PESA odwołała się od wyników przetargu na dostawę lokomotyw dla PKP Intercity. Przewoźnik jako zwycięzcę wskazał Newag.
Firma z Bydgoszczy, mimo, że złożyła ofertę tańszą, biorąc pod uwagę koszt samych lokomotyw przegrała. Jak już pisaliśmy na łamach InfoRail.pl Newag wygrał stawką za utrzymanie. To jest właśnie podstawa do odwołania dla PESY.
I przypomnijmy, że zarówno PESA, jak i Newag utajniły większość parametrów zaproponowanych lokomotyw, stąd też nie wiemy jak dokładnie punktowali producenci. Najwięcej punktów w kryterium "cena jednostkowa dostawy pojazdu" zdobyło chińskie konsorcjum CRRC. To 44 pkt. Dalej PESA z 42,64 pkt i Newag z 37,46 pkt. Jak wspominamy tym razem to nie cena za pojazd a stawka za utrzymanie zdecydowała o wygranej. Tu Newag otrzymał 43 pkt, podczas gdy PESA 19,51 pkt a CRRC tylko 16,47. Teraz m.in. tymi wartościami zajmie się KIO. Czekamy na werdykt.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Pieprzony bankut, chce jeszcze przed upadkiem ludziom krwi napsuć...
Będzie dla Newagu argument żeby przejąć pesę i ich zlecenia.
Może nie byłby bankrutem gdyby PKP IC tak się nie guzdrało z przetargami
@Gall i tak PESA jest bankrutem za swoje dziadostwa. Tramwaje 134N też są niezbyt zrobione. Dużo usterek jest. Gamy też nie są dokładne. Wszystko mają prototypowe
Pesa zaskarżyła Newag za lokomotywy dla PICu a Newag zaskarżył Stadlera za EZTy dla KM --ogólnie jest wesoło
Gdyby PKP IC chciało naliczyć kary PESIE to juz by dawno bylo po Prsie
Oficerowie Ludowego Wojska Polskiego przejęli zarządzanie przedsiębiorstwami po 1981 i pokasowali większość programów rozwojowych itp. itd. Powierzono im zadania na których się nie znali i nie mogli się dobrze wywiązać. Podobnie komentujący tu chcieliby zajrzeć do księgowości i porządzić trochę, bez żadnej odpowiedzialności oczywiście...
No to przejeb...e, KIO, potem sąd, produkcja ze 2 lata, to może na rozkład 2020/2021 będą nowe lokomotywy jak nic :)aha, jak nie będzie żadnych opóźnień
I macia pseudoznawce od siedmiubolesci TW zeus04 co g... wie od zarzadzaniu i marketingu a napewno ma zero pojecie o obsludze klienta i podejsciu do klienta. PESA nie odrobila lekcji, ktora to wzorowo odrobil NEWAG za co wyprodukowal lokomotywy, przetestowane przez klientow a dopiero pozniej zakupione. Ale zeus04 ma paranoje postkomunistyczne, wszystko upatruje zlego w komunie, a tak naprawde to winna PESA jest sama za niedorobione produkty a co pozniej odbilo sie na opinii o jakosci PESA i doprowadzilo do obecnej sytuacji, zapominajac o starej zasadzie ze klient to ich pan a nie na odwrot
Ja sobie sprawdzam produkty przed zakupem i to dokładnie np. tu: https://www.youtube.com/watch?v=RBnGd9mPeGM Trolle jak zwykle dają popis swych umiejętności + jęki zawodu
Kto jak kto ale "fachowcy" od księgowosci i "znawcy" zarządzania doprowadzili PESĘ na skraj bankructwa. Prywatna firma dostaje 200 mln zł dotacji i teraz znów jest gotowa "konkurować"
Jak byśta jechały choć pare razy na Lokomotywach i przejechał ileś tam dziatków kilometrów na szlaku . tobyśta złapali... jak złożone sa to pojazdy/urządzenia i w dodatku jescze w ruchu. / . co by nie wybrali zawsze lepsze od poprzedników
I po co się nakręcacie. Historia pokazuje że te odwołania i tak nic nie dają
Dają. Newag się odwołał i wygrał ostatnio łódzkie i małopolskie.
WezyrJeśli masz argumenty możesz wygrać. Niestety nie wszyscy idący do sądu je mają. A nawet to nie wszystko. Nie wystarczy je mieć po swojej stronie. Trzeba je jeszcze umiejętnie wykorzystać. Nie zawsze jest to takie łatwe.
dla pesy inewagu najlepsze było by połączenie. Duży może wiecej.
Stadler jest więszy i taki Newag mu zakosił łódzkie...
... Nadzieja, że KIO odrzuci odwołanie.
RNC trochę te stawki. Słuszne odwołanie.
Newag w ruchu taką lokomotywę ma, może więc przedstawić, jak się kształtują rzeczywiste koszty, w przeliczeniu na np. km, przy uwzględnieniu specyfiki Intercity.Z drugiej strony Pesa też ma kilka sztuk w ruchu, w tym w pasażerskim, wykorzystującym swoje maksymalne możliwości, czyli 160km/h, więc tez koszty utrzymania zna.Będzie walka na argumenty, ale nie spodziewam się wygranej Newagu. W końcu to on oświadcza i takie pieniądze będzie inkasował, więc ewentualne niedoszacowania są po jego stronie, choć może zaburzać to oczywiście konkurencje.
Dodaj komentarz
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.