TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Opolskie chce kupić sześć ezt-ów
PAP/INFORAIL - Opublikowano: 27.05.2015 15:59:44
Opolski EN57 po modernizacji (foto: Wikipedia/Pudelek, lic. CC BY-SA 3.0)

Inwestycje kolejowe za ponad 200 mln zł zaplanował samorząd woj. opolskiego do 2020 roku dzięki unijnym pieniądzom. W ramach tych inwestycji wyremontowane mają być trzy linie kolejowe i zakupionych sześć pociągów elektrycznych. Członek zarządu woj. opolskiego Tomasz Kostuś zapowiedział, że przetarg na zakup elektrycznych zespołów trakcyjnych ma być ogłoszony najprawdopodobniej już w czerwcu. "W sumie na zakup takich pojazdów do końca obecnego okresu programowania, czyli do 2020 roku, z Regionalnego Programu Operacyjnego województwa opolskiego przeznaczonych będzie ok. 60 mln zł, z czego 9 mln zł wydatkowanych będzie jeszcze w tym roku" - wyjaśnił w rozmowie z PAP Kostuś.

Dyrektor departamentu infrastruktury i gospodarki opolskiego urzędu marszałkowskiego Bartłomiej Horaczuk dodał, że w sumie na zakup sześciu elektrycznych zespołów trakcyjnych zaplanowano pulę ok. 70 mln zł, bo prócz pieniędzy z RPO - właśnie 60 mln zł - samorząd województwa musi wyłożyć 15 proc. kwoty jako wkład własny. Jaka będzie ich ostateczna cena - okaże się po przetargu, który może być rozstrzygnięty w lipcu-sierpniu.

Horaczuk zaznaczył w rozmowie z PAP, że pojazdy mają być kupowane w ramach strategicznego projektu województwa. Tłumaczył, że projekt ten rozłożony jest na trzy lata, do 2018 r. Planowany na czerwiec przetarg ma dotyczyć zakupu wszystkich planowanych pojazdów, a dostarczane mają być one kolejno w latach 2016-2018. Wyjaśnił, że celem tej inwestycji jest wymiana starego taboru.

"Te elektryczne składy, które dzisiaj obsługują podróżnych na trasach do Kędzierzyna-Koźla, Zawadzkiego, Strzelec Opolskich czy z Kluczborka do Wrocławia to w większości składy, których wiek przekracza 30 lat, więc zachodzi potrzeba ich wymiany" - powiedział. Zaznaczył przy tym, że do obsługi opolskiego rozkładu potrzeba w sumie ok. 45 pojazdów. Do tej pory woj. opolskie ma ich 15 - 11 szynobusów oraz 4 zmodernizowane w ostatnich latach składy elektryczne.

"Widać więc, że jedna trzecia taboru została wymieniona lub odnowiona, a pozostałe dwie-trzecie czekają na wymianę" - dopowiedział Horaczuk i dodał, że pozostałe 30 jednostek z taboru obsługującego rozkład opolski należy do spółki Przewozy Regionalne.

Kostuś poinformował, że w sumie w opolskim RPO na lata 2014-2020 zapisana pula pieniędzy na projekty kolejowe to ponad 170 mln zł. Prócz zakupu pociągów elektrycznych kwota ta będzie przeznaczona również na modernizację trzech linii kolejowych: Opole-Kluczbork, Opole - Nysa i Nysa - Brzeg.

Horaczuk tłumaczył PAP, że remont tych linii może kosztować w sumie ok. 140 mln zł. 85 proc. tej kwoty będzie stanowić unijne dofinansowanie właśnie z pieniędzy z opolskiego RPO; resztę ma wyłożyć, w ramach wkładu własnego inwestor, jakim jest PKP PLK. Kiedy inwestycje te ruszą - jeszcze nie wiadomo. Ich celem ma być m.in. poprawa komfortu i bezpieczeństwa podróży, ale też zwiększenie prędkości przewozowych.

"Dzisiaj średnia prędkość, z jaką jeżdżą składy na przykład z Opola do Nysy to ok. 50 kilometrów na godzinę, bo na trasie jest wiele ograniczeń prędkości. Planujemy przebudować je tak, by można było nimi jeździć z prędkością ok. 100 km na godzinę" - zaznaczył dyrektor departamentu infrastruktury i gospodarki opolskiego urzędu marszałkowskiego.

Tomasz Kostuś zaznaczył, że duże inwestycje kolejowe są w regionie potrzebne m.in. dlatego, że w poprzednim okresie programowania - w latach 2007-2013 - nie było w opolskim RPO pieniędzy na modernizację linii kolejowych.

Łączna pula pieniędzy w opolskim RPO na lata 2014-2020 to blisko 950 mln euro.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Opolskie
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....