TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Odpowiedź PKP IC na wojnę cenową? Wydłużamy czas przejazdu
INFORAIL - Opublikowano: 22.03.2015 16:13:35 23 komentarze
Odpowiedź PKP IC na wojnę cenową? Wydłużamy czas przejazdu

Tego się nie spodziewaliśmy. PKP Intercity zamiast włączyć się do walki o pasażera na trasie Warszawa ?Kraków, wykorzystując swój największy atut, a więc czas przejazdu chcą go wydłużyć! Wszystko wskazuje na to, że od nowego rozkładu jazdy pociągi TLK z Warszawy do Krakowa pojadą drogą okrężną! Przypomnijmy, że na trasie Warszawa ?Kraków w najlepsze rywalizują ze sobą dwaj przewoźnicy autobusowi ?LuxExpress i PolskiBus.com. Dzięki temu pasażerowie mogą kupować bilety już za 5 zł na przejazd szkockim autobusem i za 9 zł na kursy Estonczyków! W tej sytuacji zaskakująca jest postawa PKP Intercity, które zupełnie nie podejmują rękawicy. Tym bardziej, że przewoźnicy autobusowi chwalą jak mogą swoje usługi. Jak informuje InfoBus Estończycy zachwalają swoje autobusy Irizar i6 jako gwarantujące najwięcej przestrzeni na nogi, a także jako jedyne na naszym rynku oferujące dostęp do pokładowego centrum rozrywki (poprzez dotykowe tablety zamontowane w oparciu każdego fotela). Jednak najważniejszym argumentem jest czas podróży: Lux Express wg rozkładu jazdy wykonuje kursy w tej relacji w ciągu rekordowych 4 godzin 25 minut. Z kolei PolskiBus jedzie o pół godziny dłużej, ale zatrzymuje się w Radomiu i Kielcach. Ponadto przewoźnik podkreśla, że oferuje na tej trasie 10 dogodnymi połączeniami, a jego autokary mają możliwość zabrania wózka inwalidzkiego. I to jest rzeczywiście konkretny argument. Lux Express tego nie ma. Natomiast obie firmy oferują uchylne wygodne skórzane fotele, klimatyzację, toaletę, bezpłatne Wi-Fi czy gniazdka elektryczne. To jest już standardem. Ale nie w pociągach TLK. Tych, które od nowego rozkładu jazdy najprawdopodobniej pojadą ?naokoło. Jak donosi Gazeta Wyborcza teelki do Krakowa przestałyby kursować trasą, po której jeżdżą składy Pendolino, a więc bezpośrednio CMK. Do stolicy Małopolski docierać mają dość okrężną drogą. Część z nich ma kursować przez Koluszki, Tomaszów Mazowiecki, a dalej Centralną Magistralą Kolejową. Czas przejazdu w tym wariancie wyniósłby ponad trzy i pół godziny. Teraz składy pośpieszne do Krakowa docierają w ciągu 2 godz. 45-55 min. Spółka PKP Intercity planuje też drugi wariant trasy pośpiesznych do Krakowa. Najpierw pojechałyby Centralną Magistralą Kolejową, potem skręciłyby w stronę Kielc i dalej przez Jędrzejów dotarłyby do stolicy Małopolski. To wyjątkowo pokrętna trasa, która wymagałaby m.in. zmiany kierunku jazdy i przełączenia lokomotywy. Planowany czas przejazdu w tej wersji: 4 godz. 15 min.Dodatkowo nie dałoby się późnym wieczorem wrócić niedrogim pociągiem z Krakowa do Warszawy. Ostatni pośpieszny ma odjeżdżać po godz. 18. Potem był by już tyko ekspres lub pociąg Pendolino.Plany te są tak nieprawdopodobne, że aż trudno w nie uwierzyć. Dlaczego TLK mają zostać uśmiercone? Odpowiedź wydaje się być oczywista. Puste Pendolino trzeba jakoś zapełnić. Ci, dla których liczy się przede wszystkim czas przejazdu będą zmuszeni do kupienia drogich biletów na EIP. Pozostali pojadą autobusami, dodajmy szkockimi lub estońskimi. A na pewno tymi, które są tańsze, nawet znacznie tańsze od polskich pociągów. Swego czasu Matka Grupa powstrzymała wejście na polski rynek LEOExpressu. Ekspansji przewoźników autobusowych nie powstrzyma, a już na pewno nie pogarszając ofertę. Na bieżąco będziemy monitorować sytuację na trasie Warszawa ?Kraków, do sprawy wrócimy na łamach InfoRail.   


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Kraków
Warszawa
PKP Intercity
Pendolino
TLK
  • Obserwator z DE – 23.03.2015

    Oczywiście mieszkańcom Krakowa życzę jak najlepiej, ale nie uważam, żeby ten pomysł był z marketingowego punktu widzenia zły. Skoro Polski Bus jedzie do WAW 4h55min, a LuxBus 4h25min, to IC może sobie pozwolić na wydłużenie czasu przejazdu z 2h45min na dłuższy, ale zahaczający o nowe miejscowości. Pamiętajmy o tym, że wkróce pojawią się Flirty i Darty, do tego dobre wagony będą mogły być rzucona na inne połączenia obsługiwane obecnie szrotem. Wydłużając czas przejazdu o 30-60min i tak nie powinno spowodować znacznego odpływu pasażerów (ponadto zyskujemy ich z innych miejscowości na nowej trasie), a Pendolino rzeczywiście może jeździć bardziej zapełnione. Problemem jest to, że w PL mało kto ma nawyk kupowania biletów z wyprzedzeniem na pociagi. W ogóle te magiczne 5zł, o których mowa w artykule to właśnie cena promocyjna, dostępna dla niewielkiej liczby pasażerów autokarów.

  • shogun1983 – 23.03.2015

    Mi także rozwiązanie samo w sobie wydaje się dość sensowne, choć znając życie zaraz pojawi się wielka grupa "obrońców sprawiedliwości", którzy zaraz to pod niosą wielkie larum o tym jak to im się krzywdę wyrządza odbierając kolejne wlokące się po CMK pociągi TLK i IR.

  • – 23.03.2015

    Wlokące? Chyba jedne z najszybszych w Polsce?

  • trybek – 23.03.2015

    Brawo. Oby tak dalej. Za kilka lat bedzie tylko kolej estońska ewentualnie szkocka.

  • pes – 23.03.2015

    @shogun....Kolej ma być dla wybranych a pospulstwo ma łożyć podatki na dotację na jej utrzymanie i trzymać się z daleka, aby jaśniepaństwu nie zakłócać delegacji.....

  • pes – 23.03.2015

    A to, żeby nikt nie pisał bzdur, że PENDOLINO nie jest dotowane...Potwierdziły się informacje Dziennika Gazety Prawnej. Ministerstwo Infrastruktury zamierza objąć wieloletnim kontraktem w ramach służby publicznej połączenia realizowane przez szybkie pociągi, które do końca lipca chce kupić PKP Intercity. Składy mają kursować z Gdyni przez Warszawę do Katowic lub Krakowa. Juliusz Engelhardt, wiceminister infrastruktury odpowiedzialny za kolej, powiedział nam, że umowa dla przewoźnika będzie gotowa do końca marca. – Kontrakt obejmie jedynie połączenia realizowane za pomocą tzw. szybkich pociągów, które planuje kupić PKP Intercity – precyzuje Juliusz Engelhardt. Jeszcze nie jest przesądzone, ile wyniesie dotacja. Według informacji DGP może chodzić o kilkadziesiąt mln zł rocznie. Zdaniem ekspertów posunięcie resortu jest kontrowersyjne. – Dotowanie połączeń między największymi miastami to dosyć nietypowe rozwiązanie. Na świecie dopłaca się tylko do pociągów realizujących tzw. służbę publiczną, np. dowożących ludzi do pracy albo dzieci do szkół – mówi prof. Włodzimierz Rydzkowski. Resort broni jednak pomysłu dopłacania do biletów na najszybsze pociągi. – Mieliśmy do wyboru: luksusowa usługa za wygórowaną cenę dla klasy biznes albo wysoka jakość dla większości podróżnych. Wybieramy ten drugi wariant – tłumaczy Juliusz Engelhardt. – Operator będzie miał za zadanie utrzymywać relatywnie niską cenę biletów – dodaje. Umowa jest potrzebna m.in. dlatego, że zażądały jej banki mające pożyczyć PKP Intercity brakujące ok. 200 mln euro do sfinansowania inwestycji.

  • DK – 23.03.2015

    A o dalszym remoncie i zamknięciu CMK to nie słyszeli?

  • pes – 23.03.2015

    @DK Nie nie słyszeli, a co kolejne 20lat remontu czy tym razem 30......i pasania bzdur, że trzeba zrobić miejsce pociągom dla wybranym....

  • Obserwator z DE – 23.03.2015

    Jakoś w Niemczech bilet na ICE kosztuje średnio 4-5x drożej niż w PL, przy 3-krotnie wyższych średnich płacach. To znaczy, że w przeliczeniu na siłę nabywczą i tak jest sporo drożej. Rozumiem, że mikole chcieliby za darmo jeździć...

  • Frostu – 23.03.2015

    Pes wkleja na kazdym forum artykuł sprzed 5 lat na poparcie swoich bzur

  • pes – 23.03.2015

    Kraj: Dzisaj, 25 lutego minister infrastruktury Cezary Grabarczyk podpisał z PKP Intercity umowę ramową na świadczenie usług publicznych w zakresie międzywojewódzkich kolejowych przewozów pasażerskich. Umowa została zawarta na okres 10 lat - poinformował resort infrastruktury w komunikacie. Poziom dofinansowania na 2011 rok wynosi 240 mln zł. Jednocześnie przewiduje się coroczne zwiększanie tej kwoty o poziom inflacji powiększony o 1 stopień procentowy Umowa obejmuje dotychczasowy zakres przewozów realizowanych na podstawie umowy z ministrem infrastruktury oraz dodatkowo przewiduje rozpoczęcie w 2014 roku obsługi tras Warszawa – Kraków, Warszawa – Katowice oraz Warszawa – Gdańsk pociągami przystosowanymi do kursowania z prędkością co najmniej 200 km/h. A co najważniejsze umowa będzie jeszcze trwała 6lat...

  • pes – 23.03.2015

    Oczywiście owe 240mln....jest już nieaktualne, dużo wyższe, ale zamiast pisać marketingowe brednie sam sobie poszukaj w google....

  • pes – 23.03.2015

    @Bserwator jakoś dopiero nie dawno zakończył się monopol DB na przewozy między regionalne i mogli zacząć funkcjonować przewoźnicy autokarowi co jakoś do niedawna było zabronione....I jakoś zaczęły pojawiać się artykuły, że DB zaczęło dostrzegać problem i obniżać ceny....

  • shogun1983 – 24.03.2015

    @pes... i bardzo dobrze... pospólstwo niech jeździ za pół darmo rozklekotanymi TLK'ami przez Radom i Kielce.... Zarówno ja jak i mój pracodawca łożymy w podatkach na utrzymywanie tzw. etatowych nierobów występujących w tym kraju pod różnymi postaciami i opluwających każdego, komu się trochę lepiej wiedzie... Przynajmniej chcę sobie swobodnie pojeździć w delegację...

  • pes – 24.03.2015

    A jak znam życie to właśnie takie "gbury" jak ty są największymi nierobami.....którym niby wszystko się należy

  • pes – 24.03.2015

    A czytając twoje herezje shogunie już widzę jak wątpliwe muszą być usługi twoje i twojego pracodawcy skoro tak bez szczelny jesteś. A na delegacje masz niestety tylko dzięki temu "pospólstwo" które dało się omamić twojemu bez szczelnemu bełkotowi marketingowemu

  • shogun1983 – 24.03.2015

    @pes... to prawda jestem bezczelny (ale raczej nie jestem bez szczelny) jak napisałeś :)... zdumiony też jestem jak łatwo dajesz się prowokować takimi postami jak mój XD... po pierwsze... nic mi się nie należy... dostaję to za co płacę i na co tyram.... A na delegacje żadne "pospólstwo" mi się nie zrzuca bo sam na nie zarabiam... a delegacje to niestety podstawowy element mojej pracy... po to żeby inni "pracowici" mogli sobie siedzieć w ciepłych domkach i wypisywać bzdury w komentarzach... pozdrawiam

  • ty buraku – 24.03.2015

    Ale masz kolo problem. Chcesz se jezdzic pierdzielino to se jezdzij. Co to kogo interesuje.

  • pes – 24.03.2015

    Sam widzisz, każdemu płacącemu podatki , z których są środki na dotacje, bo to z niej jak udowodniłem powyżej utzrymywane jest IC, jak psu micha należy się możliwość przejazdu w rozsądnym czasie w tym przypadku po CMK, a nie wężykowanie po 8 czy innej 1 w imię pustych sloganów marketingowych

  • Andrzej – 24.03.2015

    Po pierwsze, tu już powinien wejść administrator, bo dyskusja przerodziła się w bluzgi. Po drugie, nadal jestem sceptyczny w stosunku do tej konkurencji autobusowej, bo mówimy w tym artykule o jednej linii i na niej chcemy budować całą rzeczywistość. Nie dość, żę ci przewoźnicy chyba jeszcze nie zarabiają, to obsługują tylko to, co może kiedyś ma szansę się opłacić. Ciekawe, czemu nadal nie ma bezpośredniego połączenia Polskiegobusa z Poznania do Krakowa, mimo, że czas przejazdu mógłby się zmieścić w 6:50? za mała frekwencja a obecnie TLK i IC spokojnie zaspokajają zapotrzebowanie. Rację ,ma któryś z przedmówców, że takie pociągi, jak te projektowane dają połączenia mniejszym ośrodkom, gdzie Polskibus i inni w życiu nie wjadą. Sorry, ale nie można mieć usługi taniej i dobrej, jak mówił mój kolega, gdy klient go prosił, by zrobił ogród tanio i dobrze: "to ja panu zrobię dwa: jeden tanio, drugi dobrze."

  • Andrzej – 25.03.2015

    Jeszcze a propos pociągu przez CMK i Kielce do Krakowa, to w Kielcach nie byłoby potrzeby zmiany lokomotywy, bo wjazd od strony Koniecpola jest z tej samej strony, co od strony Skarżyska, pociągi, jadące z Lublina do Katowic przez CMK zmieniają kierunek. Biorąc pod uwagę, że pewnie rozpocznie się w końcu remont linii Radom - Warszawa, to wcale nie jest takie tragiczne rozwiązanie.

  • Krakowiak – 28.03.2015

    Trasa Warszawa-Kraków to naprawdę nie tylko słynna Warszawa i słynny Kraków. Pomiędzy nimi też są miasta i miejscowości które należało by obsłużyć. Misją kolei jest przewożenie ludzi. Co za problem wypuścić pendolino z Gdańska i zatrzymać dopiero w Warszawie?? Żaden. Czas przejazdu byłby super. Ale był by dym... Więc o czym Wy piszecie ? :D IC robi świetny (w końcu) ruch.

  • 123321 – 28.03.2015

    Rzeczywiście świetny. Zatrzymania w pipiduwkach w których wsiada 1 osoba. A czas przejazdu wydłuży się 2 razy. Świetny ruch!

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2018 W 2018 skończymy 18 lat!.Nasz portal działa od 2001 roku. Początkowo pod nazwą InfoBus.pl, obejmując tylko tematykę autobusową. Jednak wraz ze wzrostem...