TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Ogromne opóźnienia na linii do Lublina
InfoRail.pl - Opublikowano: 02.11.2017 12:43:05 18 komentarzy
Ogromne opóźnienia na linii do Lublina

Ogromne opóźnienia pociągów na trasie Lublin - Warszawa. Uwagę na ten problem zwraca posłanka Joanna Mucha.

W interpelacji do Ministra infrastruktury i Budownictwa pisze, że przed rozpoczęciem remontu linii kolejowej podróż z Lublina do Warszawy trwała ok. 2 godziny 15 minut. W pełni rozumiem, że konieczny jest objazd, który wydłużył podróż do ok. 3 godzin 30 minut. Problematyczne jednak na obecnej trasie okazuje się zmiana lokomotywy w Łukowie, która jest konieczna ze względu na brak trakcji elektrycznej na części trasy. Niestety często dochodzi do problemów technicznych, lub do sytuacji, gdy lokomotywa nie dojeżdża na czas. Opóźnienia z tego tytułu dochodzą nawet do godziny. Problem znam z własnego doświadczenia, ponieważ często podróżuję na tej trasie służbowo – stwierdza posłanka.

I dodaje, że opóźnienia w Łukowie powodują efekt domino, między innymi takich, jak dopuszczalny czas pracy maszynistów. W ostatnich dniach maszynista na stacji w Parczewie odmówił dalszej pracy z tego powodu. Po kolejnej godzinie oczekiwania pasażerów w pociągu podjęto decyzję o przeniesieniu ich do innego pociągu jadącego do Lublina. To okazało się bardzo problematyczne, ponieważ pociągiem podróżowały niepełnosprawne dzieci z jednej z lubelskich szkół w wieku 9-11 lat. Jak informują anonimowo pracownicy PKP, pociąg nie spełniał też przepisów dot. masy składu. Ostatecznie pasażerowie spędzili 5,5 godziny na trasie Warszawa - Lublin. Miasta te oddalone są od siebie o 160 km, a trasa drogowa również jest aktualnie w remoncie, który także znacznie wydłużył podróż samochodem.

W związku z powyższym posłanka Joanna Mucha kieruje do MIB pytania:

1) Jakie Ministerstwo proponuje rozwiązania usprawniające zmianę lokomotywy w Łukowie pociągom jadącym na trasie Lublin - Warszawa?

2) Czy w związku z częstymi przypadkami znacznych opóźnień pociągów na trasie Lublin - Warszawa planowane są jakieś zmiany logistyczne?

3) Przypadki opuszczenia lokomotywy przez maszynistę z powodu przepisów ograniczających ich czas pracy są w ostatnim czasie nagłaśniane przez prasę. Niedawno prasa pisała o podobnym przypadku pociągu jadącego do Suwałk. Teraz sytuacja powtórzyła się w Parczewie. Czy Ministerstwo podejmuje działania, które zapobiegłyby takim przypadkom w przyszłości?

4) Na jakie zadośćuczynienie mogą liczyć niepełnosprawni uczniowie, którzy mieli tę wątpliwą przyjemność przemierzania trasy Warszawa - Lublin w czasie 5,5 godziny?

5) Czy Ministerstwo potwierdza, że pociąg, który jechał 20 października 2017 roku z Warszawy (start: 16:10 z Warszawy Centralnej) przekraczał dopuszczalną masę? Czy stanowiło to zagrożenie dla podróżnych? Czy mogło dojść do katastrofy w ruchu lądowym?

Czekamy na stanowisko resortu.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Lublin
Warszawa
  • Hgw – 02.11.2017

    Zapewne jest to pislamski spisek przeciwko ministrze musze

  • sprawiedliwy – 02.11.2017

    Nie rozumiem, dlaczego niepełnosprawni uczniowie mieliby otrzymać jakąś rekompensatę, a inni pasażerowie tego samego pociągu już nie...

  • Kolejorz.... – 02.11.2017

    Wszystko leży jak zwykle u podstaw tj. PKP PLK przygotowując linie objazdową (LK nr 30) podstawiła wszystkim przewoźnikom "nogę" i teraz wszyscy się wywracają, ponieważ mając tak duży budżet na modernizację LK nr 7 (3,5 mld zł) nie pomyślano (bądź nie chciano) o elektryfikacji tej linii. Dotyczy to wszystkich po kolei IC dla którego zmiana lokomotywy i kwestia odpowiednio taboru jest do dziś nie rozwiązana, PKP Cargo które to w trakcji podwójnej zarzyna reszta lokomotyw spalinowych przewożąc ogromne ilości węgla z Bogdanki, PR które mają tabor elektryczny podzielny na pół i muszą dwa razy w tygodniu lokomotywą spalinową przeciągać EZT na naprawy i przeglądy do Łukowa. Także niech ktoś może zastanowi się nad tym ile PLK zamierza wypłacić rekompensaty za nie przemyślaną decyzję o braku elektryfikacji skoro od co najmniej kilku lat było wiadomo o dużej modernizacji LK nr 7 i konieczności zorganizowania sprawnego objazdu.

  • kolejFAN – 02.11.2017

    @Kolejorz : świeta racja. Tam powinien być drut od Łukowa do Lublina, byłby stworzony porządny korytarz z prawdziwego zdarzenia, linia alternatywna pod drutem dla linii puławsko-dęblińskiej.

  • anarh – 02.11.2017

    Niech jeszcze wiecej złomują spalinowych , do końca wszystkie . taka polityka taborowa . moze nobel z ekonomii . . . płakać ,czy śmiać się. żal tej Polski

  • G.kolejarz – 02.11.2017

    Pani Mucha jest takim ekspertem od kolei jak od piłki nożnej. Byle nie miała ochoty na stanowisko np w PLK. Ale w PR ach może by ją chcieli-np projektować nowe wzory na malowanie Kibli.Ciekawe jak by wyglądał Kibel w barwach Muchy taki jeszcze nie zmodernizowany.

  • www – 02.11.2017

    Ciekawe... Biała Podlaska jest w województwie lubelskim. Lublin i Biała Podlaska leżą przy torach kolejowych. Mało tego oba przy liniach zelektryfikowanych. Ile pociągów bezpośrednich jeździ z Białej do Lublina?

  • realista – 03.11.2017

    Dzieje sie tak dlatego pani mucho bo pani koledzy z lini partyjnej nieroby i oszuści tak podzielili kolej że teraz lokomotywy zamiast jeździc na pani pociągu są cięte na żyletki albo stoją w krzakach u innych przyjaznych przewoźników. Niestety partyjniactwo nie przewidziało zakupu nowych lokomotyw bo chciało posmarować włoskim kolegom po fachu i kupiło sobie przepiękne pociągi typu dziobak. Dziobaki tanie nie były więc pieniążków juz nie starczyło na pociągi dla reszty chołoty. Powiem tak: ma pani skrzydła to prosze latać

  • Obserwator 2 – 03.11.2017

    Realista pisowski. Spadaj

  • kraqs – 03.11.2017

    ...hmm specjalistka od problematyki 3 ligi hokeja...nasza madona za 10 baniek .... omnibus mucha nasza miła...

  • G.kolejarz – 03.11.2017

    Żarty żartami ale PLK muszą to jakoś opanować. A polityków trzeba pilnować bo oni głównie szkodzą kolei.Najlepszy bat na nich to wybory.

  • xyzzxy – 04.11.2017

    "Przypadki opuszczenia lokomotywy przez maszynistę"Żadnego opuszczenia lokomotywy nie było ani w pierwszym, ani w drugim przypadku. Maszynista po 12 godzinach pracy nie może dalej prowadzić składu, ale może go dozorować do czasu przyjazdu podmiany. I to właśnie miało miejsce. Czekanie na miejscu, a nie żadne pójście do domu czy inne pismakowe niedomówienia.

  • realista – 04.11.2017

    Obserwator prawda boli

  • atakan – 05.11.2017

    Prawda jest taka że złom z pesy psuje się na potęgę aż strach pomyśleć co będzie w zimę .

  • DarekP – 06.11.2017

    Skoro złom z Pesy psuje się nadal, a robi to od 2015 roku, to może wreszcie czas, by przewoźnik zapewnił sobie odpowiednią rezerwę sprawnego taboru? Przez 2 lata nie da się rozwiązać tego problemu?Żal producenta doobijać, ale co ma zrobić przewoźnik?

  • Małgorzata – 13.11.2017

    @Darek PZłom z Pesy zawsze złomem pozostanie. A teraz do tego jednego złoma mniej - pancerna Gama staranowała ciężarówkę, którą kierowca idiota wjechał prosto pod pociąg. Ciekawe co tam teraz będzie jeździć?

  • az – 26.11.2017

    Grunt, że w PKP jest dużo związków zawodowych i więcej pracowników na 1 km linii niż w jakimkolwiek kraju europejskim. Gdyby jeszcze nie ci wstrętni pasażerowie, którzy się uparli i chcą jeździć...

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....