Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Od niedzieli nowy peron regionalny w Skierniewicach

inforail
11.12.2015 14:35
0 Komentarzy

PKP PLK poinformowały, że na stacji w Skierniewicach otwartyzostanie nowy peron nr 3. Obiekt będzie służył wyłącznie do obsługi ruchuregionalnego, dzięki czemu, wraz z nowym rozkładem jazdy, obowiązującym od 13grudnia, możliwe będzie uruchomienie większej liczby połączeń. PKP PLK dodają,że ukończenie inwestycji pozwoli także na sprawniejsze zarządzanie ruchemkolejowym zarówno w kierunku Łodzi, jak i Łowicza.

Co na peronie?

Wiata, ławki i elementy małej architektury mają zapewnićkomfort podróżnym, oczekującym na pociąg. Osoby o ograniczonej możliwościporuszania się i podróżujące z dużym bagażem, będą mogły skorzystać z windy.Ponadto wybudowana została kładka dla pieszych, z której zejście prowadzibezpośrednio na perony. Na stacji Skierniewice dokonano zmiany w układzietorowym.

Kolejna inwestycja natrasie Warszawa ? Łódź

Budowa nowego peronu jest już kolejną inwestycją PKPPolskich Linii Kolejowych S.A. realizowaną w ramach projektu ?Modernizacjalinii kolejowej Warszawa ? Łódź, etap II LOT C ? pozostałe roboty, FAZA I?. Wgrudniu 2014 r. oddane zostało do użytku dwupoziomowe skrzyżowanie bezkolizyjne? wiadukt w Rogowie. 48-metrowa konstrukcja usprawniła ruch na drodze krajowejnr 72, podniosła bezpieczeństwo oraz skróciła czas podróży koleją ze stolicy doŁodzi, a samochodem ? z Łodzi do Rawy Mazowieckiej, czy Skierniewic.

Ostatnim etapem projektu jest budowa Lokalnego CentrumSterowania w Skierniewicach, które obejmie swoim zasięgiem odcinek międzyŻyrardowem i Koluszkami. W ramach LCS uruchomione zostaną systemy: łączności zdróżnikami, zdalnego sterowania ruchem kolejowym oraz przekazywania informacjio pociągach. Pozwoli to prowadzić ciągły nadzór nad ruchem pociągów w czasierzeczywistym z jednego miejsca. Ponadto na odcinku od Miedniewic do stacji ŁódźWidzew planowane jest wprowadzenie systemu ERTMS, dzięki któremu maszynista nabieżąco będzie otrzymywał informacje o lokalizacji innych pociągów,dopuszczalnej prędkości, zamknięciu przejazdów, a także o każdejnieprzewidzianej przeszkodzie na trasie. Dzięki zastosowaniu nowych technologiizarządzanie ruchem będzie sprawniejsze, a podróż bezpieczniejsza.

Projekt obejmuje ponadto modernizację ok. 50 km torów, 75rozjazdów, 4 przejazdów kolejowo-drogowych oraz przejść dla zwierząt. Pozakończeniu wszystkich prac pociągi pasażerskie na odcinku Żyrardów ?Skierniewice pojadą z prędkością do 160 km/h, na odcinku Skierniewice ?Koluszki do 140 km/h, zaś w obrębie stacji Skierniewice do 120 km/h po torachlinii nr 1 oraz do 100 km/h po torach pozostałych. Prędkość pociągów towarowychpo torach głównych wyniesie do 120 km/h. Wartość całej inwestycji wynosi blisko370 milionów zł.


Komentarze