TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

PESA: Zabiegamy jedynie o możliwość złożenia oferty
PESA InfoRail - Opublikowano: 04.05.2016 17:25:38 20 komentarzy
PESA: Zabiegamy jedynie o możliwość złożenia oferty

Jedynym o co zabiega PESA jest możliwość złożenia ofert w obu przetargach, co niestety uniemożliwiają nam zapisy SIWZ, głównie w zakresie doświadczenia ? stwierdza rzecznik prasowy PESY Michał Żurowski.

Chodzi rzecz jasna o ogłoszone niedawno przetargi na dostawy taboru przez Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego (już wydłużony został termin składania ofert) oraz Łódzką Kolej Aglomeracyjną. PESA nie ma doświadczenia w dostawie taboru z zabudowanym systemem ETCS. Ale deklaruje gotowość budowy i dostawy takich jednostek.

PESA jest przygotowana do produkcji pojazdów ELF2 (dokumentacja projektowa), spełniających wszystkie wymagania przewoźników (montaż systemów bezpieczeństwa ETCS) i norm TSI, które będą obligatoryjne dla nowych typów pojazdów od czerwca 2017 ? stwierdza Michał Żurowski.

I dalej przedstawiciel PESY wyjaśnia, że wprowadzanie do SIWZ, nigdy dotąd niestosowanych, w takiej formie zapisów wykluczających udział PESA w postępowaniu podważa ideę uczciwej konkurencji. Do tej pory wymagania zamawiających koncentrowały się na docelowych parametrach pojazdów, które będą dostarczane. W obu toczących się postepowaniach barierami wejścia dla PESA są parametry pojazdów już dostarczonych (doświadczenie), które biorąc pod uwagę obowiązujące przepisy i stan infrastruktury (zamontowane w torach systemy bezpieczeństwa) są bez znaczenia na etapie składania ofert - uważa PESA.

Co ciekawe od warunków przetargu ŁKA odwołał się również Newag. Firma kwestionuje konieczność dostarczenia zastępczego ezt-a w przypadku awarii którejś z przekazanych jednostek. Oznacza to de facto konieczność zbudowania, tak na wszelki wypadek, co najmniej dodatkowe składu.

KIO ma zająć się pierwszymi odwołaniami w najbliższych dniach. Do czasu rozstrzygnięcia odwołań przez KIO nie będziemy komentować przebiegu postępowań ? zaznacza Michał Żurowski.

Przypomnijmy, że ŁKA ogłosiła przetarg na dostawę 14 ezt-ów, województwo zachodniopomorskie zaś na 13 (+7 opcja) pojazdów.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PESA
ŁKA
Zachodniopomorskie
  • zubek – 04.05.2016

    Chwila. Przecież PESA powinna dostarczyć DARTy spełniające warunki TSI. Nie dostarczyła? Więc skąd ten płacz, skoro ta firma sama sobie jest winna?

  • advisor – 04.05.2016

    Bezczelność PESY już zaczyna przekraczać wszelkie granice... narzekają, że zamawiający nie zrobił pod nich SIWZu...

  • XWJ – 04.05.2016

    Pesie się pod dupą pali, to próbuje nawet tanich chwytów. Na cale szczęście polegnie na tym mocno.

  • ;] – 04.05.2016

    hue hue!!! Niósł wilk razy kilka ponieśli i wilka...

  • wx – 04.05.2016

    Jak Newag bez sensu protestował, bo nie spełniał warunków, to była konkurencja. Jak Pesa słusznie protestuje - to bezczelność. Inna rzecz, że w normalnym kraju nikt by nie kupował impulsów dla PGZ czy KM, a teraz niczego innego niż Impulsy w Zach-Pomie czy dla KD. Tabor ma być jednolity a nie po 1-3 sztuki, każdy z innej parafii. Ani toto obsłużyć, ani zestawić w 1 pociąg.

  • nowak – 04.05.2016

    Bezczelność Pesy, że walczy z ustawionym pod Newag przetargiem Z-P i pod Stadler w Łodzi? Bardzo dobrze, że reagują na takie bezczelne ustawki. Takie dogadywanie się w celu wyeliminowania konkurenta śmierdzi paragrafem.

  • diego – 04.05.2016

    Dziwią mnie komentarze negujące postawę PESA. To Polsce firma dająca zatrudnienie prawie 5 tyś. osób i zlecenia całej rzeszy kooperantów, którzy są rozlokowani pewnie po wszystkich województwach. Faktycznie niej lepiej będzie ustawka pod Stadler, który rozwija myśl techniczną w Szwajcarii a w Polsce tylko montuje...brawo Wy....róbmy tak dalej a potem będziecie narzekali, że nie ma pracy....gratuluję.

  • BałutyWT – 04.05.2016

    Ja od siebie poleciłbym przyjrzeć się zażyłościom władz ŁKA ze Stadlerem. Miłość kwitnie do tego stopnia, że przydałoby się, aby ktoś z "dobrej zmiany" rzucił na to okiem.

  • horus – 04.05.2016

    Intencje tych zapisów są jasne - nie dopuścić Pesy do rywalizacji. Dobrze wiedzą, że gdyby mogli złożyć ofertę to w uczciwej konkurencji Pesa mogłaby pokonać z góry upatrzonych zwycięzców, więc nagle ("całkiem przypadkiem" oczywiście) pojawiają się nigdy nie stosowane w tego typu przetargach zapisy.

  • diego – 04.05.2016

    BałutyWT to ciekawe co piszesz bo ja słyszałem, że z Flirtami wcale nie jest tak cudownie jak to się o nich pisze.

  • Ga – 04.05.2016

    Pesa nie moze skumac, ze nikt ich badziewia nie chce?!

  • LobnitzHbf – 04.05.2016

    BałutyWT

  • wiedzacy – 05.05.2016

    Firma naprawdę ciężko pracowała w ubiegłych latach na takie traktowanie przez zamawiających. Startowanie w przetargach, które z góry było wiadomo, że nie zostaną terminowo zrealizowane (tramwaje, KM). Podawanie w ofertach nieprawdziwych danych, tylko po to, żeby wygrać (lokomotywy IC). Zapominanie o zamawiających po zrealizowaniu zamowienia (sprawa homologacji EBA dla zach-pom. i lubuskiego).Przykro to powiedzieć, ale tak postępują firmy nierzetelne, a nie liderzy rynku. I pekam ze smiechu jak słyszę, ze nie bylo wyjścia, że tak musieli. Teraz zamawiający chca się przed tym bronić i mają do tego pełne prawo. Trzymam za nich kciuki, za konsekwencję w probie eliminacji nieuczciwych zagrań.A tym, co bronią "naszego" przypomnę, że Niemcy chcieli zamówić Linki w Polsce i nikt tam nie robił z tego problemu. Celowo też napisalem chcieli. Będzie dobrze jeśli firma dostarczy te 7 pojazdów dla NEB. Bo coś mi zaczyna wydawać, że z DB to nic nie wyjdzie...

  • udrik – 05.05.2016

    Jak dla mnie scenariusz jest prosty. Newag może wystartować tylko dzięki papierom Stadlera, więc dogadują się i dzielą rynek, Stadler bierze Łódź, a Szczecin Newag. W białych rękawiczkach, bez stresu, z góry wszystko ustalone, jedynie KIO może w tym jakoś zamieszać. Ciekawe czy to nie preludium do ruchów właścicielskich w Newagu, szczególnie że dużo tam się ostatnio dzieje w związku z Gliwicami.

  • upa – 05.05.2016

    Dokładnie tak jestPo tym co Pesa odwala trudno się dziwić, że zamawiający nie chcą tego szmelcu od nierzetelnej, niewywiązującej się ze zobowiązan firmy!

  • Larsson – 05.05.2016

    @BałutyWT fajnie jakbyś trochę rozszerzył temat, ja słyszałem takie gadki i polityczne ploteczki m.in., że tam gdzie Malinowski tam szerzy się, że tak to ujmę szwajcorofilstwo ;), ale fajnie by było mieć więcej insiderskiej wiedzy.

  • ŁDZ – 05.05.2016

    Flirty ŁKA mają jedną z najwyższych niezawodności w kraju na poziomie 99,7% w ciągu 2 lat eksploatacji. Ile ma taki Dart? Nie trzeba chyba mówić.Co do ECTS2, to dzięki temu, że FLirty ŁKA są dostosowane, na trasie do Warszawy rozpędza się do 160km/h bez potrzeby drugiego maszynisty. KIO jak nie odrzuci tych "wontów", to się zbłaźni... Pesa jest sama sobie winna.Już zarzut Newagu jest bardziej sensowny, choć też uważam, że KIO powinno to odrzucić tak naprawdę.Poza tym i tak nie przejdzie utrzymanie techniczne, bo Pesa o zapleczu i wszelakich naprawach w Łodzi słyszeć nie chce, a Stadler nie robi z tego żadnego problemu.

  • Jodl – 05.05.2016

    Produkty PESA są słabej jakości a pieniądze wydane na nie to realna strata publicznych pieniędzy !!

  • karkstark – 05.05.2016

    Pesa delikatnie mówić wydymała Z-P na homologacji Linków gdzie wymagana była pełna homologacja do wjazdu do Niemiec. I oni się dziwią, że Z-P pokazał im środkowy palec w przetargu na EZT? Jak się nie szanuje klienta tylko działa z pozycji siły to prędzej czy później klient się odwróci. Sami sa sobie winni. Zresztą nie jedne raz przetargi były też pod Pese ustawiana szczególnie na rynku tramwajów i nikt nie robił afery. Po prostu klient nie lubi byc dymany. Nawet urzędnicy.

  • jatal – 05.05.2016

    Zdaje się że najnowsza odpowiedź na pytania już wyjaśniła sprawę dopuszczenia do przetargu wszystkich oferentów, w tym chyba również Pesy.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....