O problemach Przewozów Regionalnych z taborem, a co za tym idzie nierealizowanymi kursami, wiadomo nie od dziś. Skala ta, jak się okazuje, jest jednak olbrzymia, co pokazuje przykład województwa lubuskiego.
Wszystkim przewoźnikom, w Polsce i na całym świecie, zdarzają się awarie i niewykonane kursy. Nie jest to nic nadzwyczajnego. Jednak w przypadku Przewozów Regionalnych jest to przypadłość nagminna i narastająca. Widać to po karach, jakie Lubuski Urząd Marszałkowski nalicza przewoźnikowi.
Jak wyjaśnia Piotr Tykwiński, dyrektor Departamentu Infrastruktury i Komunikacji Urzędu Marszałkowskiego Województwo Lubuskie zawarło ze spółką Przewozy Regionalne dwie umowy wieloletnie na realizację przewozów pasażerskich:
- umowa o świadczenie usług publicznych w zakresie kolejowych przewozów pasażerskich z dnia 26.11.2015 r.;
- umowa nr DG.V.8063.7.2012 o świadczenie usług publicznych w zakresie kolejowych przewozów pasażerskich wykonywanych na terenie województwa lubuskiego na odcinkach linii komunikacyjnych Wrocław – Głogów – Zielona Góra, Szczecin Główny – Zielona Góra z dnia 20.11.2014 r.
W związku z nienależytym ich wykonaniem Województwo Lubuskie nalicza przewoźnikowi kary umowne, m.in. za opóźnienia pociągów, odwołania pociągów bez zapewnienia komunikacji zastępczej, jak i z jej uruchomieniem czy zmianę zestawień składów w zakresie uruchomienia pociągu w zestawieniu mniejszym niż wynikające z zapisów umowy.
Dotychczas naliczono kary w wysokości:
2015 rok rozkład jazdy 2014/2015 - 40 700,00 zł
2016 rok rozkład jazdy 2015/2016 - 195 100,00 zł
2017 rok rozkład jazdy 2016/2017 - 329 650,00 zł
2018 rozkład jazdy 2017/2018 - 1 212 600,00 zł.
Należy przy tym wspomnieć, że w okresie obejmującym aktualny rozkład jazdy pociągów 2018/2019 naliczono operatorowi do tej pory kary umowne na łączną kwotę 947 tys. zł. Stosowanie przez Województwo Lubuskie instytucji kar umownych ma na celu zmobilizowanie spółki Przewozy Regionalne do właściwej realizacji przewozów – stwierdza Piotr Tykwiński.
Trudno oprzeć się wrażeniu, że kwoty, jakie Przewozy Regionalne muszą zapłacić za nierealizowanie przewozów spokojnie wystarczyłyby na wykonanie przeglądów okresowych, i to nie jednego unieruchomionego obecnie pojazdu. Filozofia tego przewoźnika wydaje się być jednak zupełnie inna. Lepiej odstawić szynobusy i nie przewozić pasażerów niż wykonać przeglądy, nie płacić tak dużych kar i należycie wykonać usługę. Niestety już od kilku lat spółka jest źle zarządzana, a efekty tych działań są widoczne gołym okiem. Od 2015 roku województwo lubuskie naliczyło już kary w wysokości 2 725 050 zł! Ta kwota realnie pokazuje skalę problemów przewoźnika, a to dopiero wierzchołek góry.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

"mąż jest z zawodu dyrektorem" i ma wywalone w pracę, liczy się stołek, pensja i to ile nachapie się. Co go jacyś ludzie, biedni ludzie, niech kupią sobie samochód czy jadą autobusem. :)
Widać że pomimo nałożone kilku dużych kar to i tak mają to w dupie A po za tym PR nie powinno być firmą j dodatku sama firma działa na złe korzyść
Lubuską "patologię" należało by pogonić na 4 wiatry.Pracę na liniach zelektryfikowanych czyli lk 273 (Odrzanka) i lk 3 można z powodzeniem rozdzielić pomiędzy Odziały PR Dolnośląski i Zach-Pom oraz KW.Na liniach spalinowych (3 odcinki) też można rozdzielić.Wiele oddziałów tej "firmy" (Lubuskie, Podkarpakie, Podlaskie, War-maz.) nadaje się z miejsca do "zaorania"
Jakby spojrzeć na te kary to zawsze są. Ale widać duży wzrost w roku 2017/2018 i 2018/2019. Z tego co się dowiedziałam u rzecznika PR ZG i wyczytałam w internecie w tamtym okresie nastąpiła zmiana dyrektorów Pana Krzysztofa który był głównym Dyrektorem i później Zastępcą a później przyszedł Pan Ryszard. I teraz znowu jest z-ca taka . Więc trudno się połapać z tego co mówił ale ktoś chyba sobie nie radzi, odesłano mnie do Kierownika Utrzymania. Ale ten niestety nie odebrał telefonu. ;(. Szkoda mógłby mi wytłumaczyć dlaczego odwołano mi pociąg
Dodaj komentarz
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.