TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Pasażerowie nie korzystali z TLK Szyndzielnia. Na razie nie wróci
InfoRail.pl - Opublikowano: 10.03.2017 13:23:56 9 komentarzy
Symboliczny pogrzeb Szyndzielni w 2009 roku (foto: rybnik.com.pl)

Ani MIB ani PKP Intercity nie podają danych dotyczących liczby pasażerów na poszczególnych odcinkach trasy pociągu TLK Szyndzielnia, zasłaniając się tajemnicą przedsiębiorstwa.

Ujawnienie informacji tego rodzaju mogłoby negatywnie wpłynąć na rynkową pozycję PKP lntercity, w szczególności mogłoby spowodować wykorzystanie danych przez konkurujących przewoźników zarówno kolejowych, drogowych, jak i lotniczych. W konsekwencji naruszony zostałby ważny interes przedsiębiorstwa. Brak wiedzy po stronie przewoźnika w zakresie tego typu danych dotyczących innych przewoźników przy jednoczesnym udostępnieniu takich danych do wiadomości publicznej przez Spółkę stanowiłoby dla jej konkurentów źródło przewagi konkurencyjnej, w tym dałoby im korzyść przez zaoszczędzenie wydatków na pozyskanie danych rynkowych lub zwiększenie zysków i umożliwiłoby im dostosowanie swoich strategii do działalności przewoźnika.

Przewoźnik przedstawił natomiast wyrażone w procentach informacje, dotyczące średniej zajętości miejsc w pociągu TLK 47102/3, 74102/3 "Szyndzielnia", która wynosiła:

w pociągu TLK 47102/3 "Szyndzielnia" relacji Bielsko-Biała Główna ? Poznań Główny,

na odcinkach:

Bielsko-Biała Główna ? Katowice ? 12%;

Katowice ? Poznań Główny ? 35%;

w pociągu TLK 74102/3 "Szyndzielnia" relacji Poznań Główny ? Bielsko-Biała Główna, na odcinkach:

Poznań Główny ? Katowice ? 45%;

Katowice ? Bielsko-Biała Główna ? 10%.

Bilety z ulgami dla studentów stanowiły 15% biletów sprzedanych ogółem.

Według opinii PKP Intercity głównym powodem likwidacji omawianego pociągu była niezadowalająca frekwencja na odcinku Bielsko-Biała Główna ? Katowice ? Bielsko-Biała Główna, wpływająca bezpośrednio na niepokrycie przychodami kosztów uruchomienia pociągu.

Przewoźnik informuje, że nie planuje wznowienia kursowania pociągu TLK 47102/3, 74102/3 "Szyndzielnia" w obecnym rozkładzie jazdy. Andrzej Bittel, Podsekretarz Stanu w MIB zaznacza, że potencjał przewozowy dla wskazanego połączenia jest przedmiotem stałej analizy i w przypadku poprawy szacowanych danych przewozowych Spółka PKP Intercity rozważy możliwość wprowadzenia zmian w rozkładzie jazdy w czasie opracowywania założeń do rozkładu jazdy pociągów edycji 2017/2018.

Ponadto Bittel informuje, że mieszkańcy Bielska-Białej, Czechowic-Dziedzic, Pszczyny chcący odbyć podróż do/z Poznania, mają możliwość korzystania z dogodnych połączeń z przesiadką na stacjach: Katowice i Wrocław Główny. Dojazd do stacji Katowice z kierunku Bielska-Białej (i powrót) w ramach omawianych połączeń możliwy jest pociągami uruchamianymi przez Koleje Śląskie.

Bittel zaznacza, że w obecnie obowiązującym rozkładzie jazdy pociągów kursuje pociąg TLK 48103, 84102 "Szkuner" relacji Katowice ? Kołobrzeg ? Katowice (przez stacje: Ostrów Wielkopolski, Poznań Główny) uruchamiany przez Spółkę PKP Intercity, którego godziny kursowania na odcinku Katowice ? Poznań Główny ? Katowice, są zbliżone do godzin kursowania zlikwidowanego pociągu TLK 47102/3, 74102/3 "Szyndzielnia".

Warto w tym miejscu przypomnieć, że TLK "Szyndzielnia" miała być odpowiedzią na potrzeby pasażerów po likwidacji połączeń InterRegio. Jak widać nie sprawdziła się. A wróciła w 2015 po kliku latach. W 2009 roku odbył się nawet symboliczny pogrzeb "Szyndzielni". Czy kiedyś jeszcze powróci?



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP Intercity
TLK
  • Tajemniczy Handlowy – 10.03.2017

    LOL. Ale wynaturzenia. Jechałem wiele razy tym pociągiem i ludzie w weekendy często stali na korytarzach, bo w przedziałach brakowało miejsc. W dni powszednie też było sporo pasażerów. "Ani MIB ani PKP Intercity nie podają danych dotyczących liczby pasażerów na poszczególnych odcinkach trasy pociągu TLK Szyndzielnia, zasłaniając się tajemnicą przedsiębiorstwa" - no tak, oczywiście...Pewnie jakimś dziwnym cudem obecny Szkuner o zblizonym czasie odjazdu na odcinku Katowice-Ostrów-Poznań ma większe obłożenie niż Szyndzielna na tym samym odcinku.

  • soad – 10.03.2017

    Fatalna dla "Szyndzielni" była zmiana czoła pociągu w K-ce. Aż się prosiło, aby z tego względu podstawić EZT (Flirt lub Dart) co pozwoliłoby zaoszczędzić 15-20 minut.

  • mediafun – 10.03.2017

    prawda jest , że od piątku do niedzieli i w dni wakacyjne pociąg miał obłożenie, ale znacznie mniejsze w pozostałe dni tygodnia. SZkoda, że na najkrótszej trasie z Poznania do Katowic przez Ostrów jest tylko jeden pociąg na dobe, to jest słabe! Kilka lat temu wyremontowali linie z Poznania na Katowice właśnie przez Ostrów Kluczbork a teraz raptem kilka pociągów IC jezdzi tą trasą, dlaczego? Chociaż w piątek-niedziela powinny być dodatkowe relacje

  • G.kolejarz – 10.03.2017

    Takim taborem nie powinno się już przewozić pasażerów - to raz a dwa dlaczego ni jeżdżą pociągi kategorii iC przez Tarnowskie Góry Ostrów Wlkp.Przecież wyremontowano trasę.

  • kruczek – 11.03.2017

    Tylko szanowni redaktorzy pod nazwą ,,Szyndzielnia'' mylą dwa różne pociągi - pogrzeb na zdjęciu dotyczy innego pociągu z Wrocławia o BB przez Rybnik i ten pociąg jeździ nadal i obecnie nazywa się Skrzyczne, a od czerwca będzie jeździł drugi poc. w tej relacji - Beskidy z przedłużeniem od Wrocławia do Bydgoszczy przez Poznań. Tak więc Poznań odzyskuje bezpośrednie połączenie z Podbeskidziem, choć nie przez Kluczbork.

  • xtrain – 11.03.2017

    Nie tylko Szyndzielnia. TLK Polaris też został uwalony pomimo sporej frekwencji (wiek z autopsji). A zatem nadal od wielu lat nie ma żadnego pociągu nocnego z Podlasia i Mazur do regionów zachodniej Polski. Przecież PKP IC stwierdziło, że jest niska frekwencja.

  • kolejFAN – 12.03.2017

    CO za picowskie bzdury! Jechałem SZYNDZIELNIĄ (tą przez Ostrów) wielkorotnie,zawsze miała frekfencję, zawsze było dużo osób w przedziałach -szczególnie w weekend, jak można pisać tak wyssane z palca informacje że frekfencja była słaba?! Po co remontowano linię Kluczbork-Poznań skoro jeździ po niej tylko nocny sezoniak, 1 pociąg do Katowic i dwa do Krakowa? Nawet PRZEMYSLANINA przetrasowali na Wrocław nie wiedzieć czemu.. Choć jeden dzienny pociąg Przemyśl-Szczecin powinien jechać przez Kluczbork i Ostrów, byłby to choć jeden nieopóźniony skład bo to co się dzieje na odcinku Częstochowa-Wrocław-Poznań to jedno wielkie opóźnienie i wściek pasażerów..

  • kruczek – 13.03.2017

    @xtrain w sezonie będzie TLK Posejdon z Białegostoku do Szczecina kombinowany z wagonami Łódź-Warszaw-Kołobrzeg

  • SzD – 15.03.2017

    @soad: Byle nie żadne g***** w postaci Flirtów czy Dartów. To jest dobre na pociągi regionalne, a nie dalekobieżne. Poza tym, nie wiem, jak jest z Dartami, bo nie miałem okazji na ni trafić, ale Flirty nie powinny dostać homologacji za wywoływane zakłócenia fal radiowych. W środku w zasadzie nie idzie radia sobie posłuchać...A co do niskiej frekwencji - w innych krajach są pociągi z niską frekwencją i są utrzymywane i dotowane, bo jednak tym niewielu ludziom SĄ POTRZEBNE. Koleje są dobrem państwowym, anie instytucją komercyjną. I tak właśnie zamiera ruch na (w większości) pięknie wyremontowanej linii Poznań - Katowice przez Kluczbork. Bo jest mniej atrakcyjna komercyjnie niż wariant przez Wrocław. A tam też znajdują się miejscowości, do których ludzie chcą dojechać, nie wszystkich akurat Wrocław interesuje...

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2018 W 2018 skończymy 18 lat!.Nasz portal działa od 2001 roku. Początkowo pod nazwą InfoBus.pl, obejmując tylko tematykę autobusową. Jednak wraz ze wzrostem...