Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Od poniedziałku nowe wytyczne. Znacznie więcej pasażerów w pociągach

inforail
30.05.2020 13:45
0 Komentarzy

Znaczącą zmianę dlapublicznego transportu zbiorowego przyniosło Rozporządzenie Rady Ministrów zdnia 29 maja 2020 r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów izakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii, o którym już pisaliśmy nałamach InfoRail.pl.

W § 17 w rozdziale 6 (Nakaz określonego sposobuprzemieszczania się oraz obowiązek stosowania środków profilaktycznych) w ust.1 w p. 2 zmieniono limity obowiązujące w środkach publicznego transportuzbiorowego. I tak już od najbliższego poniedziałku – 1 czerwca 2020 r. – kiedyto wchodzą w życie przepisy § 17 ust. 1 pkt. 2 i 4,  do odwołania, w przypadku gdy przemieszczaniesię następuje:

2) środkami publicznego transportu zbiorowego w rozumieniuart. 4 ust. 1 pkt 14 ustawy z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporciezbiorowym oraz pojazdami samochodowymi przeznaczonymi konstrukcyjnie doprzewozu więcej niż 9 osób łącznie z kierowcą – danym środkiem transportu albopojazdem można przewozić, w tym samym czasie, nie więcej osób niż wynosi:

a) 100% liczby miejsc siedzących albo

b) 50% liczby wszystkich miejsc siedzących i stojącychokreślonych w dokumentacji technicznej lub dokumentacji techniczno-ruchowej dladanego typu środka transportu albo pojazdu, przy jednoczesnym pozostawieniu wśrodku transportu albo pojeździe co najmniej 50% miejsc siedzących niezajętych.

Jak należy przyjmować wytyczne te odnoszą się również dopojazdów kolejowych. A to z kolei oznacza, że pociągi PKP Intercity będą mogły zabraćna swój pokład maksymalną liczbę pasażerów, przy założeniu, że przewoźnik – o czympisaliśmy w InfoRail.pl – wprowadził obowiązkowe miejscówki dla wszystkich bezwyjątku.

Przewoźnicy regionalni – jak się wydaje będą mieli wybór – izapewne w większości przypadków zdecydują się na opcję nr 2. To zapewneznacząco podniesie dopuszczalną liczbę pasażerów w pociągach, ale także tramwajach i metrze.  


Komentarze