Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Od stycznia do maja 465 razy ezt-y zastąpione wagonami

inforail
03.07.2017 17:48
0 Komentarzy

Jak wynika zinformacji publikowanych przez PKP Intercity w okresie od 1 stycznia do 31 majabr. przewoźnik z przyczyn technicznych zastąpił składami wagonowymi łącznie 465pociągów kategorii IC, uruchamianych zgodnie z rozkładem elektrycznymizespołami trakcyjnymi.

Takie dane podaje w interpelacji do Ministra Infrastrukturyi Budownictwa posłanka Magdalena Błeńska. W 66 przypadkach były zastąpionezespoły typu ED74Bydgostia,w279 przypadkach ED161PesaDART(obaprodukcji PESA Bydgoszcz) oraz w 120 przypadkach ED160Flirt3(produkcjiStadler/NEWAG).

Poniżej zestawienie za okres styczeń-maj 2017:

Typ

Styczeń

Luty

Marzec

Kwiecień

Maj

Razem 2017

ED74Bydgostia

0

16

6

24

20

66

ED160Flirt3

22

61

11

7

19

120

ED161PesaDART

47

44

42

61

85

279

Razem

69

121

59

92

124

465

I dalej posłanka pisze, że zastąpienie w każdym przypadkuwiązało się z podstawieniem składu wagonowego o znacznie niższym standardzie –bez wagonów przystosowanych do przewozu osób na wózkach inwalidzkich orazwagonów barowych, co powinno być standardem w szczególności na dalekich trasach,takich jak m.in.: Gdynia/Szczecin – Łódź – Kraków/Katowice, Białystok/Lublin –Warszawa – Wrocław/Jelenia Góra, Terespol – Siedlce – Warszawa – Kraków.

Sytuacja związana z dostępnością elektrycznych zespołówtrakcyjnych PKP Intercity jest o tyle niepokojąca, że większość nowych pociągów(ED160Flirt3iED161PesaDART) zostałodostarczonych przewoźnikowi bardzo niedawno – w latach 2015-2016. Ponadtoprzewoźnik podjął w końcu maja br. decyzję o niekorzystaniu z zamówieniadodatkowego na kolejne 10 ezt typu ED161PesaDART – twierdzi posłanka Błeńska. W związku z powyższym, zadajeMinistrowi następujące pytania:

Czym spowodowane są tak liczne zastąpienia elektrycznychzespołów trakcyjnych składami wagonowymi? Ile pociągów każdego typu jestużywanych w ruchu rozkładowym?

Jak wyglądał harmonogram dostaw pociągów typu ED160Flirt3iED161PesaDARTprzewidziany w umowie oraz jaki był faktyczny termin dostawpojazdów wolnych od wad?

Czy i w jakiej wysokości zostały naliczone kary umowne wobecdostawców taboru za nieterminowe dostawy pojazdów?

W jakich lokalizacjach znajdują się zaplecza techniczne dlapociągów ED160Flirt3i ED161PesaDART, w których są świadczone usługi utrzymaniatechnicznego?

Jak wyglądają współczynniki gotowości i niezawodności taborutypu ED160Flirt3i ED161PesaDART? Proszę o informację na temat współczynnikagotowości taboru (w cyklu rocznym) oraz współczynnika niezawodności taboru (wcyklu kwartalnym) od początku eksploatacji wyżej wymienionych typów pociągów.

Czy i w jakiej wysokości zostały naliczone kary umowne wobecdostawców taboru za niezachowanie współczynnika gotowości taboru i/lubwspółczynnika niezawodności taboru?

Czy i w jaki sposób Ministerstwo Infrastruktury iBudownictwa monitoruje poziom usług oferowanych przez PKP Intercity wpołączeniach kategorii IC w ramach umowy ramowej na świadczenie usługpublicznych w zakresie międzywojewódzkich kolejowych przewozów pasażerskich?

Czekamy na stanowisko MIB. Dotematu będziemy wracać.


Komentarze