TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Odwołanie PESY oddalone
INFORAIL - Opublikowano: 17.08.2015 10:55:32 21 komentarzy
Odwołanie PESY oddalone

Krajowa Izba Odwoławcza oddaliła odwołanie PESY, wniesione w przetargu na dostawę 5 sztuk fabrycznie nowych, trzyczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych, stanowiących zakres zamówienia gwarantowanego oraz zakres zamówienia objęty prawem opcji na kolejne 2 sztuki. Parametry techniczne zamawianych pociągów pozostają zatem bez zmian. Przypomnijmy, że bydgoski producent podnosił w swoim odwołaniu, iż określenie kryteriów oceny ofert utrudnia uczciwą konkurencję oraz narusza zasady równego traktowania wykonawców, a także wskazuje, że przedmiotem postępowania jest świadczenie niemożliwe. W związku z powyższym bydgoska firma wnosiła o:

Usunięcie kryterium jakości - sposób podparcia nadwozia za pośrednictwem usprężynowania drugiego stopnia na wózku (stanowiące 10%) i przeniesienie tej wartości do kryterium cena; Dokonanie zmiany terminów wykonania zamówienia oraz momentu przekazania certyfikatów WE, co oznacza w konsekwencji odbiór końcowy pierwszego ezt-a.

Krajowa Izba Odwoławcza nie podzieliła zdania PESY i, jak wspomnieliśmy, odwołanie oddaliła.

W międzyczasie, o czym informowaliśmy na łamach InfoRail, zmieniony został termin składania ofert w tym przetargu, z 26 sierpnia na 3 września br.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PESA
KIO
Opolskie
  • Infomat – 17.08.2015

    Czyli jednak ważna będzie jakość, a nie jakoś...?

  • k – 17.08.2015

    Co nie zmienia faktu, że PESA i tak jest zdecydowanym faworytem do wygrania.

  • Infomat – 17.08.2015

    A dlaczego jest faworytem? Dlaczego PESA tak nerwowo próbowała się odwołać? Bo jest faworytem? Przepraszam, szukam uzasadnienia.

  • hanys – 17.08.2015

    Przynajmniej jedno jest pewne po dzisiejszym werdykcie KIO. Opolskie nie dostanie złomu nazywajacego się Acatus Plus. Pozostaje Impuls, Elf, a może przyozdobione szczęścia nawet Flirt 2.

  • k – 17.08.2015

    Bo nie ma zamówień na ten okres. I wyprodukuje te składy nawet po kosztach, Żeby nie stracić płynności produkcji i nie zwalniać ludzi.

  • bob – 17.08.2015

    Mieli prawo zgłosić swoje zastrzeżenia to zgłosili, rozpatrzono je i zostały oddalone, tyle. Normalna procedura.

  • Infomat – 17.08.2015

    OK "k" rozumiem, ale NEWAG też może zejść z ceny bo obniżył pewne elementy produkcji.

  • k – 17.08.2015

    Oczywiście, że może. Ale nie aż tyle, na ile może sobie pozwolić PESA. Ja nie twierdze, że Newag nie może wygrać, tylko, że PESA jest faworytem. Nie liczyłby na Flirty, bo szykuje się walka cenowa i Stadler nie zejdzie do tego poziomu.

  • Psak – 17.08.2015

    Zgadzam się kolega k. Pesa obecnie mocno ciśnie po kosztach i newag mimo wszystko będzie miał duży problem żeby to wygrać. Pesa pokazała ostatnio na 3 czlonie ze idą po bandzie. 11.9brutto i 10 lat gwarancji.

  • jatal. – 17.08.2015

    Ale przedłużenie terminu dostarczenia "papierów" jednak uzyskali.@ infomat - to czy banji ma jedna gumę czy dwie zupełnie nie świadczy które jest lepszej jakości. ;) Tak jest i w tym przypadku - "jakość" jest tylko w nazwie kryterium. Dałeś się nabrać?

  • Infomat – 17.08.2015

    No to po co PESA tak strasznie się elektryzowała, skoro to wszystko mało ważne?

  • k – 17.08.2015

    Ale to wcale nie jest mało ważne. To miało ułatwić zadanie. Skoro się nie udało, trzeba będzie pokombinować.

  • sphinx – 17.08.2015

    @hanys - o Flircie zapomnij, Stadler nawet nie złoży oferty. @k - Pesa do końca roku będzie zawalona robotą, potem kontrakty eksportowe, a biorąc pod uwagę, że Moskwa nie kwapi się do płacenia za tramwaje to raczej nie będą za mocno ryzykować z ceną. Przykład Kolei Mazowieckich pokazuje, że gdy wymagania rosną Pesa traci przewagę cenową.

  • k – 17.08.2015

    Tyle, że Koleje Mazowieckie były na ten rok, gdzie PESA była zawalona robotą. Kontraktów eksportowych wcale nie ma tak dużo i na pewno nie pozwolą utrzymać tempa z tego roku. Moskwa zapłaci. Pytanie tylko kiedy.

  • ga – 17.08.2015

    Prawda jest taka, ze Pesa z Elfem nie ma szans wygrac a Acatus Plus (a raczej minus) nie spelnia norm. Tyle w temacie. Zycze NEWAGowi wygranej!

  • jatal. – 17.08.2015

    @ Infomat"Elektryzowanie" to ja widzę raczej w postach niektórych "czytaczy". Pesa po prostu robi swoje żeby wygrać w najlepszym dla siebie wariancie.@ gaPomyśl. Skoro walczyli o dopuszczenie w przetargu Acatusa to chyba nie dlatego że chcieli zaoferować pojazd nie spełniający jakichś norm. Prawda?Tyle w temacie.

  • Infomat – 17.08.2015

    @jatal.A skoro zapisu nie usunięto, to wariant jest mniej korzystny, i pozostaje cena. Czy dobrze rozumiem?

  • jatal. – 17.08.2015

    Tak.Dla Pesy wariant jest teraz mniej korzystny bo do ceny wliczy podobne komponenty jak konkurencja. Tracąc przewagę punktową z tytułu oferowania tańszej wersji albo sama mniej zarobi albo tyle samo ale od Opolszczyzny zażąda więcej.Teraz wszyscy oferenci złożą taką samą technicznie ofertę więc kryterium "jakości" nie będzie miało żadnego znaczenia. Praktycznie decydować będzie tylko cena i... CIEKAWOSTKA - po tym wyroku stanie się to o co wnioskowała Pesa (czyli przesunięcie tych spornych 10% z "jakości" na cenę) choć nie będzie to dla niej tak korzystne jak przy dopuszczeniu tańszego rozwiązania.Jedno jest pewne najlepiej na tym orzeczeniu wyszedł Newag, ale czy wygra?

  • dll – 18.08.2015

    pytanie czy jak Pesa przesadzi z ceną to nie skonczy sie tak jak w KD. Pytanie, jakie sklady bedzie cjcialo miec opolskie i jak beda zdeterminowani by je nabyc

  • jatal. – 18.08.2015

    @ dllPo pierwsze teraz nie ma takiej swobody w orzekaniu RNC jak była wtedy.Po drugie nakaz oferowania droższego Elfa zmniejsza ryzyko RNC.

  • gerwazy – 18.08.2015

    Pesa już dostała po d.... niską ceną. Już tego błędu nie zrobi. Zgadzam się z przedmówcami, że jest faworytem do wygranej. Może newag coś zaproponuje, stadler jest bez szans.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....