TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Odwołanie PESY oddalone, batalia trwa nadal
InfoRail - Opublikowano: 10.05.2016 15:41:55 6 komentarzy
Odwołanie PESY oddalone

Krajowa Izba Odwoławcza oddaliła dziś odwołanie PESY w przetargu województwa zachodniopomorskiego na dostawę ezt-ów.

Jak wyjaśniła nam rzeczniczka prasowa KIO Justyna Tomkowska zamawiający zmienił część zapisów specyfikacji przetargowej, dotyczących interoperacyjności. Oznacza to, że Izba nie orzekała w tej kwestii, z uwagi na brak przedmiotu sporu.

KIO oddaliła natomiast odwołanie PESY w zakresie kar, uznając, że zamawiający ma większą swobodę w kształtowaniu warunków umów gospodarczych niż te obowiązujące między przedsiębiorcami. Zdaniem KIO nie ma zatem konieczności zmiany tych zapisów przez zamawiającego.

Tymczasem w dniu wczorajszym do Urzędu Marszałkowskiego wpłynęło odwołanie PESY kwestionujące nowe zapisy dotyczące doświadczenia. Czytamy w nim, że naruszone zostały przepisy PZP i Dyrektywy Parlamentu Europejskiego, a tym samym naruszona została uczciwa konkurencja i zasada równego traktowania wykonawców. Zamawiający wprowadził bowiem zapis, mówiący o konieczności posiadania wiedzy i doświadczenia poprzez wykazanie, że wykonawca dostarczył w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy ? w tym okresie, co najmniej trzy elektryczne zespoły trakcyjne, o wartości nie mniejszej niż 15 000 000 PLN brutto każdy zespół trakcyjny, posiadające zezwolenie na dopuszczenie do eksploatacji pojazdu kolejowego zgodnego z Technicznymi Specyfikacjami Interoperacyjności (TSI) lub inny równoważny zezwoleniu na dopuszczenie do eksploatacji pojazdu kolejowego zgodnego z Technicznymi Specyfikacjami Interoperacyjności (TSI), dokument obowiązujący w innym kraju UE. Warunek zostanie uznany za spełniony niezależnie od tego, czy dostarczenie wymaganej liczby elektrycznych zespołów trakcyjnych nastąpiło w ramach jednej umowy, czy też większej liczby umów.

PESA kwestionuje te zapisy i domaga się wprowadzenia zapisów, umożliwiających spełnienie warunku doświadczenia poprzez dostawę co najmniej trzech ezt-ów w okresie ostatnich trzech lat.

Zmiany zostały wproadzone 29 kwietnia br, a opublikowane w Dzienniku Urzędowym UE 3 maja br.

A zatem batalia trwa dalej i sprawa przetargu województwa zachodniopomorskiego trafi ponownie do KIO. Przypomnijmy, że zamówienie obejmuje dostawę 17 ezt-ów z opcją na 10 kolejnych.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PESA
ezt
Zachodniopomorskie
  • Waszku – 10.05.2016

    Proponowany przez PESA zapis cofałby do epoki sprzed kilkunastu lat. Producent uważa za nad wyraz nieproporcjonalne zapisy dotyczące wymogu interoperacyjności. Co proponuje w zamian? Zobowiązanie do dostarczenia dopuszczeń później? Nawet to nie. Proponuje tylko 3 EZT w ciągu 3 lat. Tak, jakby dostarczanie EZT miało być jakimś novum.Działanie PESA jasno pokazuje, że temu podmiotowi nie zależy na żadnym rozwoju, a tylko na wolumenach. Tymczasem Polska i polscy producenci osiągnęli już poziom, który pozwala wymagać więcej- choćby w zakresie komfortu pasażerów, bezpieczeństwa, efektywności wykorzystania. Bo to przeciw temu protestuje PESA. Przeciwko pasażerom, zamawiającym, mając na względzie tylko swój interes. To oczywiście zrozumiałe, niemniej pokazuje to, za co ów producent jest na cenzurowanym- obłudę i butę.

  • L. – 10.05.2016

    @Waszku: kłania się czytanie ze zrozumieniem... PESIE nie chodzi o dostarczenie pojazdów niezgodnych z TSI, a o to, żeby mogli przystąpić do przetargu, jeżeli takich pojazdów jeszcze nie budowali/certyfikowali/sprzedawali.Czym innym jest wybranie pojazdu na podstawie ustalonych w SIWZ parametrów (i tam możesz sobie dobrać kryteria przydzielania punktów), a czym innym jest takie ustawianie warunków, żeby nie dopuścić jakiejś firmy (tak, firmy, a nie przedmiotu) do przetargu.

  • krakauer – 10.05.2016

    To świetnie !!!!!!!!!!

  • Waszku – 10.05.2016

    @L. Prosze mnie nie obrazac. Jako adwokat nie tylko czytam ze zrozumieniem, ale i skladam w calosc klocki ukladanki.Jesli wymagam doswiadczenia to po to, aby nie ponosic ryzyk związanych z wdrazaniem przez producenta innowacji i po to, zeby producent nie mial celu w tym,zeby innowacji nie dostarczyc. Producent moze bowiem policzyc,ze bardziej mu sie oplaca uiscic kary imowne, niz przeprowadzic dany proces wdrozeniowy. Taki lajf. Vide nieshomologowane linki, brak its w dartach, etc. Dlatego proponuje nie byc pozytecznymi naiwniakami, nie zamykac sie w narracji przedstawianej przez podmiot, ktory zyje z takich zamowien, a na problem spojrzec szerzej.

  • jatal – 10.05.2016

    @ Waszku:Gdzie Ty widzisz jakieś obrażanie przez L? Przecież On (i to niezwykle uprzejmie) zauważył tylko że reagujesz bardzo emocjonalnie (co na adwokata dziwne) i nic nie wskazuje że nie znasz sprawę.Skoro jesteś fachowcem w dziedzinie prawa to może podpowiesz nam jaki w przyszłej rozprawie przed KIO, widzisz skuteczny sposób obrony UM przed zarzutem że w sposób nieuzasadniony uważa że norma zastosowana w pojeździe za 14 999 999 zł nie jest tym samym doświadczeniem co w pojeździe za 15 000 001 zł?Widzisz jakąkolwiek szansę na wygraną?Prawnikiem nie jestem ale myślę że do kolejnej rozprawy nie dojdzie i UM ponownie wycofa się ze tego zapisu przed rozprawą z tym że teraz on zapłaci KIO te "15 000 zł" wpisowego.

  • Rohan – 11.05.2016

    Słuszne uwagi @jatal. Póki co to na razie urząd majstruje przy zapisach przetargu i sam je zmienia. Zobaczymy jak dalej sprawa się potoczy, gdy dojdzie do analizy właściwego odwołania. Swoją drogą urząd sam korygując niektóre zapisy niejako przyznaje się do tego, że były źle określone.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....