TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

PESA idzie do KIO w przetargu na lokomotywy PKP IC
InfoRail.pl - Opublikowano: 10.01.2018 10:24:10 20 komentarzy
PESA idzie do KIO w przetargu na lokomotywy PKP IC

PESA odwołała się od wyników przetargu na dostawę lokomotyw dla PKP Intercity. Przewoźnik jako zwycięzcę wskazał Newag.

Firma z Bydgoszczy, mimo, że złożyła ofertę tańszą, biorąc pod uwagę koszt samych lokomotyw przegrała. Jak już pisaliśmy na łamach InfoRail.pl Newag wygrał stawką za utrzymanie. To jest właśnie podstawa do odwołania dla PESY.

I przypomnijmy, że zarówno PESA, jak i Newag utajniły większość parametrów zaproponowanych lokomotyw, stąd też nie wiemy jak dokładnie punktowali producenci. Najwięcej punktów w kryterium "cena jednostkowa dostawy pojazdu" zdobyło chińskie konsorcjum CRRC. To 44 pkt. Dalej PESA z 42,64 pkt i Newag z 37,46 pkt. Jak wspominamy tym razem to nie cena za pojazd a stawka za utrzymanie zdecydowała o wygranej. Tu Newag otrzymał 43 pkt, podczas gdy PESA 19,51 pkt a CRRC tylko 16,47. Teraz m.in. tymi wartościami zajmie się KIO. Czekamy na werdykt.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PESA
Newag
PKP Intercity
KIO
  • XWJ – 10.01.2018

    Pieprzony bankut, chce jeszcze przed upadkiem ludziom krwi napsuć...

  • hi hi – 10.01.2018

    Będzie dla Newagu argument żeby przejąć pesę i ich zlecenia.

  • Gall – 10.01.2018

    Może nie byłby bankrutem gdyby PKP IC tak się nie guzdrało z przetargami

  • dziobak250 – 10.01.2018

    @Gall i tak PESA jest bankrutem za swoje dziadostwa. Tramwaje 134N też są niezbyt zrobione. Dużo usterek jest. Gamy też nie są dokładne. Wszystko mają prototypowe

  • gutek – 10.01.2018

    Pesa zaskarżyła Newag za lokomotywy dla PICu a Newag zaskarżył Stadlera za EZTy dla KM --ogólnie jest wesoło

  • Ja – 10.01.2018

    Gdyby PKP IC chciało naliczyć kary PESIE to juz by dawno bylo po Prsie

  • zeus04 – 10.01.2018

    Oficerowie Ludowego Wojska Polskiego przejęli zarządzanie przedsiębiorstwami po 1981 i pokasowali większość programów rozwojowych itp. itd. Powierzono im zadania na których się nie znali i nie mogli się dobrze wywiązać. Podobnie komentujący tu chcieliby zajrzeć do księgowości i porządzić trochę, bez żadnej odpowiedzialności oczywiście...

  • kolejarz – 10.01.2018

    No to przejeb...e, KIO, potem sąd, produkcja ze 2 lata, to może na rozkład 2020/2021 będą nowe lokomotywy jak nic :)aha, jak nie będzie żadnych opóźnień

  • Kolejmistrz – 10.01.2018

    I macia pseudoznawce od siedmiubolesci TW zeus04 co g... wie od zarzadzaniu i marketingu a napewno ma zero pojecie o obsludze klienta i podejsciu do klienta. PESA nie odrobila lekcji, ktora to wzorowo odrobil NEWAG za co wyprodukowal lokomotywy, przetestowane przez klientow a dopiero pozniej zakupione. Ale zeus04 ma paranoje postkomunistyczne, wszystko upatruje zlego w komunie, a tak naprawde to winna PESA jest sama za niedorobione produkty a co pozniej odbilo sie na opinii o jakosci PESA i doprowadzilo do obecnej sytuacji, zapominajac o starej zasadzie ze klient to ich pan a nie na odwrot

  • zeus04 – 10.01.2018

    Ja sobie sprawdzam produkty przed zakupem i to dokładnie np. tu: https://www.youtube.com/watch?v=RBnGd9mPeGM Trolle jak zwykle dają popis swych umiejętności + jęki zawodu

  • Robin Hood – 10.01.2018

    Kto jak kto ale "fachowcy" od księgowosci i "znawcy" zarządzania doprowadzili PESĘ na skraj bankructwa. Prywatna firma dostaje 200 mln zł dotacji i teraz znów jest gotowa "konkurować"

  • byłykolejor – 10.01.2018

    Jak byśta jechały choć pare razy na Lokomotywach i przejechał ileś tam dziatków kilometrów na szlaku . tobyśta złapali... jak złożone sa to pojazdy/urządzenia i w dodatku jescze w ruchu. / . co by nie wybrali zawsze lepsze od poprzedników

  • Wezyr – 10.01.2018

    I po co się nakręcacie. Historia pokazuje że te odwołania i tak nic nie dają

  • zeus04 – 10.01.2018

    Dają. Newag się odwołał i wygrał ostatnio łódzkie i małopolskie.

  • Robin Hood – 10.01.2018

    WezyrJeśli masz argumenty możesz wygrać. Niestety nie wszyscy idący do sądu je mają. A nawet to nie wszystko. Nie wystarczy je mieć po swojej stronie. Trzeba je jeszcze umiejętnie wykorzystać. Nie zawsze jest to takie łatwe.

  • Tmb – 10.01.2018

    dla pesy inewagu najlepsze było by połączenie. Duży może wiecej.

  • asdasdasdasdasdasdasdasdasdasdasdadasdasdasdasdasd – 11.01.2018

    Stadler jest więszy i taki Newag mu zakosił łódzkie...

  • xtrain – 12.01.2018

    ... Nadzieja, że KIO odrzuci odwołanie.

  • Łokietek – 12.01.2018

    RNC trochę te stawki. Słuszne odwołanie.

  • DarekP – 13.01.2018

    Newag w ruchu taką lokomotywę ma, może więc przedstawić, jak się kształtują rzeczywiste koszty, w przeliczeniu na np. km, przy uwzględnieniu specyfiki Intercity.Z drugiej strony Pesa też ma kilka sztuk w ruchu, w tym w pasażerskim, wykorzystującym swoje maksymalne możliwości, czyli 160km/h, więc tez koszty utrzymania zna.Będzie walka na argumenty, ale nie spodziewam się wygranej Newagu. W końcu to on oświadcza i takie pieniądze będzie inkasował, więc ewentualne niedoszacowania są po jego stronie, choć może zaburzać to oczywiście konkurencje.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....