TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Pendolino do Poznania? Raczej nie, bo trasa tylko na 160 km/h
InfoRail.pl - Opublikowano: 27.01.2020 08:45:32
Pendolino do Poznania? Raczej nie, bo trasa tylko na 160 km/h

Teoretycznie Pendolino mogłoby zacząć kursować na trasie Warszawa – Poznań już w 2025 roku. Ale wydaje się to mało prawdopodobne, bo pociągi mogą tam kursować tylko 160 km/h.

Kwestie te wyjaśnia w odpowiedzi na interpelację posła Adama Szłapki wiceminister Andrzej Bittel. Stwierdza mianowicie, że zakup składów zespolonych ED250 Pendolino został zrealizowany zgodnie z umową zawartą z Centrum Unijnych Projektów Transportowych o dofinansowanie projektu (dalej jako "UoD") pn. "Zakup kolejowego taboru pasażerskiego do obsługi połączeń dalekobieżnych". Jego przedmiotem był zakup 20 składów do realizacji dalekobieżnych przewozów pasażerskich na ściśle określonych trasach. Obecnie trwa tzw. okres trwałości projektu, który zakończy się 6 lipca 2025 r. Oznacza to, że do tej daty spółka PKP Intercity zobowiązana jest do zachowania założeń projektowych określonych w UoD, w tym w szczególności dotyczących trasowania taboru projektowego ED250 Pendolino, a wszelkie odstępstwa od tras projektowych określonych w UoD wymagają zgody Centrum Unijnych Projektów Transportowych. Dlatego obecnie trasa Warszawa – Poznań nie może być obsługiwana przez pociągi kategorii Express InterCity Premium, bowiem nie została ona określona w UoD.

Co po 2025 roku?

Po zakończeniu wyżej wskazanego okresu Spółka – jako podmiot prowadzący działalność gospodarczą – może podjąć decyzję opartą na rachunku ekonomicznym w sprawie rozszerzenia siatki połączeń pociągów Pendolino.

W aktualnej perspektywie UE, trasa Suwałki – Białystok/Lublin – Warszawa – Poznań – Szczecin/Gorzów Wielkopolski/Zielona Góra została wpisana do realizacji w ramach projektu współfinansowanego ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014 – 2020 pn. "Przyspieszamy komfortowo – unowocześnianie wagon w i zakup lokomotyw dla PKP Intercity S.A.".

Wiceminister wyjaśnił, że składy ED250 przewidziane są do kursowania na trasach, gdzie pociągi mogą kursować z prędkością 200 km/h. Dotyczy to Centralnej Magistrali Kolejowej, którą kursują pociągi do Krakowa, Katowic i Wrocławia, oraz od tego roku planowana jest przez zarządcę infrastruktury PKP Polskie Linie Kolejowe trasa z Warszawy do Gdańska.

Na zmodernizowanej trasie Warszawa - Poznań maksymalna prędkość z jaką będą kursowały pociągi wynosi 160 km/h. Z tą prędkością mogą kursować składy wagonowe pociągów ekspresowych, które już teraz obsługują ww. trasę. Wprowadzenie składów ED250 nie skróciłoby więc czasu przejazdu w relacji Warszawa - Poznań.

Dodatkowo Bittel podał, że pociągi Pendolino realizują połączenia komercyjne i nie są objęte, łączącą Ministra Infrastruktury i spółkę PKP Intercity, umową o świadczenie usług o charakterze użyteczności publicznej w zakresie wykonywania międzywojewódzkich kolejowych przewozów pasażerskich. Planowane jest natomiast systematyczne zwiększanie liczby pociągów między Warszawą a Poznaniem, w ramach umowy, w najbliższych latach. Jednak szczegóły tych połączeń będą znane dopiero w toku prac nad przygotowaniem poszczególnych rocznych rozkładów jazdy – poinformował wiceminister.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP Intercity
ED250
Poznań

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....