TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

PESA liderem dostaw pociągów na Litwę
InfoRail - Opublikowano: 25.11.2016 10:20:35 11 komentarzy
PESA liderem dostaw pociągów na Litwę (foto: LG)

Koleje Litewskie Lietuvos geležinkeliams podsumowały dwudziestopięciolecie działalności. Jednym z zasadniczych elementów rozwoju były inwestycje taborowe. Jak się okazuje najwięcej pojazdów dostarczyła przewoźnikowi PESA.

Przypomnijmy, że na Litwę z polskiej fabryki trafiło:

- 12 spalinowych jednostek 620M eksploatowanych w całej Litwie;

- 3 dieslowskie pociągi 630MiL, eksploatowanych na trasach Wilno-Mińsk-Wilno, Wilno-Ignalina-Turmont-Wilno czy Wilno-Šiauliai-Wilno oraz

- 7 spalinowych składów 730 ML, eksploatowanych na trasie Wilno-Kłajpeda-Wilno.

Łącznie zatem Koleje Litewskie zakupiły od PESY 22 pociągi. To całkiem niezły wynik, biorąc pod uwagę wielkość tamtejszej sieci kolejowej i skalę zakupów. Oprócz jednostek z PESY na litewskich torach pojawiło się chociażby 10 piętrowych zestawów CityElefant od Skody, które obsługują trasę Wilno ? Kowno czy Wilno ? Troki, a także 4 dieslowskie składy RA-2, eksploatowane w północnej Litwie.

Przewoźnik informuje, że nowo kupowane pociągi są zaprojektowane zgodnie z najwyższymi wymaganiami międzynarodowych organizacji kolejowych. Pasażerom zapewniają wystarczająco dużo miejsca, wygodne fotele, oświetlenie wnętrza, ogrzewanie i klimatyzację ? a zatem to, o czym podróżni mogli tylko marzyć 25 lat temu. Wszystko w zgodzie z najnowszymi wymaganiami transportu kolejowego. Każdy z nowych pociągów jest przystosowany także do potrzeb osób niepełnosprawnych.

Technologia przez 25 lat zrobiła skok naprzód. Aby kupić bilet w 1992 roku trzeba było długo stać w kolejce przy kasie. Dziś można to zrobić bez wychodzenia z domu przez stronę www.traukiniobilietas.lt. Można to zrobić także z wykorzystaniem telefonu komórkowego, który następnie posłuży jako nośnik biletu.

Koleje Litewskie wdrożyły Wi-Fi w składach na trasach Wilno-Kowno, Wilno-Kłajpeda i Wilno-Troki. W pociągach pojawiła się kawa i inne ciepłe napoje, które można zakupić w automatach. Są też nowoczesne systemy informacji pasażerskiej.

Co ważne z naszego punktu widzenia pojawił się bezpośredni pociąg Wilno-Warszawa, czy bezpośredni pociąg Kowno-Białystok. Choć z ich uruchomieniem czy utrzymaniem w kolejnych rozkładach jazdy było różnie, to jednak koncepcja i idea jest żywa. Na trasie Wilno-Mińsk czas podróży został skrócony z 4 godzin do 2 godzin i 30 min. Koleje Litewskie tworzą także bezpośrednie pociągi do Rosji.

Od 1992 roku, zostało przewiezionych 22 milionów pasażerów. Skróciły się też czasy przejazdu na wielu trasach. A zatem jest postęp!



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PESA
Litwa
  • karamba – 25.11.2016

    Zaledwie 22mln pasażerów w 25 lat?! W Polsce więcej przewozi się w miesiąc.

  • timer – 25.11.2016

    Brawo Pesa, pozycja lidera dostaw na Litwie mówi sama za siebie.

  • Tomek – 25.11.2016

    halo, pobudka!bierzesz pod uwagę powierzchnie Litwy jak i liczbę jej mieszkańców?

  • kolejFAN – 25.11.2016

    przecież do Wilna, Szestokai nic nie jeździ obecnie. Hańcza skrócona do Suwałk, komunikacja z Litwą to jedna wielka porażka.

  • Wafel – 25.11.2016

    Miło się czyta o eksportowych sukcesach naszych producentów

  • Heheszek – 25.11.2016

    Pesa to potęga. Nikt sie z nimi nie moze rownac. Tak się buduje potezny polski eksport. Niezle

  • Niecieczaw – 26.11.2016

    Brawo Polska branża Kolejowa

  • Owieczka – 27.11.2016

    a jak mają się dostawy na rynek niemiecki!?

  • WWWwww – 28.11.2016

    Jakieś plany na następne lata, czy to już jest takie podsumowanie owocnych 25 lat?

  • allensteiner – 29.11.2016

    Dużo więcej pojazdów na litwę sprzedali ruscy. To jest ok.44 ruskie klony Siemensa ER-20. Swoją drogą to są niezłe byczyska. W trakcji podwójnej widziałem takie z 92 cysternami na haku. Pojedynczo zdarza się często widzieć po 70 wagonów za takim lokiem. Na pewno więcej niż pesiaków więcej jest też ciężkich loków manewrowych (chyba coś koło 35 sztuk) jakiegoś ruskiego typu więc te info jest po prostu kłamstwem.

  • Kowniak – 02.12.2016

    @allensteiner puknij się chłopie w dekiel - to jest oficjalny komunikat Kolei Litewskich Lietuvos geležinkeliams.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....