Trwa modernizacja linii kolejowej z Olsztyna do Olsztynka. Wykonawca wymienił tory i przystąpił do budowy dwóch nowych przystanków kolejowych w Olsztynie – podały PKP PLK.
Na ww. linii pracuje ciężki sprzęt, w tym 165-metrowa oczyszczarka, która umożliwia sprawne oczyszczenie i wbudowanie kruszywa w torowisko. Są już nowe tory w centrum miasta. Wymieniono już 15 kilometrów szyn oraz 22 tys. podkładów. Oczyszczono ponad 30 tys. ton materiałów.
Wykonawca przystąpił do prac przygotowawczych związanych z budową nowych dwóch przystanków w Olsztynie. Dzięki nim mieszkańcy zyskają lepszy dostęp do kolei. Zaawansowane pracą toczą się przy przystanku o roboczej nazwie Olsztyn Dajtki. Prowadzone są prace ziemne. W następnym tygodniu wykonawca rozpocznie układanie ścian peronowych. Na przystanku o roboczej nazwie Olsztyn Śródmieście wykonawca przygotował wykopy pod fundamenty słupów trakcyjnych oraz prowadzi roboty przygotowawcze.
Trwa także modernizacja obiektów dla pasażerów na stacjach i przystankach. Na stacji Olsztyn Zachodni zdemontowano konstrukcję peronu nr 1. Nowe perony powstają także w Gągławkach, Bartągu, Gryźlinach, Stawigudzie i Olsztynku. Wykonawca stawia ściany, które tworzą zarys obiektów.
Łącznie przebudowanych zostanie 7 peronów na przystankach i stacjach. Perony będą wyższe i wyposażone w nawierzchnię antypoślizgową, co ułatwi pasażerom wsiadanie do pociągów. PLK zainstalują na nich wiaty, ławki, tablice informacyjne i funkcjonalne oświetlenie. Wszyscy pasażerowie, również osoby o ograniczonej mobilności, m.in. dzięki pochylniom wygodniej skorzystają z dostępu do pociągów. Na przystankach przewidziane zostały także stojaki rowerowe.
Modernizacja linii z Olsztyna do Działdowa to sprawne podróże w regionie. Po pracach wzrośnie prędkość na linii. Pociągi pojadą z prędkością do 120 km/h, a miejscami nawet do 140 km/h. Skróci się czas przejazdu pomiędzy Olsztynem a Działdowem. Wpłynie to na poprawę przepustowości linii i możliwość prowadzenia większej liczby pociągów. W ramach modernizacji poprawi się również poziom bezpieczeństwa na łącznie 47 przejazdach kolejowo-drogowych. Nowe urządzenia pojawią się na 24 skrzyżowaniach drogi z torami. Na 22 z nich przejazdy zabezpieczy sygnalizacja świetlna.
Modernizacja trasy kolejowej z Olsztyna do Działdowa prowadzona jest w ramach zadania "Prace na linii kolejowej nr 216 na odcinku Działdowo – Olsztyn". Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia. Wartość robót to prawie 260 mln zł.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Dodaj komentarz
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.