TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

PESA potwierdza: Link dla NEB już z homologacją
InfoRail - Opublikowano: 03.06.2016 14:37:05 41 komentarzy
Link dla NEB już z homologacją?

Według naszych informacji Link dla Niederbarniemer Eisenbahn (NEB) otrzymał już niemiecką homologację, wydaną przez Eisenbahn-Bundesamt, czyli odpowiednik Urzędu Transportu Kolejowego. Informacje te potwierdził na dzisiejszej konferencji prasowej szef bydgoskiego producenta - Tomasz Zaboklicki.  

Jeszcze w poniedziałek rzecznik prasowy PESY Michał Żurowski mówił, że otrzymanie przez PESĘ stosownych dokumentów to kwestia najbliższych dni. Dziś możemy już powiedzieć oficjalnie, że Linki mają dopuszczenie do ruchu w Niemczech. To pierwszy pociąg wyprodukowany w Polsce z dopuszczeniem do ruchu u naszych zachodnich sąsiadów i drugi, po austriackim Integralu z 1998 r., pociąg spalinowy wyprodukowany poza Niemcami, który otrzymał homologację umożliwiającą eksploatację w tym kraju.

- To dla nas ważny dzień w historii firmy. Nie tylko dlatego, że homologacja ostatecznie otwiera pojazdom PESY drogę na kolejny rynek zagraniczny ? tym razem jeden z największych, bardzo wymagający, niemiecki. Jesteśmy oczywiście dumni, że to nasza firma jest jedną z pierwszych na świecie, która produkując poza Niemcami uzyskała dopuszczenie na tamtejsze tory. Równie ważne jest potwierdzenie słuszności naszej koncepcji rozwoju. To świadomie obrana droga samodzielnego dochodzenia do celu; bez wchodzenia w konsorcja, bez korzystania z gotowego, cudzego know ? how. To droga dłuższa, zapewne trudniejsza, często kosztowna, ale dająca producentowi z polskim kapitałem i z polską myślą techniczną bezcenne doświadczenia, a przede wszystkim trwałe kompetencje pozwalające konkurować ze światową czołówką nie doraźnie, ?przy okazji?, lecz konsekwentnie i w długim horyzoncie - powiedział prezes PESY Tomasz Zaboklicki.

Dzięki otrzymanej homologacji już wkrótce Linki będą mogły rozpocząć obsługę połączeń transgranicznych. Potwierdza to szef nimieckiego przewoźnika. - Cieszymy się, że nowe pojazdy Link otrzymały homologację i że w przyszłości będziemy mogli zaoferować obsługę bezpośrednich połączeń kolejowych pomiędzy Polską i Niemcami nowoczesnymi pojazdami. Będzie to nowa jakość w ruchu transgranicznym. Jednocześnie jesteśmy dumni, że dzięki temu, bardzo wyrazistemu pod względem designu pociągowi, będziemy mogli wzbogacić wizerunek kolejowego ruchu regionalnego w Berlinie i Brandenburgii - mówił prezes NEB Detlef Bröcker.

- Przede wszystkim dziękuję całej grupie projektowej - zarówno niemieckim, jak i polskim kolegom ? za znakomitą współpracę. Od początku widać było, że obu stronom bardzo zależy na jak najlepszych, zwłaszcza dla pasażerów, efektach. Chcę także podziękować prezesom obu firm za to, że obdarzyli mnie zaufaniem i pozwolili prowadzić tak strategiczny projekt. To nie była łatwa praca, ale jeśli jasno formułowane są oczekiwania, jeśli cierpliwie i konsekwentnie staramy się sprostać wymaganiom, a Zamawiający okazuje zrozumienie i współpracuje tak, jak nasi partnerzy z NEB, można doprowadzić projekt do szczęśliwego finału - powiedziała szefowa kontraktu w PESIE Aleksandra Speier.

Przypomnijmy, że NEB zamówił w PESA pojazdy spalinowe w sierpniu 2013 roku. Obie firmy powołały wspólną - ponad 20-osobową - grupę projektową, która w partnerskiej, rzeczowej, a przy tym przyjaznej atmosferze odbywała regularne, częste spotkania na wszystkich etapach realizacji kontraktu. W produkcji pojazdów brało udział blisko 100 pracowników PESA. Ich wspólny wysiłek doprowadził najpierw do zbudowania składów, a w listopadzie 2015 roku do zakończenia badań. W lutym 2016 roku dwa pierwsze DMU Link służyły w Basdorf k. Berlina do szkoleń maszynistów i personelu serwisowego (warsztatowego), a 19 maja zostały wstępnie odebrane przez NEB. Jednocześnie trwała procedura homologacji w EBA, która właśnie dziś została uwieńczona powodzeniem.

Teraz czas na DB. Kolejnym krokiem PESY ma być uzyskanie homologacji dla Linków produkowanych na zamówienie Deutsche Bahn. Obecnie trwają testy tych jednostek. Według informacji producenta są one już na półmetku.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PESA
Link
  • MiłośnikWarszawski – 03.06.2016

    To bardzo dobra wiadomość, gratuluję PESA :)

  • filip – 03.06.2016

    pytanie do bardziej zorientowanych w temacie.Czy otrzymanie homologacji dla ww. modelu z automatu przekłada się na pozostałe Linki jakie Pesa ma w planach dostarczyć do Niemiec, czy też taką homologację trzeba zdobyć oddzielnie dla każdego pojazdu?

  • TomTom – 03.06.2016

    @filipJeśli się nie mylę to homologacja prowadzona jest oddzielnie dla każdego typu. Pesa nie powinna mieć więc problemów z dwuczłonami dla DB, a homologowane są trójczłon i wagon motorowy dla DB (NEB też zamówiło 2 trójczłony)

  • filip – 03.06.2016

    oto właśnie mi chodzi. Jak taka homologacja wygląda dla pojazdów jakie zamówiło DB itp. itd. Jeżeli się mylę to proszę popraw mnie - jeżeli na chwilę obecną Pesa posiada homologację na pojazd trójczłonowy to każdy następny Link z taką ilością członów jaki będzie dostarczany do Niemiec, niezależnie do jakiego przewoźnika, nie będzie musiał już ponownie przechodzić homologacji?

  • JB – 03.06.2016

    Dostali homologację dla dwuczłonu

  • – 03.06.2016

    Jeśli pojazdy nie różnią się znacząco (co to znaczy określają przepisy niemieckie) to mogą jeździć jako ten sam typ. PESA będzie robić "podobne" pojazdy których specyfikacja będzie się różniła w małym stopniu a więc pojazdy te będą posiadały ten sam typ :-)

  • filip – 03.06.2016

    dziękuję za informację.

  • Hruby – 03.06.2016

    Kobieczka musialo niezle zatkac.....zaraz dostanie po pysku w przetargach ma ezt i bedzie wesoly konieczek bez niczego....

  • horus – 03.06.2016

    Cóż można rzec - wielkie gratulacje, bo zdobycie dopuszczenia EBA to zdecydowanie duże osiągnięcie w branży. Nawet najwięksi potentaci toczyli wielkie batalie z niemieckimi urzędnikami z różnym skutkiem. Jest to sukces zdecydowanie warty pochwał.

  • sweetbaby – 03.06.2016

    gratulacje dla Pesy. Ogromny sukces, teraz mam nadzieje dzieki tej homologacji bedzie mozna zdobywać nowe rynki

  • Hurra – 03.06.2016

    Brawo Pesa. Konieczkowi faktycznie koparka musiała zjechać... na pewno ostro "kibicował" pesie ;)

  • pyrlander – 03.06.2016

    Z tymi brawami bym się wstrzymał. Nikt jakoś nie wspomina o zerwaniu kontraktu i z jakich powodów. Pytanie więc jest następujące - Co takiego zmieniono w Linkach, że teraz homologację jednak otrzymały?

  • eee – 03.06.2016

    To jest nowa wersja Linka, która została poprawiona w stosunku do wersji BR600 która mają między innymi zachodnio pomorskie czy wielkopolskie. Ta wersja BR632 spełnia już normy niemieckie więc mogła dostać papiery. Co zmieniono? Całą konstrukcję. Metody spawania itd.

  • erwnin – 03.06.2016

    Brawo Pesa. Jedyny polski producent, który może coś zdziałać na Zachodzie. Gratulacje!

  • New – 04.06.2016

    Newag ssa

  • Oh tomek! – 04.06.2016

    Coś takiego. Akurat jak konieczek klepał dupy pod warszawą zaboklicki walnął takiego niusa. Tomek miej litość.

  • svycar – 04.06.2016

    A może byście tak raczyli napisać o najważniejszym wydarzeniu kolejowym Europy i Świata ostatnich dni http://www.zelpage.cz/zpravy/9629 ??

  • svycar – 04.06.2016

    Dla zainteresowanych obszerna broszura na temat wszystkich ultranowoczesnych rozwiązań inżynieryjnych zastosowanych przy budowie Dolnego Tunelu Gotharda które wyznaczają przyszłość inżynierii budowlanej i kolejowej http://jlemails.co.uk/RGazette/GBT_eB_2016_LR.pdf

  • Railman – 04.06.2016

    Czy ten niewątpliwy sukces PESY oznacza że Linki wyprodukowane dla polskich przewoźników będą mogły wjechać na niemieckie tory?

  • advisor – 04.06.2016

    @RailmanNie, polscy przewoźnicy używają innego typu Linków, które już dopuszczenia nie mają.

  • pyrlander – 04.06.2016

    @advisor - ... i które zostały puszczone polskim przewoźnikom regionalnym po tym, jak składy te nie otrzymały niemieckiej homologacji, co doprowadziło do zerwania kontraktu. Proste jak drut.

  • Martinus – 04.06.2016

    @advisor - to znaczy że lubuskie linki nie wjadą do Niemiec. Ciekawe czy kary będą naliczane. Albo wymienią na model z dopuszczeniem :)

  • Zaba – 04.06.2016

    No przcie napisali. Co kogo obchodzi jakis tunel?

  • Railman – 04.06.2016

    @advisor: W takim razie rozumiem że sukcesem Pesy i jej prezesa było sprzedanie polskim przewoźnikom drogiej w utrzymaniu zabawki, użytecznej tylko w Polsce. Brawo panie Zaboklicki, wspaniale wystawiliście do wiatru polskich klientów waszej firmy. Nie dziwi mnie zatem wielka niechęć do Pesy. Sam nic więcej nie kupiłbym od kogoś takiego ( gdybym decydował ) Rozumiem teź że ten rzekomo pierwszy w Polsce wyprodukowany pociąg dla niemieckiego przewoźnika powstał tylko i wyłącznie dlatego, że pomogli " koledzy" z Niemiec. No to jest niewątpliwie duży sukces pana Zaboklickiego. Gratuluję podwójnie.

  • pyrlander – 04.06.2016

    Pierwszymi pociągami wyprodukowanymi dla nienieckiego odbiorcy są te, które nie otrzymały homologacji, nie zostały w związku z tym odebrane, a w konsekwencji na które zerwano kontrakt; teraz jeżdżą u naszych przewoźników regionalnych.

  • Combino – 04.06.2016

    @Railman: Tylko że KW i KD doskonale wiedziały co biorą (dlatego m.in. KD wzięły je praktycznie za cenę SA134), a przy kontrakcie dla lubuskiego i zachpomu nie wiedzieli jeszcze że nie dostaną; Niemcy im to walnęli jak tamte już jeździły.

  • Railman – 04.06.2016

    @Combino wytłumacz proszę różnice między Linkami dla polskich przewoźników i tych wyprodukowanych pod nadzorem Niemców dla NEB. Na czym polegają i dlaczego taki chłam zaoferowała montowania z Bydgoszczy polskim przewoźnikom. Czy aby tylko cena za jednostkę grała tu zasadniczą rolę? Czy też może, chodziło o wciśnięcie klientowi badziewia z którym często będzie musiał odwiedzać rzemieślników z Bydgoszczy? Ile jest w takim razie w polskim Linku niespodzianek, które podniosą jeszcze cenę tegoż ? Nadal będziesz twierdził, że Polakom zaoferowano dobry produkt i za niską cenę (porównywalną z SA 134), gdy podsumujesz jego cenę z cenami za liczne naprawy? Zanim napiszesz kolejne usprawiedliwienie dobrze się zastanów jaki wizerunek firmy tworzą jej wlaściciele. Wytłumacz proszę dlaczego polski odpowiednik niemieckiego Linka nie będzie nigdy miał szansy wiechać na niemieckie tory? Nie przyjmuję do wiadomości informacji typu: bo jego cena jest porównywalna z ceną SA 134, bo to kpina z Nas mieszkańców i obywateli tego państwa. I jeszcze jedno. Proszę nie twierdź, że wszystko co do tej pory wyprodukowano w Pesie miało dobrą jakość. Nie twierdź też, że KD czy też KW doskonale zdawały sobie sprawę z tego że zaoferowano im produkt niepełnowartościowy, nie spełniający normalnych standardów.

  • zeus04 – 04.06.2016

    A kto powiedział, że te polskie nigdy nie dostaną?

  • allensteiner – 05.06.2016

    PESA to jeden wielki szajs, po prostu polnisze wirtszaft. Pesoszajs prece! Tylko niemieckie tramwaje i tylko wielkie Niemcy

  • Chudy roman – 05.06.2016

    Railman to gruby? Bo pierdoli pod każdym tekstetm jakieś pierdoły. Ludziu zamilcz

  • pyrlander – 05.06.2016

    @zeus04 - nie dostaną, bo ... już nie dostały. Dlatego poprzedni kontrakt został zerwany, a jednostki po kilkumiesięcznym postoju na placu Pesy zostały albo sprzedane, albo wydzierżawione (jak w przypadku KW) polskim przewoźnikom samorządowym. Proste jak drut!

  • JA – 05.06.2016

    @pyrLander - a ja słyszałem już z kilku źródeł, że PESA dostanie homologację również na polskie Linki. Jeśli tak będzie, to mam nadzieję, że odszczekasz, co powiedziałeś. Wiele razy jeździłem lubuskimi Linkami i nie uważam, że to szmelc. To fajne, wygodne i przyjemne pasażerom pojazdy.

  • advisor – 05.06.2016

    @JANie dostanie, bo te Linki ewidentnie nie spełniały niemieckich norm, a Niemcy nie będą naginać dla firemki z Bydgoszczy swoich przepisów, to nie Polska.

  • 456 – 05.06.2016

    Pierwsze polskie linki nie dostana homologavji chyba ze wymienia w nich cala konstrukcje ktora nie spelnia niemieckich norm spawalniczych. To proste jak drut.. jednak wymiana ko strukkcji pociagnie za soba koniecznosc zmiany innych elementow a to oznacza ze pojazdy musialyby byc zbudowane od nowa. Tylko niektore czesci mozna przelozyc. To olbrzymie koszty dla pesy dlatego zamiataja to pod dywan jak się da.

  • pyrlander – 05.06.2016

    @Ja - nawet odwarczeń nie będę musiał. Powody wyjaśnił Ci 456. Gdyby te polskie Linki w prosty sposób mogły uzyskać homologację, trafiłyby do Niemców już w pierwszym kontrakcie, którego by nie zerwano. Pytanie tylko dlaczego Niemcy ponownie zaufali Pesie, skoro musieli ratować się innym taborem i to zapewne nie za darmo.

  • jatal – 05.06.2016

    Tyle tutaj znawców tematu że... szkoda byłoby nie wykorzystać szansy i nie zapytać dlaczego niemiecki nadzór nad Linkami dla Netinery miałby dopuścić budowę taboru niezgodnego z przepisami, a równie niemiecki nadzór z NEB już nie?Co do "polskich Linków" to sprawa jest prosta. Zgodnie z (przecież dobrowolnie podpisaną) umową należy się albo homologacja albo odszkodowanie. O zwrocie towaru niezgodnego z zamówieniem jakoś się nie słyszy. Nigdzie nie jest tak dobrze żeby jednocześnie mieć ciastko i zjeść ciastko. Brak egzekucji kar może oznaczać dalsze oczekiwanie na homologację.

  • Borsuk – 05.06.2016

    Ty alencośtam święta w grudniu a ty z choinki się urwałeś.

  • Railman – 06.06.2016

    Proste pytanie sprawiło tyle problemów "specjalistom", tylko prostak "chudy roman" nieodżegnał się odpowiedzieć nie na temat.

  • Trainguru – 06.06.2016

    Netinera nie sprawowala wiekszej kontroli nad zamowieniem i produkcja. To prywatny przewoznik ktory wymaga. NEB tak samo prywatny ale pesa juz hyla w tym czasie pod nadzorem DB i miala wyciagniete wnioski dlatego Neb spelnia wymagania a pierwsza netinera nie. Proste jak drut. Pesa sie uczy na bledach.

  • jatal – 06.06.2016

    To są jacyś odpowiedzialni i praktyczni Niemcy którzy nie zważają że jako pierwsi na świecie zlecają Polakom robotę bez większego nadzoru?A co do "błędów" - każdy się tak uczy. Przecież np. Bombardier z Talentem-2 czy Siemens z ICx nie zakładał sobie kilkuletniego planowego opóźnienia.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....