Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

PESA kontra Newag. W Małopolsce

inforail
10.12.2018 19:27
0 Komentarzy

Dwie oferty wprzetargu na dostawę czterech ezt-ów dla samorządu województwa małopolskiego. Ozamówienie walczą PESA i Newag.

Szacunkowa całkowita wartość zamówienia bez VAT to 66 218400.00 PLN (89 678 808,00 PLN) brutto. Obie oferty złożone w przetarguprzekraczają tę kwotę.

PESA zaproponowała: 89 678 808,00 zł brutto za cztery ezt-y,15 240 000,00 zł brutto za usługę serwisowo-utrzymaniową co daje 110 934 000,00zł za całość oraz 120 miesięcy gwarancji;

Newag natomiast zaproponował 94 218 000,00 zł za czteryezt-y, 17 720 000,00 zł brutto za usługę serwisowo-utrzymaniową co daje 111 938000,00 zł za całość oraz 60 miesięcy gwarancji.

Przedmiot zamówienia obejmuje:

1) Dostawę 4 sztuk fabrycznie nowych elektrycznych zespołówtrakcyjnych w wersji czteroczłonowej, przeznaczonych do obsługi połączeńpasażerskich w na liniach Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej wraz z dokumentacją(DSU, DTR, WTWiO).

2) Świadczenie kompleksowej usługiserwisowo-utrzymaniowo-naprawczej przez okres 5 lat, do poziomu utrzymania P4włącznie, w przewidywanym średniodobowym przebiegu jednego EZT 500 km. Obsługaserwisowo-utrzymaniowo-naprawcza obejmuje wszystkie czynności z tego zakresuwynikające z Dokumentacji Systemu Utrzymania pojazdu.

3) Udzielenie gwarancji jakości oraz rękojmi z wady na okresod 60 do 120 miesięcy, licząc od daty odbioru końcowego każdego EZT (zgodnie zoświadczeniem złożonym w ofercie).

4) Przeszkolenie pracowników zgodnie z zasadami określonymiw opisie przedmiotu zamówienia.

5) Udzielenie licencji na oprogramowanie i dokumentację.Wszystkie zastosowane do produkcji EZT zespoły, podzespoły i elementy muszą byćfabrycznie nowe oraz wolne od praw osób trzecich.

Konstrukcja i parametry EZT muszą spełniać wymogikażdorazowo obowiązujących norm i przepisów, a także wymagania pozostałychobowiązujących norm PN-EN, kart UIC oraz TSI lub równoważnych. Wszystkiepojazdy muszą spełniać wymagania zgodności z TSI w zakresie opisanym w:

1) TSI PRM (lub równoważne), Rozporządzenie Komisji (UE) nr1300/2014 z dnia 18.11.2014 roku w sprawie technicznych specyfikacjiinteroperacyjności odnoszących się do dostępności systemu kolei Unii dla osóbniepełnosprawnych i osób o graniczonej możliwości poruszania się,

2) TSI SRT (lub równoważne), Rozporządzenie Komisji (UE) nr1303/2014 z dnia 18.11.2014 roku w zakresie aspektu „Bezpieczeństwo wtunelach” systemu kolei w Unii Europejskiej,

3) TSI NOI (lub równoważne), Rozporządzenie Komisji (UE) nr1304/2014 z dnia 26.11.2014 roku w sprawie technicznych specyfikacji interoperacyjnościpodsystemu „Tabor kolejowy – hałas” zmieniające decyzję 2008/232/WE iuchylające decyzję 2011/229/WE,

4) TSI LOC&PAS (lub równoważne), Rozporządzenie Komisji(UE) nr 1302/2014 z dnia 18.11.2014 roku odnoszącej się do podsystemu”Tabor – lokomotywy i tabor pasażerski” systemu kolei w UniiEuropejskiej,

5) TSI CCS (lub równoważne), Rozporządzenie Komisji (UE)2016/919 z dnia 27.5.2016 r. w sprawie technicznej specyfikacjiinteroperacyjności w zakresie podsystemów „Sterowanie” systemu koleiw Unii Europejskiej.

Warunkiem dokonania odbioru pojazdu jest przedstawienieprzez Wykonawcę bezterminowego zezwolenia na dopuszczenie do eksploatacji.Pojazdy muszą być wykonane zgodnie z normami, które są określone wposzczególnych ww. TSI (lub równoważnymi) wraz ze sprostowaniami, jakie ukazałysię do przedmiotowych rozporządzeń.


Komentarze