Od stycznia do maja 465 razy ezt-y zastąpione wagonami
Jak wynika zinformacji publikowanych przez PKP Intercity w okresie od 1 stycznia do 31 majabr. przewoźnik z przyczyn technicznych zastąpił składami wagonowymi łącznie 465pociągów kategorii IC, uruchamianych zgodnie z rozkładem elektrycznymizespołami trakcyjnymi.
Takie dane podaje w interpelacji do Ministra Infrastrukturyi Budownictwa posłanka Magdalena Błeńska. W 66 przypadkach były zastąpionezespoły typu ED74Bydgostia,w279 przypadkach ED161PesaDART(obaprodukcji PESA Bydgoszcz) oraz w 120 przypadkach ED160Flirt3(produkcjiStadler/NEWAG).
Poniżej zestawienie za okres styczeń-maj 2017:
Typ |
Styczeń |
Luty |
Marzec |
Kwiecień |
Maj |
Razem 2017 |
ED74Bydgostia |
0 |
16 |
6 |
24 |
20 |
66 |
ED160Flirt3 |
22 |
61 |
11 |
7 |
19 |
120 |
ED161PesaDART |
47 |
44 |
42 |
61 |
85 |
279 |
Razem |
69 |
121 |
59 |
92 |
124 |
465 |
I dalej posłanka pisze, że zastąpienie w każdym przypadkuwiązało się z podstawieniem składu wagonowego o znacznie niższym standardzie –bez wagonów przystosowanych do przewozu osób na wózkach inwalidzkich orazwagonów barowych, co powinno być standardem w szczególności na dalekich trasach,takich jak m.in.: Gdynia/Szczecin – Łódź – Kraków/Katowice, Białystok/Lublin –Warszawa – Wrocław/Jelenia Góra, Terespol – Siedlce – Warszawa – Kraków.
Sytuacja związana z dostępnością elektrycznych zespołówtrakcyjnych PKP Intercity jest o tyle niepokojąca, że większość nowych pociągów(ED160Flirt3iED161PesaDART) zostałodostarczonych przewoźnikowi bardzo niedawno – w latach 2015-2016. Ponadtoprzewoźnik podjął w końcu maja br. decyzję o niekorzystaniu z zamówieniadodatkowego na kolejne 10 ezt typu ED161PesaDART – twierdzi posłanka Błeńska. W związku z powyższym, zadajeMinistrowi następujące pytania:
Czym spowodowane są tak liczne zastąpienia elektrycznychzespołów trakcyjnych składami wagonowymi? Ile pociągów każdego typu jestużywanych w ruchu rozkładowym?
Jak wyglądał harmonogram dostaw pociągów typu ED160Flirt3iED161PesaDARTprzewidziany w umowie oraz jaki był faktyczny termin dostawpojazdów wolnych od wad?
Czy i w jakiej wysokości zostały naliczone kary umowne wobecdostawców taboru za nieterminowe dostawy pojazdów?
W jakich lokalizacjach znajdują się zaplecza techniczne dlapociągów ED160Flirt3i ED161PesaDART, w których są świadczone usługi utrzymaniatechnicznego?
Jak wyglądają współczynniki gotowości i niezawodności taborutypu ED160Flirt3i ED161PesaDART? Proszę o informację na temat współczynnikagotowości taboru (w cyklu rocznym) oraz współczynnika niezawodności taboru (wcyklu kwartalnym) od początku eksploatacji wyżej wymienionych typów pociągów.
Czy i w jakiej wysokości zostały naliczone kary umowne wobecdostawców taboru za niezachowanie współczynnika gotowości taboru i/lubwspółczynnika niezawodności taboru?
Czy i w jaki sposób Ministerstwo Infrastruktury iBudownictwa monitoruje poziom usług oferowanych przez PKP Intercity wpołączeniach kategorii IC w ramach umowy ramowej na świadczenie usługpublicznych w zakresie międzywojewódzkich kolejowych przewozów pasażerskich?
Czekamy na stanowisko MIB. Dotematu będziemy wracać.
„
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze