PESA z umową na naprawy okresowe wielkopolskich Elfów

inforail
19.11.2019 07:45
0 Komentarzy

PESA podpisała zWielkopolskim Urzędem Marszałkowskim umowę na wykonanie czynności czwartegopoziomu utrzymania i prac modernizacyjnych dla 7. elektrycznych zespołówtrakcyjnych serii EN76.

Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na wykonaniuczynności czwartego poziomu utrzymania (P4) i prac modernizacyjnych dlaelektrycznych zespołów trakcyjnych (ezt) EN76-041, EN76-042, EN76-043,EN76-044, EN76-045, EN76-046, EN76-047 stanowiących własność WojewództwaWielkopolskiego, wraz z:

1) udzieleniem gwarancji na pojazdy;

2) opracowaniem i przekazaniem dokumentacji technicznej;

3) udzieleniem licencji na dokumentację techniczną ioprogramowanie.

Wartość umowy to: 23 275 000.00PLN netto.

Umowa została podpisana w trybiebezprzetargowym.

Zamawiający może udzielićzamówienia z wolnej ręki w przypadku udzielenia, w okresie 3 lat od dniaudzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu wykonawcy usług, zamówieniapolegającego na powtórzeniu podobnych usług, jeżeli takie zamówienie byłoprzewidziane w ogłoszeniu o zam. dla zamówienia podstawowego i jest zgodne zjego przedmiotem oraz całkowita wartość tego zamówienia została uwzględnionaprzy obliczaniu jego wartości. Zamawiający – Województwo Wielkopolskie zsiedzibą Urzędu Marszałkowskiego w Poznaniu w dniu 6.2.2019 r. wszcząłpostępowanie o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargunieograniczonego pn.: „Wykonanie czynności czwartego poziomu utrzymania i pracmodernizacyjnych dla 5 ezt serii EN76” poprzez zamieszczenie ogłoszenia ozamówieniu w miejscu publicznie dostępnym w swojej siedzibie oraz na stronieinternetowej. W treści wyżej wymienionego ogłoszenia Zamawiający przewidziałmożliwość udzielenia zamówień polegających na powtórzeniu podobnej usługi dla 7pojazdów. Szacunkowa wartość zamówienia podstawowego wynosiła 16 650 000,00PLN. Jako ofertę najkorzystniejszą wybrano ofertę złożoną przez Konsorcjumfirm: Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A. – Lidera konsorcjum oraz ZakładyNaprawcze Taboru Kolejowego „Mińsk Mazowiecki” S.A. – Partnera konsorcjum (cenabrutto: 20 479 500,00 PLN). Wobec powyższego w dniu 6.5.2019 r. zawarto umowę zwybraną firmą .W związku z rosnącymi potrzebami przewozowymi w zakresiekolejowych przewozów pasażerskich w województwie wielkopolskim oraz w związku zobowiązkami jakie nakłada na Zamawiającego, a także mając na uwadze zapisy DSUpojazdów kolejowych, konieczne jest wykonanie czynności czwartego poziomuutrzymania (P4) ezt serii EN76 o numerach 041, 042, 043, 044, 045, 046 i 047.Zgodnie z DSU ezt serii EN76, pojazd po sześciu latach eksploatacji lub poosiągnięciu przebiegu 1.000.000 km od ostatniej naprawy okresowej lub od datyprodukcji musi być poddany czynnościom czwartego poziomu utrzymania (P4), tj.naprawie rewizyjnej. W latach 2019–2020 z uwagi na osiągnięty czas należypoddać czynnościom P4 ww. ezt EN76. Przy okazji wykonywania czynności P4 wpojazdach zrealizowane zostaną również następujące prace modernizacyjne: modernizacjasystemu informacji pasażerskiej i systemu monitoringu, montaż rolet okiennych wprzedziałach pasażerskich, wydzielenie miejsca dla obsługi pokładowej pociągu imodernizacja szaf międzyczłonowych, montaż odświeżaczy powietrza w przedziałachpasażerskich, modernizacja układu elektrycznego i systemów w kabiniemaszynisty, modernizacja kabin WC, modernizacja podzespołów zewnętrznych isystemów trakcji wielokrotnej, instalacja w każdym przedsionku okablowania(sieć LAN + zasilanie) dla czterech czytników Poznańskiej Elektronicznej KartyAglomeracyjnej (PEKA); Zakres P4 obejmuje szczegółowe sprawdzenie stanutechnicznego, naprawę lub wymianę przewidzianych w DSU podzespołów i zespołów,co umożliwi eksploatację ezt przez kolejne lata oraz wpłynie na poprawęsprawności technicznej pojazdu i bezpieczeństwo podróżnych. Niewykonanienaprawy rewizyjnej spowodowałoby wyłączenie pojazdów z ruchu i pogorszenieoferty przewozowej w kolejowych wojewódzkich przewozów pasażerskich. Pracemodernizacyjne poprawią ponadto standard techniczny pojazdów kolejowych orazkomfort podróży.


Komentarze