TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

PESA z kontraktem DB
INFORAIL Karol Wach - Opublikowano: 19.09.2012 10:35:55 5 komentarzy
PESA z kontraktem DB

Bydgoska PESA podpisała na berlińskich targach InnoTrans umowę z Deutsche Bahn. Zakłada ona możliwość dostarczenia przez polskiego producenta nawet 470 pociągów Link w ciągu pięciu lat. Jeśli umowa zostanie zrealizowana w całości PESA może zarobić aż 5 miliardów złotych. To zdecydowanie pozwoli spać spokojnie wszystkim pracownikom zakładów z Bydgoszczy. Liczba dostarczonych pojazdów będzie uzależniona od przetargów, które uda się wygrać niemieckim kolejom. To pierwszy tak duży kolejowy kontrakt zawarty przez PESĘ. Dzięki podpisaniu umowy z polskim producentem rozpoczynamy proces modernizacji spalinowego taboru –powiedział Ulrich Homburg, dyrektor przewozów pasażerskich w DB. Przewoźnik otrzyma bezpieczne, spełniające cztery scenariusze zderzeniowe pojazdy –mówił natomiast wiceprezes PESY Robert Świechowicz. To nasz duży sukces. DB to wymagający partner, ale jestem przekonany, ze podołamy zadaniu. Seria pojazdów Link jest najbardziej dopracowaną serią pojazdów spalinowych w Europie –dodał. PESA będzie dostarczać pojazdy w ramach zawartej w Berlinie umowy ramowej, która obowiązuje do 2018 roku z możliwością przedłużenia do roku 2020. Przypomnijmy, że Llinki trafią także do Kolei Czeskich oraz innego niemieckiego przewoźnika –Oberpfaltzbahn. Takie same pojazdy zostaną dostarczone również województwu zachodniopomorskiemu. Ale. Deutsche Bahn chcą kupić od PESY nie tylko pojazdy jednoczłonowe (takie składy są już produkowane w Bydgoszczy) ale również dwu i trzyczłonowe. To właśnie tych dłuższych pojazdów ma być więcej.  Przypomnijmy, że polski producent wygrał dwa z trzech organizowanych przez DB przetargów. Na dostawę do 120 jedno i dwuczłonowych pojazdów o maksymalnej prędkości 120 km/h i do 350 jedno, dwu i trzyczłonowych pojazdów o maksymalnej prędkości 140 km/h.

Jak już wspominaliśmy to najważniejszy kolejowy kontrakt podpisany przez polskiego producenta. PESA jest też pierwszym polskim producentem, który dostarczy pojazdy na rynek niemiecki. A ten jest niezwykle wymagający, o czym doskonale wiedzą w Bydgoszczy. Chcąc wygrać przetargi DB PESA musiała spełnić wysokie wymagania stawiane przez przewoźnika. Tu nie liczyła się tylko cena, ale przede wszystkim jakość proponowanych produktów. Być może część Linków trafi na polskie szlaki kolejowe, m.in. te obsługiwane dziś przez należącą do DB Arrivę. Bydgoska firma szuka nowych nabywców na swoje produkty, zainteresowani nimi - jak mówił - są nawet nabywcy z Brazylii, czy Chile –powiedział członek zarządu PESY Marcin Jędryczka.            
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
PESA
DB
InnoTrans
  • MB – 20.09.2012

    Autor pisze, że jedno i dwuczłonowych ma być do 120 sztuk, a 1, 2, 3 członowych - 350 szt., czyli łącznie 470 sztuk. "Rynek Kolejowy" podał, że pierwsza umowa z DB Regio dotyczyła do 190 sztuk, zaś druga do 280 szt., czyli też łącznie do 470 sztuk. Skąd więc te 490 sztuk?

  • InfoRail – 20.09.2012

    Liczba 490 to literówka, faktycznie powinno być 470. Co do sztuk opieralismy się na danych producenta i nie posiadamy wiedzy co podał "Rynek Kolejowy".

  • zygzak – 20.09.2012

    A o newagu jakoś cicho. Nic nie podpisali??

  • sphinx – 21.09.2012

    Podpisali z Lotosem na Dragony.

  • sphinx – 21.09.2012

    Podpisali z Lotosem na Dragony.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....