Nowy rozkład w Pomorskim, jest kilka istotnych zmian
Oddział PomorskiPrzewozów Regionalnych informuje, że od dnia 11 grudnia 2016 roku będzierealizował ofertę przewozową zamówioną przez organizatora przewozów, którymjest Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego.
Jest ona w zasadniczej części kontynuacją obecniefunkcjonującego rozkładu jazdy. Drobne zmiany dotyczące godzin kursowaniawynikają z otrzymanych wniosków podróżnych oraz z konieczności dostosowania siędo kursujących pociągów innych przewoźników (np. poc. EIP Premium)posiadających priorytet w konstruowaniu rozkładu jazdy.
Przewoźnik informuje, że ze szczególną uwagą podszedł dopociągów dowożących/odwożących do pracy i szkół kursujących w godzinachporannego i popołudniowego szczytu przewozowego. W godzinach tych uruchomiwiększą ilość pociągów i wspólnie z organizatorem dąży do stworzenia rozkładujazdy, który w możliwie największym stopniu zaspakaja potrzeby i oczekiwanialokalnej społeczności. Większość uruchamianych pociągów będzie kursowało wzestawieniach 2 elektrycznych zespołów trakcyjnych. W pierwszych dniachobowiązywania nowego rozkładu jazdy obserwacjom poddane zostaną kształtującesię przepływy osób, zaś Przewozy Regionalne zapewniają, że na bieżąco będą reagowaćdostosowując w miarę możliwości zestawienia poszczególnych pociągów.
Opublikowany rozkład jazdy obowiązujący do dnia 11 marca2017 r. jest rozkładem tymczasowym, zarządzonym na jeden z pięciu okresówobowiązywania związanym z kolejnym etapem prowadzonych przez PKP Polskie LinieKolejowe prac modernizacyjnych. Pociągi jednak w tym okresie będą kursowały wrelacjach i układzie zbliżonym do zamówionego przez przewoźnika.
Więcej połączeń doHelu
W porównaniu do rozkładu obecnie obowiązującego zwiększono z10 do 11 liczbę połączeń na odcinku Gdynia ? Hel, z tym że do dnia 21 kwietnia2017r w czterech przypadkach na odcinku Władysławowo ? Hel przewóz podróżnychbędzie realizowany autobusami „kolejowej komunikacji uzupełniającej”, w którychobowiązywała będzie taryfa „Przewozów Regionalnych”.
Częściej do Chojnic
Zwiększeniu ulega również ilość połączeń na odcinku Chojnice? Kościerzyna (z 3 par do 4 par na odcinku Chojnice ? Kościerzyna i jednej paryChojnice ? Brusy, która zostaje wydłużona do miejscowości DziemianyKaszubskie), lecz w tym przypadku także dwie pary na odcinku Chojnice ?Kościerzyna i 1 para na odcinku Chojnice ? Dziemiany Kaszubskie będą realizowane autobusami „kolejowejkomunikacji uzupełniającej”.
Połączenia w dobrejcenie
Kontynuowana będzie na dotychczasowych odcinkach dobrzeodbierana przez podróżnych oferta „Połączenie w Dobrej Cenie” (PwDC).
Ze Słupska do Chojnic
W celu zwiększenia dogodności podróżowania uruchamiamy 4bezpośrednie pociągi (2 pary) w relacjach Chojnice ? Słupsk i Słupsk ? Chojniceprzez Szczecinek, poprzez połączenie relacji na odcinkach Chojnice ? Szczecineki Szczecinek ? Słupsk
Konsorcjum z PKP SKM
Istotną zmianą dla podróżnych będzie obsługa odcinka GdyniaGłówna ? Słupsk przez „Konsorcjum” przewoźników „Przewozy Regionalne” sp. zo.o. i PKP „Szybkiej Kolei Miejskiej w Trójmieście” sp. z o.o.
W ramach umowy „Konsorcjum” 14 pociągów w relacjach GdyniaGłówna ? Słupsk i Słupsk ? Gdynia Główna obsługiwane będzie przez tabor idrużyny pociągowe „Przewozów Regionalnych”. Pociągi te będą w całej relacjikursowały torami linii 202 (tory dalekobieżne PLK) i zatrzymywały się będą nastacjach z pominięciem przystanków osobowych. W rozkładzie jazdy oznaczono jenazwą „Sprinter”.
We wszystkich pociągach PR i SKM na odcinku Gdynia Główna ?Słupsk będzie obowiązywała taryfa SKM. Dla podróżnych odbywających przejazd naodcinkach stycznych z kierunków Elbląg/Olsztyn/Bydgoszcz do stacji położonychna odcinku Gdynia Główna ? Słupsk i w kierunku zwrotnym w niektórych pociągach(np. Łyna, Wiślany, Sambor) będzie istniała możliwość kontynuowania podróży bezprzesiadania na stacji Gdynia, jednakże w takim przypadku w razie jakichkolwiekwątpliwości prosimy podróżnych o uzyskanie pełnej informacji u drużynykonduktorskiej.
Dla podróżnych korzystających z przejazdów na odcinkachstycznych przewoźnik proponuje wspólną ofertę taryfową Przewozów Regionalnych iPKP Szybkiej Kolei Miejskiej w Trójmieście „wspólny przejazd”. Podróżnyprzed zakupem w kasie biletowej zobowiązany jest określić stację styczną dla obu przewoźników tj. stację przesiadania. Przejazd odbywa sięna podstawie jednego biletu. Cenę biletu stanowi suma cen biletów obuprzewoźników pomniejszona o 5% upustu. Oferta dotyczy biletów jednorazowych iokresowych.
Będzie miało miejsce również honorowanie biletów zgodnie zumową z Metropolitalnym Związkiem Komunikacyjnym Zatoki Gdańskiej. Biletymetropolitalne jednorazowe i miesięczne sąhonorowane na liniach kolejowych ograniczonych stacjami: Babi Dół, Cieplewo,Luzino, Reda Rekowo przez obu przewoźników kolejowych.
Uwaga, zmianyperonów!
W wielu przypadkach zmianom ulegną tory/perony z którychodjeżdżają pociągi na poszczególnych stacjach i przystankach, prosimy zatempodróżnych aby przed rozpoczęciem podróży sprawdzili wszystkie informacjedotyczące danego połączenia.
„
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze