TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Od 13 grudnia nowe pociągi na dolnośląskich torach
INFORAIL - Opublikowano: 07.12.2015 16:57:03 60 komentarzy
Od 13 grudnia nowe pociągi na dolnośląskich torach (foto: KD)

Wraz z wejściem nowego rozkładu jazdy na dolnośląskich torach pojawią się nowe składy ? poinformował dziś Cezary Przybylski, marszałek Dolnego Śląska. Zupełną nowością w regionie będą Linki, zakupione od PESY. W barwach Kolei Dolnośląskich składy te zostaną skierowane do obsługi połączeń z Wrocławia do Trzebnicy, Dzierżoniowa oraz Kudowy-Zdroju. To najnowocześniejsze spalinowe jednostki w naszym kraju. Dzięki wprowadzeniu ich do eksploatacji poprawi się standard obsługi pasażerów na części niezelektryfikowanych linii kolejowych. Obecnie trwają testy nowych pojazdów oraz szkolenia maszynistów. Pociągi będą kursowały od połowy grudnia.

Koleje Dolnośląskie są kolejnym polskim przewoźnikiem, który wprowadza do ruchu Linki. Wcześniej na takie pojazdy zdecydowały się samorządy województw zachodniopomorskiego oraz lubuskiego, które przekazały jednostki Przewozom Regionalnym, a także Koleje Wielkopolskie. Podobne jednostki kursują również w Czechach, w przyszłości zaś mają pojawić się w Niemczech.

Ale to nie koniec dobrych informacji dla pasażerów z Dolnego Śląska. Jak poinformował Urząd Marszałkowski linię w kierunku Jeleniej Góry będzie obsługiwał nowoczesny, klimatyzowany tabor 36WE i zmodernizowane EN57AL Kolei Dolnośląskich. Czas przejazdu najszybszych pociągów z Wrocławia do Wałbrzycha wyniesie 1 godzinę 7 minut, a do Jeleniej Góry 2 godziny 10 minut. Zmodernizowane EN57AL Przewozów Regionalnych będą obsługiwać również pociągi z Wrocławia do Zielonej Góry (wszystkie połączenia) oraz do Międzylesia (2 pary pociągów).

Przypomnijmy, że także od 13 grudnia pojadą pociągi do Rawicza. Więcej na ten temat w poniższym linku. 


WIĘCEJ
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Koleje Dolnośląskie
Dolnośląskie
Link
PESA
  • perian – 07.12.2015

    36WE do Szklarskiej/Jeleniej Góry już od dawna jeżdżą. Nowość to będzie 31WE do Rawicza. Może jednak niech takie artykuły pisze ktoś kto ma pojęcie? Bo widać wiedzy brakuje.

  • ... – 07.12.2015

    Może przeczytać ze zrozumieniem. Chyba chodzi o to, że będą same nowe i zmodernizowane pociągi na tej trasie...

  • 1! – 08.12.2015

    Orientuje się ktoś ilu członowe składy obsługują trasę Wrocław Główny - Szklarska Poręba Górna?

  • wałbrzyszanin – 08.12.2015

    Ha ha, 0 jednostkach 36WE Kolei Dolnośląskich do Jeleniej Góry słyszałem już rok temu, a mimo to wciąż jeżdżą stare EN57. Czyżby KD co roku próbowały robić pasażerów w balona w ten sam sposób? Takie podejście ma baaardzo krótkie nogi.

  • Caro – 08.12.2015

    [komentarz usunięty, powód: -]

  • Maro – 08.12.2015

    [komentarz usunięty, powód: niezgodny z regulaminem]

  • Dolnoślązak – 08.12.2015

    I jak zwykle najlepszy sprzęt idzie na połączenia z Wrocławia. Linki powinny jeździć na najdłuższych trasach, np. do Goerlitz, Zielona Góra - Jelenia Góra czy Wałbrzych - Kudowa, a nie że dają na najdłuższe linie najgorszy szrot w którym po godzinie jazdy nie można odkleić się od twardego jak deska siedzenia, a Linki z wygodnymi fotelami kręcą się wokół Wrocławia i robią za kolejkę aglomeracyjną stolycy. Czy ktoś ma jeszcze wątpliwości dla kogo jeżdżą KD? Tylko dlaczego są finansowane z pieniędzy wszystkich Dolnoślązaków?

  • Piotr W. – 08.12.2015

    [komentarz usunięty, powód: -]

  • Caro – 08.12.2015

    [komentarz usunięty, powód: -]

  • kier – 08.12.2015

    [komentarz usunięty, powód: niezgodny z egulaminem]

  • Janusz – 08.12.2015

    [komentarz usunięty, powód: -]

  • rufus – 08.12.2015

    Jak zwykle pijarowa propaganda w wykonaniu KD. Obecnie na linii do Jeleniej Góry można spotkać więcej kibli niż Impulsów i nie zanosi się żeby było inaczej. No chyba że Impulsy się rozmnożą, bo te które zakupiono pójdą do obsługi Rawicza a nie Jeleniej Góry.

  • zxc – 08.12.2015

    [komentarz usunięty, powód: -]

  • InfoRail – 08.12.2015

    Koleje Dolnośląskie zapowiedziały, że od 13.12 wszystkie połączenia do Jeleniej Góry będą obsługiwać nowym lub zmodernizowanym taborem. Taki miał być przekaz z tej informacji. To też chyba próbował przekazać Czytelnik Caro. Może w mało elegancki sposób, ponieważ Jego komentarz przeszkadzał został usunięty.

  • Janusz – 08.12.2015

    Do InfoRail: A dlaczego został usunięty mój komentarz? Powodu nikt nie podał. Czy doczekam się odpowiedzi, czy i tym razem zostanie mój komentarz usunięty? Domyślam się, że też wam przeszkadzał, bo napisałem szczerze (co nie oznacza, że niekulturalnie) co myślę o poziomie dyskusji reprezentowanej tu m.in. przez użytkownika Caro i wyjątkowo wybiórczym działaniu moderacji.

  • ciekawy – 08.12.2015

    Od 13 grudnia którego roku? Bo nowy lub zmodernizowany tabor jeździ do Jeleniej Góry już od dawna. Ktoś albo w ogóle nie wie o czym pisze albo ta informacja została skopiowana sprzed roku.

  • InfoRail – 09.12.2015

    do Janusz: Słabą ma Pan pamięć.do ciekawy: Ale jeździł też niezmodernizowany a teraz będzie jeździł tylko zmodernizowany albo nowy. Ktoś wie o czym pisze i nie zostało nic skopiowane sprzed roku.

  • Janusz – 09.12.2015

    Do InfoRail: Nie rozumiem tej wzmianki na temat mojej pamięci. Proszę o konkretną odpowiedź na postawione przez mnie pytanie, zamiast używać jakichś ogólnikowych argumentów ad personam wobec mojej osoby. No chyba że taki tu panuje styl dyskusji i również Redakcja taki styl preferuje - wtedy też proszę mi to jasno zakomunikować, a ja wyniosę się na inne, lepsze portale. Pozdrawiam

  • hmm – 09.12.2015

    A ten niezmodernizowany tabor który jest własnością KD to gdzie teraz będzie jeździł? Może redakcja coś wie? Bo przecież raczej nie na Węgliniec ani Rawicz, gdzie obowiązuje Vmax 160 km/h.

  • Marek – 09.12.2015

    [komentarz usunięty, powód: -]

  • 1! – 09.12.2015

    @wałbrzyszanin:Nie wiem skąd posiadasz informacje, że na trasie Jelenia Góra - Wrocław Główny jeżdżą stare EN57. Obecnie na trasie Jelenia Góra - Wrocław Główny można spotkać 36WEa, EN57AL i EN57AKD. Jedynym wyjątkiem są stare EN57 wypożyczane od PR Wrocław w przypadku wysłania taboru na przegląd oraz w sytuacji, gdy tabor KD ulegnie awarii. Dla przykładu podam Ci jednostkę EN57-1782 wypożyczoną od PR Wrocław, gdyż jeden z EZT należących do KD wjechał na odcinek, gdzie została skradziona sieć trakcyjna. Poza tym zapraszam Ciebie do obejrzenia filmików na YouTube, gdzie doskonale widać, że na w/w trasie jeżdżą 36WEa, EN57AL oraz EN57AKD.

  • Kudowa – 09.12.2015

    No to w takim razie Kudowa Zdrój czeka na nowe pociągi :)

  • tom – 09.12.2015

    @ 1!No więc jeżdżą stare EN57, o czym sam napisałeś. To czy wypożyczone, czy nie, nie ma znaczenia, skoro wynajmują je KD i jeżdżą pod banderą KD. Pasażera zresztą najmniej interesuje, kto od kogo pożycza pociągi i kto nimi jeździ, ważna jest przede wszystkim wygoda podróżowania. Co do zmodernizowanych EN57AKD to też nie ma co się tak zachwycać tymi pojazdami, dalej to jest kibel, rzuca na boki na rozjazdach, głośno w środku, szarpie przy ruszaniu, o takich rzeczach jak np. wi-fi można zapomnieć, a siedzenia niewygodne jak w szynobusach (gorsze niż w starych EN57), przez co jazda 1-1,5 godziny tym wynalazkiem to jest maksimum.

  • 1! – 10.12.2015

    @tom:Stare EN57 na trasie Jelenia Góra - Wrocław Główny jeżdżą sporadycznie, więc o czym mowa? Wypożyczenie starych EN57 od PR Wrocław nie oznacza, że jeżdżą one pod banderą KD, bo w dalszym ciągu ich właścicielem jest PR Wrocław, który jedynie wypożycza EN57 do KD w formie dzierżawy. Jedyną rzeczą, z którą się muszę zgodzić jest to, że jazda starych EN57 jest katorgą, bo miałem okazję jechać taborem PR Wrocław.

  • tom – 10.12.2015

    Widzę, że zupełnie nie ogarniasz tematu. Pociągi są wypożyczone przez KD i w rozkładzie jazdy jako przewoźnik widnieje KD. Więc KD za nie odpowiada, chyba oczywiste. KD wypożyczyło te pociągi od PR-ów a nie na odwrót. Wypożyczyliście złom z własnej woli, to nie zwalajcie teraz winy na PR. Jak ktoś jeździ pociągiem sporadycznie, to dla niego to jest sporadycznie, generalnie jak normalny pasażer przejedzie się kiblem bez klimatyzacji w upalny dzień przy 35 stopniach Celsjusza to następnym razem wybierze autobus. Z jednym się tylko zgodzę co do tego sprzętu: stare kible mają wygodniejsze siedzenia niż "zmodernizowany" tabor KD, gdzie wysiedzieć 3 godziny jazdy to jest horror. Nie rozumiem też po co KD wciskają pasażerom kity w oficjalnych informacjach i w rozkładach jazdy, że jeździ nowoczesny sprzęt z klimatyzacją, wi-fi itd, podczas gdy przyjeżdża stary trup? To jest zwyczajne robienie pasażerów w balona.

  • 1! – 11.12.2015

    @tom:Odpowiem Ci zwięźle, krótko i na temat: na trasie Jelenia Góra - Wrocław Główny jeżdżą jednostki 31WE, 36WEa, EN57AL oraz EN57AKD. Obecność starych EN57, które KD dzierżawią od PR Wrocław w charakterze pojazdów zastępczych jest znikoma i ma miejsce w momencie, kiedy tabor KD ulegnie awarii lub zostanie wysłany do przeglądu.Poza tym rozbawiłeś mnie swoją wypowiedzią, że wypożyczyliśmy złom z własnej woli. Po pierwsze nie pracuję w KD, po drugie nie można wypożyczyć złomu z własnej woli. Po trzecie wątpię, żeby siedzenia w starym EN57 były wygodniejsze od siedzeń w nowszym taborze KD.

  • tom – 11.12.2015

    Jakie jednostki jeżdżą na trasie Jelenia Góra - Wrocław, doskonale wiem. A że rezerwy taborowej KD praktycznie nie mają, o czym powszechnie wiadomo, stare jednostki jeżdżą non stop. Dla kogoś może to być sporadycznie, ale tak samo pociągi też się psują sporadycznie, tym niemniej jak komuś się zepsuje pociąg w drodze do pracy to następnym razem 10 razy się zastanowi, zanim ponownie skorzysta z pociągu.Z czyjej woli w takim razie wypożyczyliście złom? PR-y wam kazały go wypożyczyć? Nie rozśmieszaj mnie. Za tabor odpowiada przewoźnik, a zwalanie winy na PR-y jest niepoważne. Może trzeba było wypożyczyć trabanta od Rycha z Obornik i potem zwalać winę na Rycha. Albo furmankę. Tak samo zwalaliście winę na Lasy Państwowe, że drzewa rosną w lesie. KD jak zwykle niewinne i skrzywdzone przez innych. A siedzenia w starych EN57 są wygodniejsze od tych w zmodernizowanych jednostkach, bo są bardziej miękkie, wystarczy się przejechać i zobaczyć.

  • 1! – 12.12.2015

    @tom:Najwidoczniej nie wiesz jakie jednostki jeżdżą na trasie Jelenia Góra ? Wrocław Główny, skoro piszesz, że non stop jeżdżą stare jednostki. Jeśli dla Ciebie jednostki 31WE, 36WEa, EN57AL oraz EN57AKD są starymi jednostkami, to naprawdę gratulacje poczucia humoru.Jeszcze raz Ci napiszę, że w charakterze pojazdów zastępczych KD dzierżawią od PR Wrocław jednostki EN57, które jeżdżą tylko i wyłącznie w na wypadek awarii lub przeglądu taboru KD. Oczywiście nie myl tutaj starych EN57 z PR Wrocław, bo te, które jeżdżą w KD są zmodernizowane i mają jedną wielką różnicę. I jeszcze jedno, nie pracuję w KD, a to już jest spora różnica.

  • tom – 12.12.2015

    @1!:Nie rozumiesz, co czytasz na dodatek. Gdzie ja pisałem, że "jednostki 31WE, 36WEa, EN57AL oraz EN57AKD są starymi jednostkami"? Pokaż mi konkretny cytat. Stare jednostki jeżdżą non stop, bo KD brakuje rezerwy, w związku z czym wypożyczone stare trupy są stale eksploatowane zamiast stać na bocznicach.Co do reszty, to pisałeś już to 10 razy. A ja za każdym razem ci tłumaczyłem, że jest inaczej. Kłamstwo powtarzane 10 razy wcale nie przestanie być kłamstwem. Metoda zdartej płyty też nie należy do dobrych metod dyskusji. Co do różnic pomiędzy zmodernizowanymi kiblami a starymi kiblami to niestety faktem jest, że są one niewielkie. Kibel zawsze pozostanie kiblem, bo kluczowe elementy mające wpływ na komfort jazdy, jak np. podwozie, nie są modernizowane. A pod wieloma względami stare kible są wygodniejsze od modernizowanych, np. pod względem siedzeń, o czym też już pisałem. Jak modernizować to przynajmniej z głową, a nie żeby tylko ładnie wyglądało z zewnątrz.

  • 1! – 13.12.2015

    @tom:Podaj mi konkretne trasy, na których non stop jeżdżą stare EN57 wypożyczone od PR Wrocław. Dla przykładu podam Ci, że na trasie Jelenia Góra ? Wrocław Główny najczęściej widzę 31WE, 36WEa, EN57AL oraz EN57AKD. Stare EN57 widzę na w/w trasie dość sporadycznie, jakby nie rzec, że jeżdżą bardzo rzadko. Co do braku rezerw KD, nie wypowiem się, bo nie znam szczegółów. Wszystkie pisane przez moją osobę dotąd komentarze tyczą się trasy Jelenia Góra ? Wrocław Główny, na której dość często jeżdżę i odkąd jeżdżę jeszcze nigdy nie jechałem starym EN57 od PR Wrocław na w/w trasie. Być może masz na myśli inne trasy i dlatego moje obserwacje dotyczą trasy Jelenia Góra ? Wrocław Główny.

  • 1! – 13.12.2015

    @tom:Podaj mi konkretne trasy, na których non stop jeżdżą stare EN57 wypożyczone od PR Wrocław. Dla przykładu podam Ci, że na trasie Jelenia Góra ? Wrocław Główny najczęściej widzę 31WE, 36WEa, EN57AL oraz EN57AKD. Stare EN57 widzę na w/w trasie dość sporadycznie, jakby nie rzec, że jeżdżą bardzo rzadko. Co do braku rezerw KD, nie wypowiem się, bo nie znam szczegółów. Wszystkie pisane przez moją osobę dotąd komentarze tyczą się trasy Jelenia Góra ? Wrocław Główny, na której dość często jeżdżę i odkąd jeżdżę jeszcze nigdy nie jechałem starym EN57 od PR Wrocław na w/w trasie. Być może masz na myśli inne trasy i dlatego moje obserwacje dotyczą trasy Jelenia Góra ? Wrocław Główny.

  • tom – 13.12.2015

    @1!:Matko Boska, a ten dalej swoje. Płyta ci się zacięła? A o jakiej trasie cały czas rozmawiamy? Co do ciągle powtarzanej przez ciebie sporadyczności, to powtórzę to co już napisałem: "A że rezerwy taborowej KD praktycznie nie mają, o czym powszechnie wiadomo, stare jednostki jeżdżą non stop. Dla kogoś może to być sporadycznie, ale tak samo pociągi też się psują sporadycznie, tym niemniej jak komuś się zepsuje pociąg w drodze do pracy to następnym razem 10 razy się zastanowi, zanim ponownie skorzysta z pociągu". Przeczytaj 10 razy ze zrozumieniem i nie powtarzaj w kółko tego samego.Co do rezerw to zorientuj się najpierw jakie one są, bo puszczanie starych EN57 ściśle wynika z braku rezerw. Jak można w ogóle wypowiadać się o jeżdżących rezerwach, nie mając pojęcia o ilostanie pociągów przeznaczonych na rezerwę?Ja widuję pociągi na 274 codziennie, więc wiem co piszę.

  • 1! – 14.12.2015

    @tom: Jesteś w stanie określić dokładną liczbę starych EN57, które są puszczane na trasę Jelenia Góra ? Wrocław Główny? Z osobistych obserwacji zauważyłem jedynie EN57-1782 i co do pozostałych rezerw nie wypowiadam się, gdyż nie znam dokładnej liczby ilostanu rezerwy.

  • tom – 14.12.2015

    @1!A po co dokładna liczba? Jeżdżą i to jest najistotniejsze. Przeciętny pasażer to nie mikol i nie liczy pojazdów każdego typu. Za to na pewno zauważy różnicę w komforcie pomiędzy Impulsem i EN57. Nieważne, czy zmodernizowanym, czy nie. Zasada generalnie jest taka: w rezerwie KD trzymają EN57 i w razie konieczności jej wykorzystania zawsze jest wysyłana na linię 274 (co, nawiasem mówiąc, jest swoistym bezsensem, bo na najdłuższą trasę są wysyłane najgorsze jednostki). A że Impulsów stale brakuje, rezerwa jest wykorzystywana prawie non stop. Ile starych jednostek jeździ we wtorek a ile w piątek naprawdę nie jest istotne.

  • 1! – 15.12.2015

    @tom:Dzisiaj na trasie Jelenia Góra - Wrocław Główny trafiam same trójczłonowe Impulsy 36WEa i nie widzę żadnych starych EN57, o których tak zaciekle piszesz.

  • tom – 15.12.2015

    @!:Ale co to ma do rzeczy, co ty dzisiaj trafiłeś? Ja dzisiaj na ulicy trafiłem na kota albinosa. Czy to oznacza, że kot albinos jest regułą? Sam pokazujesz, jak słabe masz argumenty i mizerną wiedzę.Nie rozumiem twojego bronienia się w zaparte. Pracujesz w KD?

  • KW – 15.12.2015

    Ta dyskusja straciła sens. Od niedzieli nie jeżdżą już stare EN57 na tej trasie.

  • 1! – 15.12.2015

    @tom:Właśnie ma to do rzeczy, że stare EN57 jeżdżą bardzo rzadko na linii nr 274. Co do Twojego pytania, nie pracuję w KD. Zresztą @KW napisał, że stare EN57 od niedzieli nie jeżdżą na 274.

  • KS – 15.12.2015

    A ile czasu minęło od niedzieli? 3 dni. Jest takie powiedzenie: "Nie chwal dnia przed zachodem słońca".

  • tom – 15.12.2015

    @1!:"Bardzo rzadko", czyli ile? Ja widzę mniej więcej pół na pół. Co do reszty, to @KS słusznie zauważył, że od niedzieli minęły dopiero 3 dni i nie można jeszcze nic wyrokować. Pewnie KD chcą się pokazać z dobrej strony po zmianie rozkładu, a za jakiś czas wszystko wróci do normy.

  • 1! – 15.12.2015

    @tom:Tak się składa, że dzisiaj widziałem niemalże wszystkie pociągi relacji Wrocław Główny - Jelenia Góra oraz Wrocław Główny - Szklarska Poręba Górna i były one obsługiwane przez 31WE oraz 36WEa. A jedynym połączeniem obsługiwanym przez stare EN57, które mogłeś codziennie widzieć było R 68824 "Daisy" obsługiwane przez 2xEN57, a czasami przez EN71.

  • tom – 15.12.2015

    @1!Ty chyba rzeczywiście pracujesz w KD, skoro od kilku dni nic innego nie robisz, tylko siedzisz na portalu i wciskasz ludziom kity. Jaki masz w tym interes? Co z tego, że DZISIAJ widziałeś? Jeden dzień na pewno nie jest reprezentatywny. W ostatnim tygodniu ja widziałem przynajmniej połowę pociągów do Jeleniej Góry na EN57. Czy jak badasz frekwencję to tez wsiadasz do jednego pociągu i potem na tej podstawie wyciągasz wnioski? Podszkol się z metodologii.

  • 1! – 16.12.2015

    @tom: Już wcześniej pisałem, że nie pracuję w KD, a tym bardziej w żadnej spółce kolejowej. Po prostu wszystkie wczorajsze połączenia KD na trasie Wrocław Główny - Szklarska Poręba Górna oraz Wrocław Główny - Jelenia Góra były obsługiwane przez 31WE oraz 36WEa. Oczywiście mowa o tych połączeniach, które sam widziałem.

  • tom – 16.12.2015

    @1!:No właśnie, widziałeś kilka połączeń jednego dnia. A ja wyciągam wnioski na podstawie dłuższego okresu, który jest bardziej reprezentatywny. Logiczne jest też, że musisz być w jakiś sposób związany z KD, bo ktoś kto nie ma żadnego interesu nie zadawałby sobie trudu siedzenia od kilku dni na portalu i pisania w zaparte tego samego. Pijar do złudzenia podobny do działalności opłaconych spamerów w internecie.

  • 1! – 16.12.2015

    @tom:Niestety, ale miałeś rację pisząc o starych EN57. Zwracam honor.

  • tom – 16.12.2015

    @1!:A widzisz? Nie ma co wyprowadzać daleko idących wniosków z kilku obserwacji jednego dnia. Takie kurioza tylko w KD - na najdłuższych trasach jeździ najgorszy tabor.

  • 1! – 16.12.2015

    @tom:Odkąd obserwuję linię nr 274 na odcinku Jelenia Góra - Wrocław Główny zawsze trafiałem na 31WE, 36WEa, EN57AL oraz EN57AKD. Jedynym połączeniem, na którym widziałem stare EN57 było R 66824 "Daisy".Od nowego rozkładu jazdy na w/w odcinku już nie jeżdżą stare EN57 i mam nadzieję, że już w ogóle ich nie zobaczymy.

  • tom – 17.12.2015

    @1!:Od wprowadzenia nowego rozkładu minęło dopiero 5 dni. Więc nie ma co wyrokować za cały rok. Rok temu na początku po wprowadzeniu nowego rozkładu też jeździły głównie Impulsy, a jak było później - wszyscy wiemy. A zmodernizowane EN57 wcale nie są wygodniejsze od starych, a wręcz pod wieloma względami mniej wygodne (np. twardsze siedzenia). Więc nie ma się czym zachwycać.

  • 1! – 17.12.2015

    @tom:Chyba nie muszę Ci przypominać, że jeszcze dwa temu na linii kolejowej nr 274 na odcinku Jelenia Góra - Wrocław Główny królował PR Wrocław i jego stare EN57, którymi miałem okazję wielokrotnie podróżować. Efekty były takie, że przesiadłem się na PKS. Jednak odkąd na w/w linii kolejowej pojawiły się Impulsy oraz zmodernizowane EN57 postanowiłem powrócić do pociągów, gdyż według mojej oceny najwygodniejsze siedzenia są w Impulsach oraz zmodernizowanych EN57 należących do KD, które przejęły obsługę trasy Szklarska Poręba Górna ? Wrocław Główny.To jest moja ocena i nie musisz się z nią zgadzać, bo rozumiem, że każdy ma swoje zdanie na ten temat. Jednak co do wyrokowania na temat rozkładu jazdy, to się zgadzam w 100%. Co nam przyniesie nowy rozkład jazdy i czy będą jeździć same Impulsy oraz zmodernizowane EN57, to zobaczymy w najbliższym czasie.

  • tom – 17.12.2015

    @1!:A 50 lat temu królowały parowozy. I co z tego? Kto nie idzie do przodu, ten się cofa. Ludzie jeździli PKS-em przede wszystkim dlatego, że prędkość była na linii fatalna. Teraz prędkość jest o niebo lepsza i nadal większość ludzi jeździ do Wrocławia PKS-ami. Czego to dowodzi? Że KD zwyczajnie nie wykorzystują potencjału tego połączenia. Ale czemu tu się dziwić, jak podróżny ma do wyboru wysokopokładowy autokar z klimatyzacją, wygodnymi, regulowanymi fotelami, podnóżkiem, indywidualnym nawietrznikiem a nawet wideo i stary lub lekko podrasowany złom z lat 70-tych ubiegłego wieku to wybór w zasadzie jest jednoznaczny. Pociąg wybierze tylko mikol, a ty nie jesteś osobą reprezentatywną.Tak więc możesz sobie mieć swoje oceny, ale miej też świadomość że te oceny o niczym nie świadczą. Normalny pasażer to nie mikol, który za wszelką cenę będzie jechał pociągiem. Wybierze po prostu ten środek transportu, który jest wygodniejszy, szybszy i tańszy. Pod tym względem PKS-y biją obecnie na głowę pociągi. Tłuc się 4 godziny do Szklarskiej starym, rozklekotanym złomem na twardym jak plastik siedzeniu? To dobre tylko dla mikoli i masochistów.

  • 1! – 18.12.2015

    @tom:Zgodzę się z Tobą tylko w tej kwestii, że ludzie wybierali PKS, bo podróż linią kolejową nr 274 z Jeleniej Góry do Wrocławia jeszcze 8 lat temu trwała blisko 4 godziny. Obecnie ten czas skrócono niemalże o połowę w stosunku do pociągów osobowych, a w stosunku do pośpiesznych o ponad dwie godziny. Na odcinek Jelenia Góra ? Wrocław Główny PKP PLK S.A. do tej pory wydało gigantyczne środki, a to jeszcze nie koniec.Co do tego, że podróż pociągiem ze Szklarskiej Poręby Górnej do Wrocławia Głównego trwa 4 godziny, to niestety się mylisz, bo obecnie ta podróż trwa nieco ponad 3 godziny z minutami.Reasumując odkąd KD przejęło obsługę linii nr 274 na odcinku Jelenia Góra ? Wrocław Główny jeździ nowy oraz zmodernizowany tabor, a stare EN57 jeżdżą bardzo rzadko.

  • tom – 18.12.2015

    @1!:To że czas jazdy skrócił się o prawie połowę to ja doskonale wiem. Przecież to pisałem w poprzednim komentarzu. Co nie oznacza, że ludzie przesiedli się na pociągi. Dlaczego? Bo czas jazdy to nie jedyne kryterium, liczy się też komfort jazdy. Pod tym względem PKS-y biją na głowę stare złomy KD, a czas jazdy autobusów też jest minimalnie krótszy.Podróż pociągiem z Wrocławia do Jeleniej Góry - ok. 2,5 godz. (zakładając, że się nie spóźni). Do tego godzina do Szklarskiej i często prawie pół godziny postoju w Jeleniej. Wychodzi ok. 4 godzin, sprawdź sobie w rozkładach.Mniej więcej połowa pociągów na tej trasie to kible EN57. Więc nie tak rzadko, jak ci się wydaje. Reasumując, dla pasażera to żadna oferta, 50% szansy że trafi się na niewygodny złom, a w przypadku PKS-u masz gwarancję 100% na luksusowy, wysokopokładowy autokar. Wiadomo, co wybierze większość. Zgodnie ze znanym powiedzeniem gołąb w garści lepszy podwójnie niż wróbel na dachu.

  • 1! – 18.12.2015

    @tom:Zastanawia mnie to czemu nie możesz pojąć jednej podstawowej rzeczy, że tabor KD nie jest żadnym złomem, jak to napisałeś.Tak samo podróż pociągiem z Wrocławia do Jeleniej Góry od 13 grudnia 2015 r. trwa maksymalnie 2 godziny i 13 minut, a do Szklarskiej Poręby wychodzi 3 godziny. Sam zapoznaj się z rozkładem jazdy, a dopiero potem zabieraj głos.

  • tom – 19.12.2015

    @1!:Nie jest złomem, bo jakiś 1! tak uważa? Mimo że widział kilka pociągów na krzyż? Porównaj różnice w komforcie pomiędzy autobusami PKS a starymi, lekko podrasowanymi kiblami jeżdżącymi na tej trasie, a najlepiej sam się przejedź. Najważniejsze różnice niedawno ci wymieniłem.Co do czasu jazdy. Wrocław Główny - Jelenia Góra: KD 69275 - 2 godz. 22 min., R 76903 - 2 godz. 20 min. (przy założeniu, że się nie spóźni). To jest ten maksymalny czas 2 godz. i 13 minut? Widać nawet na rozkładach jazdy się nie znasz. Plus prawie godzina jazdy dalej do Szklarskiej. W praktyce wychodzi prawie 4 godziny. A nawet 3,5 godziny niewiele zmienia.Nie rozumiem, jaki masz cel we wciskaniu w zaparte kłamstw?

  • 1! – 19.12.2015

    @tom:Stare EN57 na odcinku Szklarska Poręba Górna - Wrocław Główny jeździły za czasów, kiedy linię kolejową nr 274 obsługiwało PR, a odkąd jej obsługę przejęły KD, to na w/w linii jeżdżą Impulsy oraz zmodernizowane EN57.Co do rozkładu jazdy, to Ty wciskasz nieprawdę, bo podróż pociągiem ze Szklarskiej Poręby Górnej do Wrocławia Głównego trwa nieco ponad 3 godziny. Poza tym w Jeleniej Górze żaden pociąg nie ma dłuższego postoju niż 10 minut.A tak na marginesie wydaje mi się, że musisz pracować w jakimś PKS lub firmie busiarskiej, że tak ujadasz na KD.

  • tom – 19.12.2015

    @1!:Powtarzasz się. Bronienie swego w zaparte metodą zdartej płyty to styl dyskusji na poziomie gimbusa. Już ci pisałem, że obecnie stare EN57 też jeżdżą i sam przyznałeś mi rację. Za czasów PR, jak już, to jeździły do Szklarskiej EN71. Po raz kolejny dowodzisz, że nie wiesz o czym piszesz.Co do rozkładu jazdy to zajrzyj najpierw do niego i nie wypisuj bzdur. Maksymalny czas jazdy 2:22 i 2:20 - jest jak wół, a nie jak pisałeś 2:13. Więc sam bezczelnie kłamiesz. Chyba, że nie rozumiesz rozkładów jazdy, co w kontekście twojej żenującej "wiedzy" jest bardzo prawdopodobne. Możesz teraz krętaczyć, a każdy przyzna mi rację - wystarczy, że zajrzy do rozkładu.Tak, pracuję w PKS i nie jakimś, tylko wszystkich. I we wszystkich okolicznych firmach busiarskich. Rozszyfrowałeś mnie, KD Trollu. A busy dla pryszczatych mikoli to przecież coś gorsze niż diabeł - nie ważne, że jedzie szybciej, taniej, jest wygodniejszy i wszyscy go wybierają zamiast biało-żółtych trupów na torach.

  • JanuszJG – 21.12.2015

    Tak sobie czytam komentarze osób @tom oraz @1! i nie mogę uwierzyć własnym oczom, gdyż jakby nie patrzeć obie strony mają po części rację.@tom:Swojego czasu doskonale pamiętam, jak do Szklarskiej Poręby Górnej jeździły EN57 oraz EN71 należące do Dolnośląskiego Oddziału Przewozów Regionalnych we Wrocławiu. Jednak od 13 grudnia 2013 r. na odcinku Jelenia Góra ? Wrocław Główny połączenia na w/w odcinku linii kolejowej nr 274 obsługiwane są przez Impulsy (czteroczłonowe 31WE i trzyczłonowe 36WEa) oraz zmodernizowane EN57 należące do spółki Koleje Dolnośląskie S.A., więc jakby nie patrzeć jest widoczna poprawa. I uwierz mi, że na odcinku Jelenia Góra ? Wrocław Główny (linia nr 274) oraz Szklarska Poręba Górna ? Jelenia Góra (linia nr 311) w 90% jeżdżą Impulsy, a pozostałe 10% obsługują zmodernizowane EN57 (wersja AL oraz AKD)Wiesz tak naprawdę czemu ludzie odeszli od pociągów? Gdyż jeszcze przed przejęciem przez KD przewozów pasażerskich na odcinku Jelenia Góra ? Wrocław (linia nr 274) oraz Szklarska Poręba Górna ? Jelenia Góra (linia nr 311) jeździły stare EN57 oraz EN71 należące do Dolnośląskiego Oddziału Przewozów Regionalnych we Wrocławiu. Pomimo polepszających się z roku na rok parametrów podróży, czyli sukcesywnemu skracaniu czasu podróży na w/w odcinkach nadal jeździły jednostki EN57 oraz EN71. To była główna przyczyna odejścia pasażerów od kolei. W obecnych czasach jest o wiele lepiej i pasażerowie wracają do pociągów. Piszesz, że KD jeździ złomem? Ja osobiście tego nie widzę.Co do rzekomego podróżowania z Wrocławia Głównego do Szklarskiej Poręby Górnej czas podróży wynosi od 2 godzin i 58 minut do 3 godzin i 21 minut, a z Jeleniej Góry do Wrocławia Głównego czas podróży wynosi od 1 godziny i 50 minut do 2 godzin i 22 minut. Tak samo w przypadku rzekomych postojów pociągów w Jeleniej Górze trwających według Ciebie po 30 minut. Nie znam powodu, dla którego tak wściekle ujadasz na KD i na osoby, które piszą prawdę o pociągach kursujących na odcinku Jelenia Góra ? Wrocław Główny (linia nr 274) oraz Szklarska Poręba Górna ? Jelenia Góra (linia nr 311). Niemniej jednak dochodzę do wniosku, że musisz pracować w firmie przewożącej osoby.

  • obserwator – 21.12.2015

    Troll został zdekonspirowany a jego niewiedza obnażona, to zmienił nicka i dalej trolluje (teraz jako JanuszJG). Masakra, jaki zacietrzewiony człowiek!Już ci pisano 100 razy, że stare EN57 też jeżdżą do Szklarskiej Poręby a zmodernizowane EN57 nie różnią się znacząco komfortem jazdy od starych kibli. Porównywanie tego z Impulsami to tak jak porównywać Darta do pendolino (co niektórym mało kumatym fanom kolei też się to często zdarza). Nie wiem, skąd ty wziąłeś takie dane statystyczne - mieszkam przy torach i widzę, że stosunek Impulsów do EN57 na tej trasie jest mniej więcej 50 do 50. Przy czym często zdarza się (np. w święta), że prawie wszystkie Impulsy są wycofywane z tej linii i zabierane na E30.Ludzie odeszli od pociągów przede wszystkim z powodu czasu jazdy. Za czasów PR średnia prędkość na tej trasie to było 30 km/h, czas jazdy z Wrocławia do Jeleniej Góry 3,5 godziny, a potem były remonty. Skoro jak piszesz tabor KD jest taki wspaniały, to dlaczego pomimo prawie dwukrotnego zmniejszenia czasu jazdy pociągi na odcinku Jelenia Góra - Wałbrzych i Jelenia Góra - Szklarska Poręba nadal wożą powietrze? Masz dwie zmienne: czas jazdy i tabor, czas jazdy ewidentnie się poprawił (wystarczy zajrzeć do rozkładów jazdy) więc za niską frekwencję musi odpowiadać druga zmienna. Prosta metodologia się kłania. Czas przejrzeć na oczy i przestać wciskać wszędzie bzdury pod różnymi nickami o rzekomo cudownym taborze KD do Jeleniej Góry. Frekwencja wymownie o tym świadczy.3,5 godziny jazdy starym EZT-em to jak już napisano niewielka różnica w porównaniu z 4 godzinami. Nie ma co się kłócić o minuty, ta trasa i tak jest zdecydowanie za długa na takie trupy - głośne, telepiące się na boki i z niewygodnymi siedzeniami. Przy czym w poprzednim rozkładzie jazdy jechało się nawet 4 godziny do Szklarskiej, bowiem pociągi miały nawet półgodzinne postoje w Jeleniej Górze, które zlikwidowano dopiero przed kilkoma dniami.I skończ te swoje gadki o spiskach firm busiarskich, które tylko czyhają żeby zniszczyć kolej. Każdy normalny człowiek tylko się śmieje z takich "argumentów". Naprawdę, styl dyskusji na poziomie zacietrzewionego gimnazjalisty. Dokształć się lepiej z wiedzy na temat rozkładu jazdy i taboru na tej linii, zamiast zmieniać nicki i ujadać ciągle w tym samym stylu demagogicznymi argumentami wyssanymi z palca.

  • Marek – 21.12.2015

    Temu trollowi wciskającemu wszędzie kity, że EN57 nie jeżdżą do Szklarskiej Poręby polecam kamerkę na stronie kwszp.info, gdzie dokładnie widać co przyjeżdża do Szklarskiej. Na przykład zdjęcie starego kibla na połączeniu Kolei Dolnośląskich:http://zapodaj.net/02ff831965149.jpg.htmlKłamstwo ma krótkie nogi, oj krótkie.

  • JanuszJG – 15.02.2016

    @obserwator:Zacznijmy od tego, że od 13 grudnia 2015 r., czyli od dnia wprowadzenia nowego rozkładu jazdy 2015/2016 do Szklarskiej Poręby Górnej jeżdżą 31WE oraz 36WEa, a czasami przyjadą zmodernizowane EN57 należące do KD.Poza tym od 1 lutego 2016 r. na odcinku Jelenia Góra - Szklarska Poręba Górna KD wprowadziły promocję "Dobry bilet", dzięki czemu liczba osób korzystających z pociągów KD znacznie wzrosła.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....