TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

PESA powalczy o kolejne zamówienie z Ukrainy?
InfoRail.pl - Opublikowano: 29.03.2017 09:32:50 8 komentarzy
730M dla Kolei Białoruskich (foto: rw.by)

Ukraińskie Koleje UZ chcą kupić sześć pociągów spalinowych. Niestety kierowana przez Wojciecha Balczuna firma boryka się z oskarżeniami o faworyzowanie konkretnego producenta, jak łatwo domyśleć się chodzi tu o PESĘ.

Aby zachować przejrzystość i transparentność prowadzonego postępowania zlecony został audyt wewnętrzny, który udowodnił, że żaden z potencjalnych producentów nie jest dyskryminowany. Badanie to zostało zlecone przez szefa UZ ? Wojciecha Balczuna, a przeprowadzone przez Departament Audytu i Kontroli. Zarzuty o dyskryminowanie niektórych firm postawił natomiast Przewodniczący Rady Nadzorczej UZ - Vladimir Prikhodko. Cóż. Ukraińska rzeczywistość?

Audyt wykazał, że dokumentacja techniczna pod względem wymagań technicznych nie ma związku z konkretną konstrukcją istniejącego pociągu i z danym producentem. Pojazdy mają natomiast spełniać oczekiwania UZ. Oferty na ich dostawę można składać do 10 kwietnia 2017 roku.

UZ przedstawiła także porównanie specyfikacji przetargowej z pojazdami ??????????? ?????????????? ????? oraz PESY. Oto ono:

Parametr techniczny

Specyfikacja przetargowa

DPKr 2 "KVSZ"

730M"PESA"

Typ pociągu

Regionalny

Podmiejski

Regionalny/podmiejski

Rozstaw

1520

1520

1520

Prędkość

140 km/h

140 km/h

140 km/h

Maksymalne obciążenie na oś, max kN

200

196

180

Temperatura

-40 - +40

-40 - +40

-40 - +40

Liczba miejsc

156

283

157

Dostępność dla niepełnosprawnych

Tak

Tak

Tak

Rampa dla wózków

Tak

Tak

Tak

Toalety (w tym dla niepełnosprawnych)

2 (1)

2 (1)

2 (1)

Klimatyzacja

Tak

Tak

Tak

Napęd

Diesel

Diesel

Diesel

Zasięg na jednym tankowaniu

1000 km

1000 km

1000 km

Liczba członów

3

3

3

Człony silnikowe

2

2 (+1 pośredni)

2

Materiał wykonania

Stal nierdzewna

Stal nierdzewna

Stal nierdzewna

Żywotność

40 lat

40 lat

40 lat

Głównym zarzutem był fakt, że UZ chce kupić pociąg z dwoma a nie trzema członami silnikowymi. Przewoźnik tłumaczy jednak, że te są oszczędniejsze. Trudno winić przedsiębiorstwo państwowe, o działanie w złej wierze, jeżeli chce kupić nowoczesny pociąg i zaoszczędzić pieniądze bez konieczności płacenia za niepotrzebne ulepszenia techniczne ? stwierdzają UZ.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
UZ
PESA
Ukraina
  • gardzę ukraińcami – 29.03.2017

    szkoda czasu na ten sztuczny twór morderców Wołyńskich -Narodu Polskiego!!!

  • Dave – 29.03.2017

    A ja nie zdziwiłbym się, gdyby faktycznie tak było. Czyli swego rodzaju "manipulacja" w arunkach przetargu tak, aby pasowała do niego głównie albo tylko Pesa. W końcu prezes UZ to Polak, Pesę ostatnio się wychwala i reklamuje, gdzie tylko się da. No OK. Ale na miejscu przeciętnego Ukraińca też bym się wkurzał i zarzucał faworyzowanie konkretnego i to polskiego wytwórcę. Przecież u nas tak samo było, gdy prezesami lub właścicielami polskich, a raczej często byłych już polskich marek, zakładów, fabryk, przewoźników zostawali zagraniczni, zachodnie obywatele. Też się potem oburzaliśmy, że faworyzują "zachód" lub swój kraj, oddając tam pieniądze zarobione w Polsce.

  • Baltazar – 29.03.2017

    Pesa i minus 40? Dobry żart!Ostatnio mieli poważne problemy z utrzymaniem przy "życiu" Linka dla DB przy minus 35 (co deklarowali w specyfikacji), a tu niby mieliby spełnić warunki dla -40? Uwierzę gdy zobaczę.

  • bono – 29.03.2017

    @Dave chłopie nawet ukraińska komisja robiąca audyt stwierdziła, że o żadnym faworyzowaniu nie ma mowy, a ty i tak swoje.

  • Martinus – 29.03.2017

    @Baltazar - oświeć mnie gdzie w Niemczech była taka temperatura?-15 to jeszcze zrozumiem ale więcej... Nie żebym był Pesa fanem, ale prośba o pełną informację

  • Misza – 31.03.2017

    @Baltazar moskiewskie Fokstroty mają wymóg -40 i dają radę.

  • DarekP – 03.04.2017

    Ale chwilę, jak to Polska wciska Ukrainie swoje pojazdy. Przecież te pojazdy są po części ukraińskie, i powstają analogicznie, jak niektóre tramwaje Pesa. Po prostu Ukraina delegowała swoich obywateli do pomocy przy produkcji tego taboru.

  • gh – 05.04.2017

    @Misza No właśnie problem w tym, że Foxtroty poniżej -35 nie dają rady. Zorientuj się, a nie pisz sloganów.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....