TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Od grudnia 2017 kolejny odcinek na 200 km/h
PKP PLK InfoRail - Opublikowano: 23.05.2016 14:37:11 10 komentarzy
Od grudnia 2017 kolejny odcinek na 200 km/h (foto: PKP PLK)

Trwa modernizacja 16 obiektów inżynieryjnych na Centralnej Magistrali Kolejowej, na odcinku Biała Rawska ? Strzałki, która pozwoli zwiększyć prędkość pociągów do 200 km/h ? poinformowały PKP PLK.

Koszt tej inwestycji to ponad 29 mln zł. To część prac, których efektem od grudnia 2017 r. będzie szybsza podróż z Warszawy m.in. do Wrocławia, Katowic i Krakowa. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. na 14 km odcinku Biała Rawska ? Strzałki przebudowują i dostosowują do prędkości 200 km/h 16 obiektów inżynieryjnych: 2 mosty, 6 wiaduktów i 8 przepustów kolejowych. Dopuszczalna prędkość pociągów na tym odcinku zwiększy się ze 160 km/h do 200 km/h.

Jak informują PKP PLK rozpoczęte w marcu prace są prowadzone zgodnie z harmonogramem. Roboty toczą się już na 13 obiektach. Modernizacja mostów kolejowych: nad rzeką Białką w okolicach miejscowości Porady Górne oraz nad rzeką Rylką w okolicach miejscowości Zuski obejmuje kompleksową przebudowę tych obiektów. Stare obiekty pod jednym torem zostały już rozebrane. Wykonano nowe fundamenty, trwa zbrojenie i betonowanie podpór. Następnie zamontowane zostaną przęsła i przygotowane tory. Analogiczny zakres prac zostanie przeprowadzony dla obiektów pod drugim torem.

Podobnie przeprowadzone będą roboty na pozostałych obiektach m.in. wiaduktach kolejowych w okolicach miejscowości Porady Górne nad drogą łączącą Rosławice i Białą Rawską, na drodze łączącej Sańbórz ze Strzałkami oraz na wiadukcie kolejowym, łączącym Zuski z drogą wojewódzką nr 707. Dzięki modernizacji podpór wszystkie obiekty uzyskają też większą nośność.

Prace na odcinku Biała Rawska ? Strzałki finansowane są ze środków krajowych. Zakończenie modernizacji obiektów zaplanowano do końca bieżącego roku. Koszt inwestycji to ponad 29 mln zł netto.

Prace przy 16 wiaduktach oraz m.in. roboty na stacji Biała Rawska, Szeligi i zmiany związane z systemem sterowania ruchem pociągów, pozwolą od grudnia 2017 r. skrócić o kolejne kilka minut podróż z Warszawy do Krakowa, Katowic, Wrocławia.

Od grudnia 2014 r. CMK zapewnia krótką podróż ze stolicy m.in. do: Krakowa (2h 19 min), Katowic (2h 21 min), Wrocławia (3h 41 min). Centralna Magistrala Kolejowa, czyli linia kolejowa nr 4 ma długość 224 km. Rozpoczyna się w Grodzisku Mazowieckim, a kończy w Zawierciu, łącząc Warszawę z Krakowem oraz Katowicami. Przebiega przez województwa mazowieckie, łódzkie, świętokrzyskie i śląskie. Trasa zapewnia najszybsze połączenie stolicy z Krakowem, Katowicami, Opolem i Wrocławiem.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP PLK
CMK
  • dżuma – 23.05.2016

    To co oni robili te remony w kółko od 2000 roku na lk 4 co chcą podniesć szyblkosc o 20 km to modernizacja . jakieś jaja , se robia . obiekty inżynieryjne ,jak to się robi w PL.

  • gość 1234567 – 23.05.2016

    od grudnia 2017 czy 2016?

  • podróżujący Impulsem – 23.05.2016

    sukces panie i panowie, sukces... Nie wiem jak wy ale mnie osobiście już nie tyle śmieszy co wręcz przeraża, że PLK-a w XXI wieku szczyci się tym, że raptem na jednej linii po wieloletnich modernizacjach kilka fragmentów podciągnęła do 200 km/h kiedy mniejsze kraje od nas ładują kasę w KDP... Czy znajdzie się w końcu jakiś odważny polityk, który ww. patologię rozgoni na cztery wiatry a na jej miejsce powoła coś na wzór GDDKiA?PS.czekam aż PKP PLK pochwali się moderną E30 w relacji Katowice-Kraków do kosmicznej prędkości 160 km/h. Może moje prawnuki tego dożyją... Oby.

  • matematyk – 23.05.2016

    1 minuta 3 sekundy szybciej :)Ale dobrze, lepsze niż nic!

  • gutek – 24.05.2016

    ni kupili wychylnego pendolino bo dla skrócenia okilkanaście minut to się nie opłacało a teraz miliony na modernizację trasy żeby trochę skrócić-gdzie sens i logika

  • Marcin MZ – 24.05.2016

    Póki w PKP PLK nie wymrze pokolenie ludzi, którzy mentalnie tkwią jeszcze w epoce kiedy oczywistym było, że krowy stracą mleko w rejonie linii kolejowej o prędkości powyżej (i tutaj jedyne ustępstwo dla XXI wieku) 160 km/h to się nic nie zmieni!!!

  • grzesiek – 24.05.2016

    @Marcin MZ,pełna zgoda. Aż dziw bierze że ten skansen PRL-u w najczystszej formie pod względem mentalności ciągle funkcjonuje. Nie chcę być złym prorokiem ale by obecnych kadrach jakie tworzą PLK marzenia o KDP w Polsce czy sensownych modernizacjach a nie reanimacjach można odłożyć do szafy z napisem "Za kilka wieków - może".

  • jag – 25.05.2016

    @gutek - na prostych trasach wychylne pudła, po co. Prace przy infrastrukturze kolejowej od lat wnęką się niemiłosiernie bez względu na to jaki minister i z jakiej opcji za to odpowiada. Zarządy spółek kolejowych po PKP to świetne miejsca dla nic nie robienia za dobrą kasę, podobnie jest w kilku innych dziedzinach, gdzie PRL ma się nadzwyczaj dobrze.

  • dres – 18.02.2017

    Wiek ktoś jaki bedzie czas przejazdu trasy warszawa kraków od grudnia 2017 roku??? Bo ja obstawiam 2 godziny ale moge sie mylić

  • ftinoteros – 03.03.2017

    2 godziny to chyba po zrobieniu całej cmk na 200 kmh poza tym teraz będą grzebać coś we Włoszczowej i kawałek na 200 zdegradują do 160 obstawiam czas od rozkładu grudniowego w okolicach 2:15

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....