PCC Intermodal chce kupić 7 nowych lokomotyw wielosystemowych

inforail
18.04.2020 14:45
0 Komentarzy

PCC Intermodal S.A.ogłosiła przetarg na dostawę 7 lokomotyw wielosystemowych wraz ze świadczeniemusług serwisu w zakresie pełnego utrzymania w okresie gwarancji i po gwarancjiaż do pierwszej naprawy P4.

Lokomotywy przeznaczone zostaną do prowadzenia pociągówintermodalnych na liniach zelektryfikowanych oraz do wjazdu na bocznice, w tymz użyciem opcjonalnego wybranego przez Zamawiającego wyposażenia lokomotywy wspalinowy moduł dojazdowy.

Przedmiotem zamówienia jest dostawa 7 sztuk nowoczesnych,nowych, czteroosiowych, wielosystemowych, dwukabinowych, elektrycznych pojazdówtrakcyjnych z napędem, wyprodukowanych w ramach jednego typu i modelu lubkompatybilnej rodziny pojazdów, wyprodukowanych przez tego samego producenta, wpełni i bezterminowo dopuszczonych do eksploatacji. Lokomotywy muszą posiadaćwszelkie dopuszczenia formalne, prawne, homologacje oraz inne wymaganeodpowiednimi przepisami dokumenty dopuszczające bezwarunkowo i bezterminowo doporuszania się i eksploatacji lokomotyw na terenie tylko Polski (wariant I)oraz Polski i Niemiec (wariant II).

Z uwagi na potrzebę zachowania porównywalności ofert wzakresie technicznym i ekonomicznym, przedmiotem przetargu i dostawy sąlokomotywy wyłącznie fabrycznie nowe. Nie dopuszcza się ofert obejmujących lokomotywyużywane lub modernizowane. Wszystkie zastosowane do produkcji lokomotyw częścii podzespoły, elementy i materiały muszą być fabrycznie nowe ich rok produkcjiwinien być tożsamy z rokiem.

Zamawiający zastrzega sobie prawo kontroli prac na każdymetapie ich produkcji, po wcześniejszym uzgodnieniu terminu wizyty.

Dostawca w ramach zawartej umowy dostawy lokomotywzobowiązany będzie świadczyć usługi pełnego serwisu i utrzymania (prewencyjnegoi korekcyjnego) dostarczonych lokomotyw przez okres od dnia odbioru do dnia skierowanialokomotywy na pierwszą naprawę rewizyjną P4.

Lokomotywy powinny być zgodne z aktualnymi międzynarodowymiprzepisami obowiązującymi w danym państwie, na które lokomotywy zostały homologowane.Powinny posiadać świadectwo typu pojazdu kolejowego lub zezwolenie nadopuszczenie do eksploatacji dla każdego z krajów zgodnie i/lub niezbędnedokumenty do dokonania rejestracji każdej lokomotywy w krajowym rejestrzepojazdów kolejowych (NVR) prowadzonym przez Urząd Transportu Kolejowego wPolsce, celem uzyskania numeru EVN.

Dostawca lokomotyw jest odpowiedzialny za dostarczeniekompletu dokumentów do Urzędu ds. Bezpieczeństwa niezbędnego do rejestracjiprzeznaczonych do dostarczenia pojazdów w Europejskim Rejestrze dopuszczonychtypów pojazdów do eksploatacji (ERATV) w ramach zezwolenia na dopuszczenie do eksploatacjilokomotyw.

Ww. dopuszczenia winny obejmować przynajmniej następującesystemy zasilania sieci trakcyjnej:

– prąd stały (DC) dla Polski 3 kV DC;

– prąd przemienny (AC) dla Niemiec 15 kV 16 2/3 Hz AC.

Lokomotywy muszą być wyposażone m.in. w urządzenia pokładoweETCS, w system radiołączności GSM-R.

Dostawca lokomotyw udzieli Zamawiającemu pisemnej gwarancjijakości na każdą lokomotywę od dnia protokolarnego jej odbioru. W ramachwykonania przedmiotu umowy i w ramach ceny za dostawę lokomotyw dostawca nazasadach określonych umową dostawy świadczyć będzie usługi szkoleniowe zzakresu obsługi oraz eksploatacji lokomotyw.

Lokomotywy mają być dostarczone w latach 2021 – 2022 wedługharmonogramu:

4 lokomotywy w I półroczu 2021 r.;

5. lokomotywa w listopadzie 2021 r.;

6. lokomotywa w czerwcu 2022 r.;

7. lokomotywa w listopadzie 2022 r.

Zamówienie obejmuje opcję na 2 lokomotywy.

Oferty w przetargu można składać do 15 czerwca 2020 roku.

Kryterium wyboru najkorzystniejszej oferty będzie wysokośćcałkowitego wynagrodzenia netto.

Wymagane jest doświadczenie. Warunkiem dopuszczenia oferentado oceny ofert jest przesłanie w określonym terminie aktualnych dokumentów formalnych,w tym referencji poświadczających niezbędną wiedzę i doświadczenie w realizacjidostaw lokomotyw elektrycznych zróżnicowanych pod kątem dopuszczeń doeksploatacji w przynajmniej 2 krajach o odmiennych systemach bezpieczeństwa idopuszczonych do eksploatacji na infrastrukturze kolejowej krajów UniiEuropejskiej.

Komentarze