TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Pasażerowie zadowoleni z 14WE, samorządowcy też
InfoRail.pl - Opublikowano: 01.03.2017 11:44:55 10 komentarzy
Pasażerowie zadowoleni z 14WE, samorządowcy też (foto: KŚ)

Jak już informowaliśmy na łamach InfoRail.pl pierwszy z dwóch pojazdów 14WE ponownie jeździ po śląskich torach.

Tym razem już w barwach Kolei Śląskich, z powłoką antygrafitti, nowoczesnym system informacji pasażerskiej i monitoringiem oraz z? kabiną WC, której dotychczas brakowało. Pierwszy pasażerski przejazd odmienionej jednostki odbył się wczoraj (28 lutego) po południu na trasie Katowice ? Lubliniec.

? Jestem zaskoczony. Spodziewałem się starszego pociągu, a dziś przyjechał nowy. Jest przyjemniej, bardziej komfortowo. Dla mnie istotną różnicę w porównaniu z innymi pociągami stanowią okna - są po prostu większe ? mówi Paweł Płonka, który jako jeden z pierwszych pasażerów jechał zmodernizowanym pojazdem.

Podczas pierwszego kursu na pokładzie pociągu był również prezes Kolei Śląskich Wojciech Dinges, który podkreślał, że wykorzystywanie tych jednostek na właśnie tej trasie to już kolejna decyzja śląskiego przewoźnika kolejowego, która ma zachęcić mieszkańców m.in. Bytomia, Chorzowa, Tarnowskich Gór i Lublińca do podróżowania pociągiem: - W ubiegłym roku wprowadziliśmy na tej trasie atrakcyjne cenowo bilety liniowe, poprawiliśmy rozkład jazdy i promowaliśmy tę linię ofertą turystyczną "Srebrny Pociąg". Teraz dochodzi do tego przypisanie do tej trasy nowoczesnych pojazdów. Mam nadzieję, że to wszystko sprawi, że wzrost liczby pasażerów na tej trasie utrzyma się ? mówi.

Koleje Śląskie przypominają, że pojazdy 14WE podczas modernizacji zostały dostosowane m.in. do potrzeb matek z dziećmi (możliwość przewijania niemowląt). Z zewnątrz jednostki przybrały barwy Kolei Śląskich i zostały pokryte powłoką antygraffiti, która ułatwia zmywanie malowideł. Zainstalowano również nowoczesny monitoring, system rozgłoszeniowy oraz interkom (system przywoływania obsługi pociągu przez pasażera). Największą zmianą jest jednak montaż dostosowanej do potrzeb osób niepełnosprawnych toalety.

Arkadiusz Czech, burmistrz Tarnowskich Gór, nie kryje zadowolenia z nowych pojazdów w mieście gwarków. ? To pokazuje, że nasz kierunek jest przyszłościowy, że opłaca się na niego stawiać ? mówi wskazując, że potwierdzeniem dobrych prognoz dla trasy Katowice- Tarnowskie Góry jest w ostatnim czasie trzykrotny wzrost liczby pasażerów, a także planowana rewitalizacja linii 182 na lotnisko w Pyrzowicach. - Od dawna zwracamy uwagę, że kolej w naszym mieście ma nie tylko wielką historię, ale i perspektywiczną przyszłość - dodaje Czech.

Na koniec przypomnijmy, że jednostki 14WE to elektryczne zespoły trakcyjne wyprodukowane przez NEWAG w Nowym Sączu w latach 2005-2007. Łącznie wyprodukowano zaledwie 9 jednostek tego typu, z czego Koleje Śląskie dysponują od końca 2012 r. dwoma takimi pojazdami. Na modernizacje tych pojazdów Koleje Śląskie wydały niecałe 4 mln zł.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Koleje Śląskie
14WE
Tarnowskie Góry
  • PetKo – 01.03.2017

    Skoro wszyscy są tacy zadowolni, to może KŚ odkupią od SKM pozostałe 6 ? SKM chętnie się ich pozbędzie...

  • Wiola – 01.03.2017

    Po co kolejne? Po dostawie 19 Elf2 złom na złom. W środku jak w starym jelczu, wszystko co powinno być wymienione po kiblach czyli napęd, wózki zostało. Niech se dudy wezmom kaczokible na pamiątke po kaczce.

  • kolejFAN – 01.03.2017

    Nie bardzo rozumiem jak można być zadowolonym z tego pokiblowego szrotu...?

  • PodróżującyPoEUROPIE – 01.03.2017

    KolejFAN To nie Twoje Wsiowe REMONTY Mińska Mazowieckiego , Tylko dobry remont dla SKM Warszawa plus Papieski Pociąg dla Karola Wojtyły od NEWAGu . 14 WE jest lepszy niż stary kibel po PR w ramach KŚ jak to widzę a nie Implusa to szlak mnie trafia .

  • Damian – 02.03.2017

    Ze starego zrobiono nowe :-)

  • yogeeboo – 02.03.2017

    to trochę tak jakby z nowych części dziś składać np mercedesa w124 - kontra remont 30-letniego. Jakby był dostępny dziś nowy w124 to pewnie wielu klientów by się znalazło.Mówię tu oczywiście o momencie powstania 14 WE na bazie elementów N57, nie o remoncie modernizacji, która miała teraz miejsce. Tak czy inaczej nawet jeśli ktoś 14 WE uznaje za kibel - to ciągle to najnowszy kibel w mieście ;)

  • kolejFAN – 02.03.2017

    @podróżującyPalcem Po Mapie"a leki rano brał?? bo do tego bełkotu odnieść się nie da

  • Karolina – 03.03.2017

    A jakiś Karol nim jechał? A tak na poważnie to kto to jest?

  • zwawy – 03.03.2017

    Powodzenia. Jak jechałem którejś zimy to przy hamowaniu z sufitu wodospad poleciał. Nie polecam.

  • ea – 30.03.2017

    EN61 komfortowy? Chyba jak stoi...

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....