TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Paryż: Pierwszy skład Franceilien wszedł do eksploatacji
R. Piech - Opublikowano: 14.12.2009 17:16:04
Paryż: Pierwszy skład Franceilien wszedł do eksploatacji

W dniu 12 grudnia na dworzec Paris Nord wjechał pierwszy skład Franceilien skąd odbył inauguracyjną podróż do Luzarches. STIF wraz z SNCF zamówiły 172 składy Spacium 3.06 produkcji Bombardiera za 1,85 miliarda €. Kontrakt przewiduje opcjonalne zamówienie do 200 zespołów. Nowe zespoły posiadają krótkie wagony posadowione na wózkach wspólnych, co pozwoliło na zastosowanie pudła o szerokości 3,06 metra. Takie zabiegi są konieczne, ponieważ skrajnia we Francji jest znacznie mniejsza niż w Polsce. Od zmiany rozkładu jazdy w dniu 13 grudnia trzy składy weszły do ruchu planowego, natomiast kolejne 4 mają zostać przekazane do kwietnia 2010 roku. W przeciągu kolejnych 5 lat składy Franceilien mają zastąpić 20% używanego obecnie taboru. Pierwsze 82 składy będą kierowane na linię H łączącą stację Paris Nord z Luzarches, Persan-Baumont i Pontoise. Zastąpią one zespoły Z6100 oraz pociągi ciągniono-pchane serii RIB/RIO. Przed wprowadzeniem nowych składów linia H przeszła przebudowę związaną z podniesieniem peronów do wysokości 920 mm nad główką szyny, aby zapewnić bezbarierowe wejście. Kolejne 35 zespołów trafi na linię P łączącą Paris Est z Meaux i Colommiers. W obu przypadkach będą to składy o długości 117 metrów. Natomiast pozostałe 55 krótsze zespoły o długości 94 metrów zostaną skierowane na linie J i K wyruszające ze stacji Paris Saint-Lazare.
Źródło: Opracowane na podstawie Railway Gazette International


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Francja
Paryż
Franceilien
SNCF
STIF
Spacium3.06
Bombardier

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....