TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Ostatni dzień z InteRegio
INFORAIL - Opublikowano: 31.08.2015 13:50:09 4 komentarze
Ostatni dzień z InteRegio

31 sierpnia jest ostatnim dniem kursowania znacznej części pociągów InterRegio. Jak już informowaliśmy na łamach InfoRail Przewozy Regionalne podjęły decyzję o ich likwidacji. Jako przyczynę podano realizowany proces restrukturyzacji, mający doprowadzić do uzyskania przez przewoźnika trwałej rentowności, a tym samym umożliwiający przeprowadzenie inwestycji m.in. w nowy tabor, na czym mają skorzystać przede wszystkim pasażerowie. W ramach restrukturyzacji, zgodnie z regulacjami europejskimi, firma zobowiązana jest do uwolnienia części rynku, co realizuje m.in. poprzez rezygnację z obsługi połączeń interREGIO. Część połączeń zostanie zastąpiona przez pociągi TLK, uruchomione przez PKP Intercity. Ale nie wszystkie.

Dodatkowo, jak informują Przewozy Regionalne, restrukturyzacja oznacza szeroko pojętą optymalizację. Zdecydowana większość pociągów InterRegio kursujących na trasach krajowych miała charakter typowo komercyjny, czyli uruchamiana była przez przewoźnika samodzielnie, bez jakichkolwiek dotacji. Z przeprowadzonych analiz finansowych wynika, że wpływy ze sprzedaży biletów na te połączenia nie były w stanie pokryć kosztów związanych z ich uruchomieniem. Nie bez znaczenia pozostawał też aspekt techniczny, a przez to również jakościowy dla podróżnych ? obecnie większość pojazdów przewoźnika nie jest przystosowana do obsługi połączeń dalekobieżnych.

To wszystko wpłynęło na likwidację połączeń InterRegio. I tak od jutra z polskich szlaków kolejowych znikają interREGIO: ?Mewa", ?Portowiec", ?Warta", ?Drwęca", ?Mamry", ?Spodek", ?Lednica", ?Szyndzielnia", ?Giewont" i ?Białowieża" (zastąpią ją pociągi REGIO relacji Hajnówka ? Siedlce ? Hajnówka) oraz pociągi REGIOekspres ?Kowalski" i ?Schmidt" kursujące z Poznania do Frankfurtu nad Odrą. Pozostają jedynie połączenia, dotowane przez Urząd Marszałkowski, z Łodzi do Warszawy.

Zamachów na InterRegio było kilka. Kilka razy udało się wyjść z nich obronną ręką. Teraz to już koniec. Jak wspomnieliśmy likwidacja tych połączeń jest jednym z etapów restrukturyzacji przewoźnika. Czy udanej? Tego nie wiemy. Jak informowaliśmy wczoraj na łamach InfoRail Minister Maria Wasiak zapowiedziała, że we wrześniu plan restrukturyzacji ma trafić do Komisji Europejskiej.

Po raz pierwszy pociągi InterRegio wyjechały na trasy 1 marca 2009 roku. Miały być odpowiedzią Przewozów Regionalnych na odebranie przewoźnikowi i przekazanie do PKP Intercity pociągów pośpiesznych, przemianowanych następnie na TLK. I były. Przez pewien czas stanowiły tańszą, choć zwykle mniej komfortową, alternatywę dla połączeń konkurencyjnej spółki. Co więcej część z połączeń przejęła nazwy po zlikwidowaniu przez PKP Intercity nazewnictwa teelek, co z marketingowego punktu widzenia było strzałem w dziesiątkę. Po raz pierwszy pociągi InterRegio zniknęły z rozkładu jazdy w połowie 2010 roku. Ostatecznie, po protestach pasażerów, wróciły. Teraz powrotu już nie będzie.




Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Przewozy Regionalne
InterRegio
  • gutek – 31.08.2015

    skoro w tym roku PR na plusie to merytorycznie czy też nie nierozumiem decyzji o likwidacji poc IR

  • kik – 31.08.2015

    IC zostanie monopolistą i o to chodzi...

  • kolejarz – 02.09.2015

    Nie po to PKP IC kupiło drogie Pendolino, aby to to woził pszczoły luzem. Bilet w tym czymś jest droższy niż w InterRegio. Ktoś musi teraz sfinansować prestiżową zabawkę prezesów, która, tak naprawdę jest zupełnie czymś innym niż podobne poruszające się we Włoszech.

  • mlech – 02.09.2015

    Po wyborach zrestruktyruzowani i zoptymalizowani zostaną prezesi Przewozów Regionalnych.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2018 W 2018 skończymy 18 lat!.Nasz portal działa od 2001 roku. Początkowo pod nazwą InfoBus.pl, obejmując tylko tematykę autobusową. Jednak wraz ze wzrostem...