linii ma zapewniać przejazd pociągów towarowych bez straty czasu ze względu na ograniczoną przepustowość.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP PLK
Warszawa
remont
linia średnicowa

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....