TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Pendolino na testach w Niemczech, potem Czechy i Austria
InfoRail.pl - Opublikowano: 14.02.2017 11:37:00 13 komentarzy
Pendolino na testach w Niemczech, potem Czechy i Austria

Pendolino PKP Intercity przebywa obecnie na testach w Niemczech. Nie jest to nic nadzwyczajnego, bo już w momencie zakupu tych jednostek przewoźnik planował taki ruch.

Wszystko po to, żeby w przyszłości jednostki ED250 mogły obsługiwać połączenie Warszawa ? Berlin. Rozważamy to ? mówi krótko Jarosław Oniszczuk, członek Zarządu PKP Intercity. Na razie, a wynika to z unijnego dofinansowania zakupu tych pociągów, Pendolino kursują na trasach podstawowych z Warszawy do Krakowa, Katowic, Trójmiasta i Wrocławia. Przewoźnikowi udało się uzyskać zgodę na wydłużenie niektórych relacji, ale w ramach tras, o których mowa powyżej. I tak ED250 docierają chociażby do Gliwic, Rzeszowa, Bielska-Białej czy Kołobrzegu.

Wracając do testów w Niemczech od końca stycznia Pendolino kursuje między Norymbergą a Ingolstadt. Przeprowadzane są przez DB Systemtechnik. Potrwają do końca czerwca.

Ale to nie koniec. Pendolino ma być również wysłane na testy do Czech i Austrii. Informacje te potwierdził nam Jarosław Oniszczuk. Prawdopodobnie testy te będą prowadzone jeszcze w tym roku, nie wcześniej jednak niż po wakacjach. Jarosław Oniszczuk mówi, że PKP Intercity rozważają obsługę połączeń do Czech czy Austrii składami ED250. Na konkrety jest jeszcze za wcześnie. Dodajmy, że na razie polskie składy nie mają dopuszczenia do kursowania w żadnym z tych krajów. A to warunek konieczny.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Pendolino
Niemcy
Austria
Czechy
testy
PKP Intercity
  • taborspec – 14.02.2017

    Gdyby dokupić 8-12 Railjetów identycznych z tymi, jakie posiadają Ceske drahy, rzeczywiście można byłoby pomyśleć o uruchomieniu połączeń do Pragi i Wiednia. Taki Railjet ma nieco większą od ED250 pojemność, więc nowe składy mogłyby właśnie uzupełnić Pendolino na relacjach do Gdyni i Krakowa, które są najbardziej obciążone. Jednocześnie to Railjety, a nie Pendolino powinny obsługiwać w takim modelu BWE.

  • taborspec – 14.02.2017

    A ED250 obsługiwałyby wszystkie relacje EIC(P) z Warszawy do Katowic i Wrocławia. Można byłoby zwiększyć liczbę wydłużeń do JG, Bielska-Białej i Gliwic oraz uruchomić wydłużenia do Lubina (tak, do Lubina, oczywiście po rewitalizacji linii Legnica-Rudna) i do Rybnika. A jeśli chodzi o Pragę i Wiedeń, ED250 obsługiwałyby połączenia dzienne.

  • advisor – 14.02.2017

    @taborspecSkąd taka miłość do Railjeta? Railjet i Railjet...

  • kolejFAN – 14.02.2017

    oby te pendolina nigdy nie pojechały na południe ani zachód - najwygodniejsze są te składy wagonowe jakie obecnie tam jeżdżą. Wtedy już żadnej alternatywy dla lotniczych wagonów nie będzie a dzis mamy wybór.Railet to dobry pociąg i o wiele bardziej komfortowy niż pendo dlatego to najlepszy wybór. Czesi wiedzą co kupili.

  • taborspec – 14.02.2017

    @kolejFANO wiele bardziej komfortowy? Kwestia wyposażenia.

  • yeti – 14.02.2017

    Railjet bije Pendolio na głowę. Jest strefa menedżerska wagon restauracyjny oferta multimedialna i informacja turystyczna

  • ND – 14.02.2017

    A propos Railjet'aPowiem tak: mozeby Ministerstwo Infra. i Ministerstwo Nauki. zrobilo projekt na PolEx tj cos ala ÖBB Railjet Siemens'a, tylko zrobiony przez polakow dla polakow. Jest Newag z ich Griffin'em, jest Cegielorz z wagonami na 200km/h, sa tez opracowania (prototyp) wozkow na 250k/h z ITS. Zatem ludzie do dziela. Mozna by utworzyc konsorcjum PolEx w skladzie: Newag, FPS Cegielski i ITS (lub kto by byl jeszcze niezbedny). Zrobcie pociag na 190-250km/h. Na poczatek niech ma dopuszczenie na 190 ale konstrukcyjnie nich by mial mozliwosc jazdy 250km/h. Certyfikaty by sie zrobilo w miare postepu projektu i zamowien. Za to zarowno fani EZT'ow jak i klasycznych wagnow byliby zadowoleni.

  • kolejFAN – 14.02.2017

    @ND: bzdury. Wyjdzie z tego tania chińska podróba a nie railjet..

  • Damian – 15.02.2017

    Jak takie tramwaje jak Pendolino czy inne jednostki miały by kursować tak daleko to już nigdy tym nie pojadę bo na dłuższą metę nie da się w tym usiedzieć, SKŁADY WAGONOWE WRÓĆCIE !!!!!

  • ND – 15.02.2017

    @kolejFAN Nie sadze ze to bzdury. Warunek jest jeden i to zasadniczy. Ma to byc produkt gotowy do zaoferowania dla innych kolei lub tez porownywalny z tzw " benchmark'iem" z RailJet'a. Co do chinskiej podroby: Chinczcy maja juz KDC. Z mojego doswiadczenia wiem, poniewaz mialem okazje pracowac dla Siemensa w Graz, ze RailJet wcale taki idealny nie jest, a majac paru fachowcow i u nas w PL bylyby mozliwosci do stworzenia porownywalne jakosci (+/- 10%) pojazdow.

  • pyrlander z pokładu BWE – 15.02.2017

    @ taborspec - masz rację, a dodatkowym argumentem jest to, że trudno oczekiwać, by dla odcinka 100 km DB zdecydowały się szkolić maszynistów na egzotyczny dla siebie tabor, nie mający szans na serwis w Berlinie. RailJet z Husarzami to co innego. Warto pamiętać, że loki do RailJetów PKP IC właściwie już ma!!!

  • kolejFAN – 15.02.2017

    @PyrlanderJak już piszesz o lokomotywie siemensa to używaj właściwej nazwy Taurus..Husarz to taka polska krasomówcza bogoojczyźniana nazwa równie udana jak polredżio :)

  • GAGARIN – 17.02.2017

    Na trasie w Niemczech jest ETCS2?

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....