TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Pantografy kolejowe – EC Engineering i Faiveley
Jacek Pudło - Opublikowano: 14.07.2012 21:57:53 3 komentarze
Pantografy kolejowe – EC Engineering i Faiveley

Na Czech Raildays 2012 zaprezentowano liczne podzespoły pojazdów kolejowych, w tym pantografy.

Biuro projektowe EC Engineering, znane m. in. z projektów tramwajów i zespołów trakcyjnych PESA, opracowało 2 konstrukcje pantografów –tramwajowy 70EC i kolejowy 160EC. Na czeskich targach zaprezentowano oba z nich.

Połówkowy pantograf 160EC przeznaczony jest do odbioru prądu stałego z sieci trakcyjnej o napięciu 3 kV. Dopuszczalna prędkość eksploatacji to 160 km/h przy temperaturze otoczenia od -30 do + 40 stopni Celsjusza, i najwyższej średniej temperatury w ciągu doby równej 35 stopni. Normalna wilgotność względna, na którą zaprojektowano pantograf, to 70 ±5 % przy temperaturze 20 ±5 stopni Celsjusza. Dopuszczalna prędkość wiatru to 25 m/s. Pantograf posiada ślizgacz z dwoma listwami aluminiowymi, na których osadzono nakładki węglowe. Napęd zapewnia pneumatyczny siłownik mieszkowy. Pantograf zastosowano m. in. w lokomotywach EP09 i w lokomotywie ZNLE Gliwice E6ACT Dragon.


Tabela 1. Parametry konstrukcyjne pantografu EC Engineering 160EC.

Parametr

Wartość

Wysokość konstrukcyjna minimalna/maksymalna

300 / 2425 mm

Wysokość robocza minimalna/maksymalna

800 / 1800 mm

Rozstaw otworów mocowania –szerokość x długość

1676 x 1448 mm

Waga

ok. 125 kg

Maksymalna prędkość jazdy

160 km/h

Napięcie znamionowe

3000 V

Prąd znamionowy

1200 A

Napęd

podnoszący zespół pneumatyczny

Czas podnoszenia / opuszczania

6 –12 / 5 –10 s (płynna regulacja czasu)

Siła nacisku statycznego (regulowana)

110 N (+ 10, –20)

Wymiary ślizgacza –długość x wysokość x szerokość

1950 x 366 x 341 mm

Odmienna jest konstrukcja pantografu tramwajowego. 70EC to jednoramienny, asymetryczny odbierak do odbioru prądu stałego o napięciu 600 V. Pantograf posiada system opuszczania i podnoszenia Smart Raise. Dostosowano go do prędkości maksymalnej 80 km/h. Dopuszczalna temperatura pracy mieści się w zakresie -30 i +40 stopni Celsjusza. Maksymalna średnia temperatura w ciągu doby to 35 stopni. Maksymalna prędkość wiatru to 35 m/s. Pantograf posiada ślizgacz z dwoma listwami aluminiowymi, do których zamocowane są metalizowane nakładki węglowe. Sposób mocowania nakładek do aluminium jest specjalnie opracowanym rozwiązaniem EC Engineering. Pantograf testowany był m. in. na tramwaju w Warszawie.


Tabela 2. Parametry konstrukcyjne pantografu EC Engineering 70EC.

Parametr

Wartość

Wysokość konstrukcyjna minimalna/maksymalna

275 / 3200 mm

Wysokość robocza minimalna/maksymalna

600 / 2500 mm

Rozstaw otworów mocowania –szerokość x długość

1030 x 520 mm

Waga

ok. 140 kg

Maksymalna prędkość jazdy

80 km/h

Napięcie znamionowe

600 V

Prąd znamionowy

1200 A

Napęd –podnoszenie / opuszczanie

mechaniczny (sprężyna) / elektryczny system Smart Rise

Czas podnoszenia / opuszczania

~ 8 s / 7,7 s

Siła nacisku statycznego (regulowana)

70 ±7 N

Długość po złożeniu

2316 mm

Szerokość ślizgacza

1678 mm

Pantografy poza odmienną prędkością maksymalną odróżniają następujące cechy: dwuczęściowe ramię górne pantografu kolejowego, większy zakres wysokości roboczych pantografu tramwajowego, większy rozstaw punktów mocowania pantografu kolejowego, większe napięcie robocze pantografu kolejowego i większa szerokość ślizgacza pantografu kolejowego.

Swoje pantografy zaprezentowała też firma Faiveley Transport Lekov a. s. Jednym z prezentowanych produktów był pantograf AX-NG 029. Zakres zastosowań odbieraka to prędkości maksymalne 120-250 km/h i moce 0,5-5,0 MW w trakcji prądu stałego 3 kV i zmiennego 25 kV. Odbierak może być wykorzystywany m. in. w lokomotywach i elektrycznych zespołach trakcyjnych. Maksymalne natężenie prądu stałego to 1800 A, a zmiennego –1000 A.

 Dołącz do nas na Facebooku.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
pantograf
Faiveley
EC Engineering
Czech Raildays
  • czytelnik – 17.07.2012

    "Dopuszczalna prędkość wiatru to 25 m/s." - żarty?! - to mniej niż prędkość jazdy! 160 km/h + 20 km/h wiatr - to 50 m/s !

  • Jacek Pudło – 17.07.2012

    Może chodzić o wiatr boczny. To dane bezpośrednio z prospektu producenta.

  • ac – 03.05.2016

    Polecam jeździć z wiatrem będzie zgodnie

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....