TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Pesa odpowiada Pendolino [FILM]
InfoRail.pl - Opublikowano: 23.09.2015 10:45:39 28 komentarzy
Pesa Dart na TRAKO 2015

Pesa DART to najnowszy model zespolonego pociągu stworzonego przez Pojazdy Szynowe Pesa Bydgoszcz. ? ?Tworzymy historię i pokazujemy, że Polacy potrafią. Zbudowaliśmy go w 13 miesięcy od podpisania umowy. To pierwszy w historii polskiego kolejnictwa pociąg zespolony dedykowany dla PKP Intericty. Nikt takie nie zbudował i nie zaprojektował siłami polskimi. Tu jest 83% udziału polskiego przemysłu? - chwali Tomasz Zaboklicki, współwłaściciel i prezes zarządu firmy Pesa Bydgoszcz S.A.


Huczna oprawa

Tuż przed godz. 13 na placu, gdzie odbywają się TRAKO, rozległy się uderzenia werbli. Na przedzie szło dwoje doboszów. Za nimi ? sześć pięknych, smukłych dziewcząt na bardzo wysokich obcasach. Ubrane były w elegancie garsonki, na głowach mialy gustowne toczki. Za hostessami szedł tłumek szefów i pracowników bydgoskiej Pesy. To właśnie oni postarali się o taką oprawę. Za chwilę mieli oficjalnie ogłosić debiut swojego najnowszego i najbardziej zaawansowanego technologicznie produktu: pociągu zespolonego Dart, który jest bardzo komfortowy, szybki i ma stanowić konkurencję dla dobrze znanych już w Polsce pociągów Pendolino. Bydgoski Dart ma standardowo rozwijać prędkość 160 km/h, ale może też jechać nawet 250 km/h. Zabiera na pokład 354 pasażerów.

Polska myśl

? ?Aż 83 procent tego pociągu stanowią produkty polskiego przemysłu ? zachwalał prezes Tomasz Zaboklicki. ? To jest naszym zdaniem prawdziwy patriotyzm gospodarczy. Dopiero co dyskutowaliśmy o nauce polskiej i studentach; myślę, że prezentując takie pojazdy, pokazujemy, że warto się uczyć. Tym bardziej że w naszym pociągu jest duży wkład pracy kilku politechnik, w tym: Wrocławskiej, Gdańskiej i Poznańskiej. Pokazujemy, że polska firma, polscy inżynierowie, polska nauka, wiele potrafią.?

Do pociągu weszły setki osób ? głównie znawcy kolejnictwa, uczestnicy targów, dziennikarze i potencjalni kontrahenci. Wśród zwiedzających znalazł się m.in. arcybiskup gdański Sławoj Leszek Głódź, a także Alexander Karachevtsev, konsul Federacji Rosyjskiej w Gdańsku. Można było zajrzeć do kabiny maszynistów, przejść przez niemal cały skład pociągu, po drodze wypróbować, czy siedzenia są wygodne. Kilku Niemców dokładnie przyglądało się jakości wykończenia wnętrza Darta i niestety znaleźli szczegół, który nieco psuje doskonałe wrażenie: nity mocujące półki bagażowe nad głowami siedzących pasażerów są rozmieszczone niezbyt precyzyjnie, co daje wrażenie nie tyle fabrycznej, co chałupniczej roboty.

Jutro dzień otwarty

TRAKO są imprezą dla specjalistów z branży kolejnictwa. Potrwają od wtorku do piątku (22?25 września). Ostatni dzień jest przeznaczony dla publiczności ? każdy chętny będzie mógł zwiedzić liczne hale i stoiska, jeśli tylko wykupi bilet za 10 zł. Czasu na zwiedzanie sporo, bo od godz. 10 do 16. Dobra wiadomość: ekspozycję pojazdów poza halami ? w tym pociągów i tramwajów ? można obejrzeć za darmo. Być może jednak warto kupić bilet za 10 zł, w jednej bowiem z hal targowych pokazywana jest wystawa ?Świat Małej Kolei? ? są to zbiory wykonanych z wielką pieczołowitością makiet, dioram i modeli wszystkiego, co związane z kolejnictwem. Można będzie porozmawiać z ich twórcami. Współorganizatorem tej ekspozycji jest Polski Związek Modelarzy Kolejowych i Miłośników Kolei.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Trako
Pesa
Dart
  • Trainguru – 23.09.2015

    Dementuje. Kłamstwo prezesa. 83% to bujda na resorach. Te produkty zostały zafakturowane przez przedstawicielstwa firm zachodnich głównie niemieckich w Polsce np. Kiel polska, konvekta polska, knorr polska itd itd. Realnie tylko 20% tego pojazdu zostało wyprodukowane przez firmy krajowe. Pozdrawiam powodzenia

  • wolad – 23.09.2015

    Dziękuje Trainguru na pewno zawierzę szacunkom anonimowego internauty, a nie oficjalnej wersji producenta, bo co oni tam mogą wiedzieć. Przekonałaś mnie.

  • gutek – 23.09.2015

    to najbogatsze jak dotychczas TRAKO jeśli chodzi o nowy tabor

  • gutek – 23.09.2015

    szyba czołowa miniaturowa - ciekawe jaka jest widoczność z fotela m-sty

  • oDorka – 23.09.2015

    Temat widoczności w pojazdach kolejowych już wiele razy wałkowany na przykład przy prezentacji Elfa. Flaszka jak zwykle zawiany ale kto zabroni miliarderowi.

  • Trainguru – 23.09.2015

    Wolad Wymień jakiś kluczowy podzespol darta wyprodukowany przez krajowego producenta....czekam na racjonalna odpowiedz. Aha laminaty nie są kluczowym podzespołem.....

  • pytanie – 23.09.2015

    @Trainguru,może z innej beczki, ale widzę po twoim komentarzach, że masz o wiele większe pojęcie w temacie niż banda fanatycznych zwolenników, jedynego, słusznego producenta taboru kolejowego i tramwajowego w Polsce. Mianowicie, parokrotnie właśnie m. in. w takich dyskusjach/komentarzach jak tutaj występują (tyle, że na innych portalach) spotkałem się z opiniami, że pod względem udziału podzespołów stricte polskich (wyprodukowanych w Polsce przez polskie firmy) Newag bije Pesę na głowę. Możesz to potwierdzić?

  • Trainguru – 23.09.2015

    Newag stosuje np falowniki medcomu a to polska firma. Reszta podzespołów analogicznie kluczowych jest zachodnich. (Tzw polskich bo mają w nazwie Polska ;)). Być może jeszcze coś tam mają mniejszego z kraju ale to już mniej ważne podzespoły. Falowniki to znaczący koszt bo na pewno ponad 1mln zł na skład klasy impuls 3 członowy. Jeśli obliczamy w takim układzie udział rodzimego przemysłu to faktycznie impuls wypadnie znacząco lepiej niż acatus plus mający hiszpańskie falowniki firmy ingeteam. To taki prawdziwy patriotyzm gospodarczy......zresztą dart ma również falowniki z Hiszpanii. .....;)

  • tomwaw – 23.09.2015

    hahahahahahhahahahahahah prepraszam ale tytuł mnie rozbawił. Zastanawiam się, czy PESA nie podkręcała sama hejtu usilnie prubójąc przedstawić Darta jako HST, a ak przestała to zaczęły tak go przedstawiać różne media, nawet rzekomo "branżowe".Ja nadal mam nadzieję, że Dart okarze się EZT równie solidnm jak Elf, i sprawdzi się jako to czm jest, ale porównaniem z Pendolino tylko się go ośmiesza, bo to zupełnie inny segmen rynku, i w porównanich zawsze wypadnie słabo

  • tomwaw – 23.09.2015

    przepraszam filmik się załadował i jak widać sama PESA ciągle upier sięprzy HST, ale fakt, że na próbach Dart nie pobił nawet rekordu Impulsa sporo mówi. Nie wątpię że jakby się ktoś uparł, to dałoby się go 250km/h rozpędzić, tylko pytanie czy potem jeszcze by się do czegoś nadawał

  • FRanek – 23.09.2015

    Oj eksperci.! Że produkty PESy nie są polskimi...a współczesne Śkody to czeski produkt? Właśnie załapały się do afery VW z oszukańczym programem dotyczącym spełniania norm eko przy spalaniu. Takie one czeskie, jak ja jestem perskim szachem.ps. Jeździłem ostatnio Kolejami Śląskimi - wolę Elfa od Flirta.

  • FRanek – 23.09.2015

    Bym zapomniał...dobrze, że z INSPIRO "nie ma" żadnych problemów - prawda. Takie bezawaryjne,tylko z kołami od początku coś nie tak,jak trzeba.

  • Trainguru – 23.09.2015

    Nikt nie porusza tutaj tematu awaryjności w stosunku do darta. Kogo obchodzi z czego produkuje skoda? Kwestia się rozbija o użyta w artykule i wypowiedziach prezesa "nieścisłości" co do % udziału polskich producentów. Jeśli prezes poważnej firmy coś mówi i się "lekko" rozmija z prawdą traktując to jako zagrywke marketingowa to o czym to świadczy? Chce wymusić dokupienie kolejnych 10 sztuk bo dobre pieniądze robi ma darcie? Ja tego nie rozumiem. Każdy ogarnięty kolejarz wie ze nie ma polskich liczących się producentów podzespołów. Nie licząc medcomu rozwijanego się rawagu od plastików głównie. ....reszta wszystko zachodnie a nam zostaje cala mało znaczącą reszta która Niemcy sobie nawet rąk nie chcą brudzic. ....

  • FRanek – 23.09.2015

    Kwestia % udziału polskiego, czy innego nie jest warta roztrząsania w zglobalizowanej gospodarce. Nikt tu nie kłamie. Liczy się produkt finalny. Stąd moja uwaga o Skodzie. Niby czeska, a nie czeska. Dlatego nie ma sensu wytykanie % udziału podzespołów takich, czy innych. Ja mam w domu szwedzkie pianino Baumgardt z lat 20-tych. Już wtedy Szwedzi sprowadzali cały mechanizm z Niemiec. Ale pianino jest ...szwedzkie.

  • Trainguru – 23.09.2015

    FRanek używasz idiotycznych wprost argumentów. Roztrzasam ta kwestie tylko dlatego ze 3x w artykule jest powtórzone ze pesa to patrioci gospodarczy a dart to 83% polski. Nie interesuje mnie to jak się obecnie produkuje. Chodzi o fakt użytego % i zły marketing jaki uprawia pesa. Jeśli pianino było szwedzkie bo montowane w Szwecji tzn dart z 8 członów tylko 7 jest montowanych w Polsce bo prezes twierdzi ze 83%? Bez sensu argumenty.....

  • niewiemkto – 23.09.2015

    Dart konkurentem Pendolino? Czyżby autorów Inforail'a dopadło zdziecinnienie? A może to już demencja?

  • uwielbiam bajki – 23.09.2015

    Przystosowany do 250 km/h? Panie Prezesie, ale wtedy na testach powinien pojechać ok. 295, powinien mieć inną konstrukcję i charakterystykę pudła (to tylko dwa warunki spośród co najmniej kilkudziesięciu do spełnienia) ... bujać to my i niekumate babcie, ale nie nas!

  • marcinp – 23.09.2015

    Muszę przyznać że niemieckie (a jak DB ma takie same) siedzenia tego Darta mnie zaszokowaly. Są na prawdę wygodne. Środek generalnie jest bardzo ok. Ale osłony to jakaś kpina. Dalej wygląda na niedorobiony. I brak podanej masy :-):-)

  • Wicie kto – 24.09.2015

    [komentarz usunięty, powód: wiadomy]

  • tylko węgiel i pociągi – 24.09.2015

    Poczekać jeszcze z jedno pokolenie Polaków . Firma CDProjekt Red robi grę Wiedźmin . zarabia 60mln$ e 3 miesiące od premiery (na czysto ) . A Polska podnieść się quasi sukcesami w przemysł który, jako kraj dawno już przegrala. Dla przykładu CD Projekt red mógłby ze swojego dochoduz tej gry w 3miesiące zafundowac 240mln zł za prototypy impulsa.

  • Ryt – 24.09.2015

    Fakt

  • Cesare – 24.09.2015

    Ja bym chciał tego Darta co stoi dzisiaj w Gdańsku zobaczyć jak jedzie 250 km/h myslalem, że inforail.pl uprawia bardzie rzetelne dziennikarstwo.

  • tomwaw – 24.09.2015

    @węgiel. To jeszcze nic, CD Projekt jest właścicelem i twórcą drugiej co do wielkości na świecie cyfrorowej platformy dystrybucji gier, utrzymującej ponad 10% Światowego rynku dystrybucji gier PC. Ale nakłady na start takiej operacji są mimo wszystko niewielkie w porównaniu z tym co trzeba zainwestować w rozwó własnego HST z prawdziwego zdarzenia

  • p5 – 30.09.2015

    Co ma Newag do Inspiro? Oni je tylko zmontowali zgodnie z wytycznymi Siemensa z podzespołów które dostarczył bądź wskazał Siemens. W Impulsach Newag stosuje koła i wózki które torom krzywdy nie robią w przeciwieństwie do Inspiro. Od września na M1 wreszcie uruchomiono SOP3. Fakt - pociągi przestały w szczycie stać w korku (długimi minutami sterczały na stacjach i w tunelach), ale miały też rozpędzać się do 80 km/h a nie jak obecnie do 60 ale skoro okazuje się że niszczą tory przy 60 to nie ma co marzyć że pojadą obiecane przez Metro 80. Kiedykolwiek. Bo zanim sąd rozstrzygnie sprawę będzie 2020 albo później...

  • kolejar – 06.10.2015

    siedziałem w darcie , chyba lepiej mi było , przeszczenniej niż Pendolino

  • Mati22 – 14.10.2015

    Nie dziwcie się zakłamaniom skoro PESA jest jednym ze sponsorów portalu ( a przynajmniej tak słyszałem)

  • InfoRail – 14.10.2015

    To źle słyszałeś. Jak masz jakieś pytania zadaj je nam. PESA nie jest sponsorem portalu.

  • ja – 08.03.2016

    no widze siebie na zdjeciu

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....