TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Pasażerskie pociągi na przemysłowych liniach? Śląskie przedstawia nową koncepcję
InfoRail.pl - Opublikowano: 22.10.2018 11:04:12
Pasażerskie pociągi na przemysłowych liniach? Śląskie przedstawia nową koncepcję (foto: UMWŚ)

Według Zarządu Województwa Śląskiego można wykorzystać przemysłowe linie kolejowe wokół aglomeracji do organizacji przewozów pasażerskich

System ten mógłby liczyć ok. 70 kilometrów i przebiegać przez: Bytom, Bytom Szombierki, Bytom Bobrek, Zabrze Biskupice, Zabrze Maciejów, Gliwice, Zabrze Makoszowy, Rudę Śląską Wirek, Rudę Śląską Kochłowice, Katowice Panewniki, Katowice Giszowiec, Katowice Dąbrówkę Małą, Siemianowice Śląskie, Chorzów Stary, Bytom. Może on uzupełniać układ kolejowy w metropolii, co może stworzyć za 10-15 lat poważną alternatywę dla układu drogowego, któremu może zagrozić w tym czasie utrata przepustowości. Taki główny wniosek płynie z przyjętej niedawno przez Zarząd Województwa Śląskiego "Koncepcji Funkcjonalno-Przestrzennej Metropolitalnej Obwodnicy Kolejowej. Badaniami objęto zarówno infrastrukturę kolejową, jak i otoczenie w promieniu ok. dwóch kilometrów – system drogowy, komunikacji pasażerskiej oraz rozmieszczenie ludności.

"Dojazd z dalekich dzielnic do centrów miast staje się coraz bardziej uciążliwy i dłuższy czasowo. Problemem jest także znalezienie miejsca parkingowego. Przywrócenie ruchu kolejowego może być rozwiązaniem tych problemów. Połączenie kolejowe na trasie Bytom – Gliwice jest absolutnie realne i możliwe do zrealizowania w niedługim czasie. Powinniśmy skończyć z powielaniem pewnych rozwiązań. Nie możemy likwidować połączeń kolejowych i zastępować ich liniami autobusowymi, które są niewydolne. Nic nie zastąpi kolei pod względem ekologii, tempa i komfortu podróży. Kręgosłupem komunikacji jest transport szynowy. Dostępność do dobrych i funkcjonalnych połączeń kolejowych to warunek prawdziwej metropolii, a jednocześnie jeden z czynników rewitalizacji. Przyszłościowo chcielibyśmy także, aby komunikacja autobusowa była skoordynowana z rozkładem kolei" – powiedział Henryk Mercik, członek Zarządu Województwa Śląskiego podczas specjalnego przejazdu pociągiem Kolei Śląskich częścią planowanej trasy.

Według koncepcji liczba torów i stopień elektryfikacji linii układu MOK jest wystarczający do prowadzenia ruchu kolejowego. Problemem jest zły stan nawierzchni torowej, który odcinkowo pozwala podróżować z prędkością nieprzekraczającą 30-50 km/h. Ponadto większość budynków dworcowych została zlikwidowana bądź nie nadaje się do użytku. Dokument dla powodzenia projektu podkreśla także konieczność zbudowania infrastruktury dojazdu do przystanków kolejowych jak m.in. drogi, drogi dla rowerów, parkingi. Postuluje także skoordynowanie rozkładów jazdy.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Śląskie
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....