TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Parowozy nie poprowadzą już pociągów do Wolsztyna
PAP - Opublikowano: 20.03.2014 10:53:08 2 komentarze
Parowozy nie poprowadzą już pociągów do Wolsztyna
Od początku kwietnia na trasie Wolsztyn-Leszno w Wielkopolsce przestaną jeździć pociągi pasażerskie prowadzone przez parowozy. To ostatnie w Europie regularne połączenie kolejowe wykonywane z użyciem trakcji parowej. W ostatnich dniach spółka Koleje Wielkopolskie poinformowała PKP Cargo, że na wniosek organizatora przewozów - wielkopolskiego samorządu - od początku kwietnia lokomotywa parowała nie będzie już obsługiwała pociągów pasażerskich kursujących na trasie Wolsztyn - Leszno - Wolsztyn. Jak poinformował PAP wicemarszałek województwa wielkopolskiego Wojciech Jankowiak, samorządowi nie udało się porozumieć z PKP Cargo, właścicielem Parowozowni Wolsztyn, w sprawie utworzenia spółki. Miała ona umożliwić istniejącej ponad 100 lat parowozowni w Wolsztynie komercyjne działanie. Województwo miało przez określony czas zamawiać w tej spółce regularne połączenia. Tymczasem PKP Cargo zaproponowało, by zamiast spółki stworzyć muzeum lub instytucję kultury.W opinii Jankowiaka, dzięki spółce można byłoby lepiej niż dotąd pozyskiwać podmioty zainteresowane przewozami turystycznymi, okazjonalnymi i promocyjnymi. \'Nie ma na chwilę obecną perspektyw rozwiązania kwestii funkcjonowania Parowozowni Wolsztyn. Propozycje powołania spółki zostały przez PKP Cargo odrzucone\' - powiedział PAP Jankowiak. Dodał, że według wcześniej poczynionych ustaleń, parowozy miały jeździć w normalnym ruchu pasażerskim na dotychczasowych zasadach przez pierwszy kwartał 2014 roku, a od kwietnia miała zacząć działać spółka. Tymczasem spółka PKP Cargo zaproponowała w tym tygodniu lokalnym samorządom powołanie tzw. muzeum współprowadzącego lub instytucji kultury. Parowozownia miałaby działać jako podmiot non-profit. \'Przedstawiliśmy koncepcję utrzymania przewozów trakcji parowej, przy jednoczesnej propozycji utworzenia na bazie Parowozowni Wolsztyn instytucji kulturalnej i muzeum, a nie czysto komercyjnej, nastawionej na zysk. Takie rozwiązanie gwarantowałby zachowanie długoterminowej perspektywy działania, poprzez zwiększenie możliwości pozyskania finansowania w postaci dotacji czy środków unijnych\' - poinformował PAP dyrektor ds. komunikacji PKP Cargo SA Mirosław Kuk. Jego zdaniem umożliwiłoby to zaangażowanie w rozwój parowozowni organizacji, firm i miłośników kolei. \'Jednocześnie podtrzymaliśmy chęć realizacji przewozów trakcją parową, co jest naturalnym źródłem utrzymania parowozowni w należytym stanie\' - dodał Kuk. Jankowiak przyznał, że utrzymanie trakcji parowej jest około trzykrotnie droższe od obsługi połączeń pociągami elektrycznymi. W skali roku połączenie Leszno - Wolsztyn to koszt ponad 2,5 mln zł. \'Nie mogę w nieskończoność finansować ze środków na organizację kolejowych połączeń pasażerskich dziedzictwa kulturowego. Nasz pomysł poparty solidnym biznesplanem pokazywał, jak doprowadzić tę spółkę i parowozy do działalności rynkowej. Nie mogę dowiedzieć się od PKP Cargo, dlaczego wcześniej akceptowany projekt teraz się nie podoba. Kolejne muzeum nie załatwia sprawy. Ciągle mam nadzieję, że prezes wykaże się racjonalnością i zaproponuje powrót do pracy nad biznesplanem\' - powiedział. Kuk zapewnił, że spółka jest gotowa do prowadzenia dalszych rozmów ze wszystkimi zainteresowanymi stronami. Kolejne spotkanie w sprawie przyszłości Parowozowni Wolsztyn ma się odbyć jeszcze w marcu. Polub nas :)
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
parowóz
Wolsztyn
parowozownia
  • BT – 21.03.2014

    Ciekawe jakie pociągi elektryczne będą jeździć na trasach z Wolsztyna- chyba PIKO. Poza tym po kiego robiono pseudo rewitalizację trasy Luboń- Wolsztyn pod kątem historycznym ,żeby zabrać z niej parowozy???

  • Prezes_MW – 23.03.2014

    Ot cała polska w soczewce... drobnostkowa i małostkowa, a w efekcie o zgodę trudno.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....