TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

PESA i ZNTK zgarniają większość zamówień na modernizację wagonów
INFORAIL/PKP INTERCITY - Opublikowano: 06.06.2012 11:02:18 7 komentarzy
PESA i ZNTK zgarniają większość zamówień na modernizację wagonów

Konsorcjum PESA i ZNTK Mińsk Mazowieckie zgarnęło większą część zamówienia na modernizację wagonów PKP Intercity. Przewoźnik rozstrzygnął przetarg na gruntowną modernizację 68 jednostek o wartości ponad 178 milionów złotych. 38 z nich zmodernizuje konsorcjum firm z Bydgoszczy i Mińska Mazowieckiego, 20 zaś FPS Cegielski. Z wagonów, które zaczną jeździć po torach już pod koniec 2012 roku, każdego dnia skorzysta ponad 3 tysiące pasażerów na trasie: Przemyśl –Kraków –Katowice –Wrocław –Poznań –Szczecin. Modernizacja jest współfinansowana w 50% ze środków Unii Europejskiej –programu POiŚ.

Po modernizacji wagony, 1 i 2 klasy będą przystosowane do prędkości 160 km/h. Zostaną wyposażone w udogodnienia dla osób niepełnosprawnych, wieszaki do przewozu rowerów oraz w klimatyzację. Obecnie PKP Intercity prowadzi cztery istotne programy modernizacji i zakupu taboru - pociągów oraz wagonów. Ich wartość wynosi 580 mln Euro (około 2,5 mld złotych). Wszystkie programy są współfinansowane ze środków Unii Europejskiej.  

W rozstrzygniętym właśnie przetargu PKP Intercity za najkorzystniejsze oferty uznało:

1)            w części nr 1 przedmiotu zamówienia, której przedmiotem jest wykonanie modernizacji
20 przedziałowych wagonów pasażerskich 2 klasy typu 141A, ofertę złożoną przez H. Cegielski –Fabryka Pojazdów Szynowych Sp. z o.o.opiewającą na kwotę 54 489 000,00 PLN brutto;

2)            w części nr 2 przedmiotu zamówienia, której przedmiotem jest wykonanie modernizacji
18 przedziałowych wagonów pasażerskich 1 klasy typu 140A –ofertę złożoną przez Konsorcjum: Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A. u oraz Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego „Mińsk Mazowiecki”S.A. opiewającą na kwotę 46 492 893,00 PLN brutto;

3)            w części nr 3 przedmiotu zamówienia, której przedmiotem jest wykonanie modernizacji
10 przedziałowych wagonów pasażerskich 2 klasy typu 111A, ofertę złożoną przez NEWAG S.A. opiewającą na kwotę 24 464 700,00 PLN brutto;

4)            w części nr 4 przedmiotu zamówienia, której przedmiotem jest wykonanie modernizacji
10 przedziałowych wagonów pasażerskich 2 klasy typu 111A –ofertę złożoną przez Konsorcjum: Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A. Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego „Mińsk Mazowiecki”S.A., opiewającą na kwotę 22 016 385,00 PLN brutto;

5)            w części nr 5 przedmiotu zamówienia, której przedmiotem jest wykonanie modernizacji 10 przedziałowych wagonów pasażerskich 1 klasy typu 112A - ofertę złożoną przez Konsorcjum: Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A. oraz Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego „Mińsk Mazowiecki”S.A.opiewającą na kwotę 31 118 385,00 PLN brutto.

W 2011 roku spółka wykonała naprawy rewizyjne 890 wagonów oraz 59 lokomotyw, w sumie za kwotę ponad 160 mln zł. W 2012 roku PKP Intercity zaplanowało naprawy rewizyjne ponad
1000 wagonów i 150 lokomotyw. Strategia taborowa do 2014/15 roku zakłada, że docelowo przewoźnik dysponować będzie: 1700 wagonami, 300 wagonami specjalizowanymi,
200 lokomotywami do 120 km/h, 50 lokomotywami manewrowymi, 70 lokomotywami
160/200 km/h, 20 składami zespołowymi HS RST oraz 30 wagonami piętrowymi.

Dołącz do nas na Facebooku.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
PKP Intercity
wagon
PESA
ZNTK Mińsk Mazowieckie
Cegielski
modernizacja
  • Jam jest – 06.06.2012

    1. Obniżyli prędkość EU/EP07? 2. Połączyli w zestawieniu EP09 i EU44 z tego wynika, przybędzie tylko 3 lokomotywy na 200?!!! 3. Co z EP08?!!! 4. Zakup RST pod coraz większym znakiem zapytania.

  • sphinx – 06.06.2012

    EP09 jest 46 sztuk, EU44-10, razem 56. Do 70 brakuje 14.

  • Jam jest – 06.06.2012

    Źle napisałem, miało być 13. EP09 jest 47. No i zapomniałem o modernie EP07 na 160km/h, co nie zmienia faktu, że to ciągle mało, zwłaszcza stając przed faktem ciągle niejasnej sprawy RST (a wszystko tu możliwe zważywszy na sprawę EU11/EU43)

  • sphinx – 06.06.2012

    Epok było 47, jedna skutecznie zakończyła żywot pod Szczekocinami.

  • Andrzej – 07.06.2012

    A w tych zmodernizowanych wagonach będzie woda od Przemyśla do Szczecina, czy jak zwykle?

  • maszynista IC – 07.06.2012

    A dokładniej - EP09-035.

  • maszynista IC – 13.06.2012

    O 'kolejowych' możliwościach PESY (Newag'u zresztą też) jak najgorzej zdaje się świadczyć fakt, że startuje jedynie do modernizacji i napraw rewizyjnych, ale swojej szansy nie widzi w budowie nowego taboru (poza EZT) - w przetargu na dostawę nowych wagonów dla IC firmy te po prostu nie wystartowały. Wygląda na to, że na rynku nowych wagonów istnieje wyłącznie FPS.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....