TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

PESA Dart dla PKP Intercity
PESA/INFORAIL - Opublikowano: 30.10.2013 11:51:13 10 komentarzy
PESA Dart dla PKP Intercity
PESA Bydgoszcz SA złożyła dzisiaj ofertę na dostawę 20 elektrycznych zespołów trakcyjnych dla PKP Intercity. Designerzy i inżynierowie z Działu Badań i Rozwoju PESA zaprojektowali dalekobieżny pojazd nowej generacji DART. Najważniejsze cechy nowego pojazdu dostosowanego do ruchu kwalifikowanego to: ·        Nowoczesny design, aerodynamiczna linia z zabudowanym sprzęgiem;·        Lżejsza konstrukcja wykonana z zaawansowanej technologicznie stali wysokiej wytrzymałości;·        Standardy bezpieczeństwa zgodnie z europejską normą EN 15227 (4 scenariusze zderzeniowe);·        Podłoga na jednej wysokości;·        Siedzenia i przestrzeń pasażerska w standardzie Intercity;·        Wydzielone przedsionki;·        Bar dla pasażerów;·        Komfortowe warunki pracy obsługi (oddzielny przedział i oddzielna toaleta);·        Mniejsza liczba pasażerów na jedną toaletę;·        Udogodnienia dla niepełnosprawnych –winda, miejsca dla wózków, w pełni przystosowana toaleta;·        Pojazd ekologiczny –80% elementów konstrukcji podlega recyklingowi;·        Własne systemy sterowania –opracowane przez inżynierów PESA, dostosowane do oczekiwań przewoźnika i energooszczędne;·        Jednakowa średnica kół –w całym pojeździe 920 mm;·        Falownik zamontowany na dachu (zwiększony komfort dla pasażerów z uwagi na wyciszenie). Rodzina ezt-ów DART to opracowana w całości przez konstruktorów PESY koncepcja pojazdów dedykowanych do ruchu kwalifikowanego, dalekobieżnego. Wprowadzone w nich rozwiązania są efektem prac laboratoryjnych, testów, współpracy z instytutami badawczymi, ale także zbieranych przez lata doświadczeń. Pojazdy te są przygotowane do poruszania się z prędkościami znacznie przekraczającymi 160 km/h, z zachowaniem najwyższych standardów bezpieczeństwa i komfortu. W ich produkcji mają także swój udział polskie firmy - komponenty i podzespoły do produkcji pojazdów DART dostarczać będzie ponad 350 przedsiębiorstw z Polski. Podobnie jak PESA, także i one współpracując z bydgoską firmą postawiły na innowację, podnoszenie jakości produkcji i kwalifikacji swoich załóg. Razem chcą tworzyć nową jakość na polskim rynku, a produkowane przez PESA pojazdy mają spełniać europejskie i światowe normy.Dane techniczne pojazdu DRAFT:Długość :150 mPrędkość: 160-200 km/hPrzyśpieszenie: 0,6 m/sJednakowe średnice kół: 920 mmMiejsca siedzące/w tym 1 klasa: 352/60Toalety: 6Miejsca na rowery: 6Materiał konstrukcji: stalSystem sterowania ruchem: ERTMS 
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PESA
PKP Intercity
Dart
  • Mixon – 31.10.2013

    Podobno Pesa ma połączyć się z Solbusem i siedzibą nowej firmy będzie Toruń. Sprawa jest już przesądzona :(

  • Shadi – 31.10.2013

    Skąd takie informacje?

  • aaa – 31.10.2013

    @shadi: wymyślone na poczekaniu..

  • sihi – 31.10.2013

    To jest super pociag!!! Pesa powinna poruszac sie rowniez na trasie Rail Baltic!!!!!

  • mick – 01.11.2013

    Pesa ma się połączyć z Solbusem? Co ty bredzisz człowieku? Nie ćpaj tyle.

  • ukey – 03.11.2013

    Te absorbery z przodu do przekonstruowania - wyglądają komicznie.

  • rodeif – 04.11.2013

    Te rysunki to konkretny projekt czy wizja artystyczna? Pojedyncze drzwi w środku wagonu to mało przemyślane rozwiązanie: 1. na peronach umieszczonych na łukach może powstawać duża szczelina pomiędzy peronem a wyjściem. 2. wymiana pasażerów na węzłowych stacjach (tj. tam gdzie będzie ich wysiadać i wsiadać znacząca ilość) będzie trwała dwa razy dlużej... a przy uszkodzeniu drzwi (popularne zjawisko w obecnie ekspoatowanym taborze, zwłaszcza zimą) pasażerowie będą musieli lecieć przez zatłoczony korytarz na długość wagonu... brr

  • pasażer – 04.11.2013

    brawo dla @rodelf, ze widzi problemy pasażerów!

  • Autor1 – 08.11.2013

    Największym idiotyzmem jest puszczanie trasy z Katowic do Gdyni przez Bydgoszcz, a nie Łódź. Tak jest w planach Unii Europejskiej. Wystarczy popatrzeć na mapę, że ta droga zamiast iść normalnie w linii prostej przez Częstochowę, Łódź, Włocławek, Toruń i Grudziądz skrajnie nienaturalnie wychyla się do Bydgoszczy żeby potem powrócić do normalnej trasy

  • ja – 19.02.2014

    Przez Grudziądz chcesz jechać powiadasz. Elektrycznym pociągiem no cóż powodzenia może kiedyś :)

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2018 W 2018 skończymy 18 lat!.Nasz portal działa od 2001 roku. Początkowo pod nazwą InfoBus.pl, obejmując tylko tematykę autobusową. Jednak wraz ze wzrostem...