Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Pesa zakończyła dostawy Linków dla DB

inforail
30.09.2020 14:45
0 Komentarzy

Ostatnie pojazdywyprodukowane przez Pesa dla Deutsche Bahn wyjechały z Bydgoszczy 29 września,a dzień później w bazie w Kempten  LInkizaprezentowano podczas uroczystego podsumowania programu modernizacji taboru DBRegio w Bawarii.

W sumie Pesa dostarczyła do Niemiec 72 Linki w wersjachdwuczłonowej /23 pojazdy BR632/ i trójczłonowej / 49 pojazdów  BR633/. To pojazdy dedykowane do ruchuregionalnego. Wożą pasażerów w rejonach Dortmundu /Sauerland/, Frankfurtu/Hesja/ i Monachium / Allgau/. Do tej pory przejechały już ponad 2 mlnkilometrów.

To był jeden znajtrudniejszych kontraktów z jakim PESA miała okazję się zmierzyć. Rynekniemiecki jest najbardziej wymagającym rynkiem kolejowym w Europie. Współpracaz DB była wyzwaniem, nie mieliśmy doświadczenia pracy z tak wymagającympartnerem. W realizacji tego kontraktu były lepsze i gorsze momenty, ale niepoddaliśmy się. Wszystkie pojazdy dostarczyliśmy w uzgodnionym terminie pomimopanującej pandemii. To sukces całego zespołu, w ten projekt zaangażowanych byłokilkaset osób – im wszystkim należą się podziękowania i gratulacje -powiedział Jacek Niedziela, Kierownik Kontraktu DB w Pesa Bydgoszcz SA

Początki zawsze sątrudne. Wprowadzenie PESA Link do eksploatacji w DB Regio wiązało się zwyzwaniami, które pokonaliśmy wspólnie z producentem. To się opłaciło:uruchomienie pociągów w sieci Allgäu przebiegło właściwie bezproblemowo -podkreślił podczas uroczystości w Kempten Hansrüdiger Fritz, Szef DB RegioBayern.

Pesa Link w zależności od liczby członów mają od 110 do 160miejsc siedzących, w tym 12 w I klasie, są w pełni przystosowane do przewozuosób niepełnosprawnych, niskopodłogowe, z miejscami dla rowerów i mogą osiągaćprędkość do 140 km/h.

Umowa ramowa pomiędzy Pesa a Deutsche Bahn została podpisana19 września 2012 roku na berlińskich targach Innotrans. Dawała ona DB możliwośćzamówienia do 420 pojazdów, a wartość kontraktu wynosiła 1,2 mld. Dwa lata popodpisaniu umowy Pesa zaprezentowała w Berlinie prototyp pojazdu, któryostatecznie 30 maja 2018 roku otrzymał homologację i został dopuszczony przezEBA do ruchu z pasażerami na terenie Niemiec.

Pesa produkuje dzisiajdla zagranicznych klientów pojazdy kolejowe i tramwaje. W tej chwilirealizujemy zamówienia dla przewoźników z Włoch, Niemiec, Czech i Rumuni.Doświadczenie zebrane między innymi dzięki współpracy z DB pozwala z optymizmem patrzeć na rozwój eksportu na rynki europejskie -powiedział Krzysztof Zdziarski, Prezes Zarządu Pesa Bydgoszcz.

Pesa to jedyny polski producent, którego pojazdy zostałydopuszczone do ruchu na rynku niemieckim. Firma w sumie uzyskała 23 homologacjezagraniczne i dostarczyła zagranicznym klientom 251 pociągów oraz 165tramwajów. Pojazdy Pesa wykorzystują przewoźnicy kolejowi w Niemczech,Włoszech, Czechach, na Litwie, Białorusi i Ukrainie, a tramwajami podróżująmieszkańcy Moskwy, Kijowa, Sofii, rumuńskiego Cluj, węgierskiego Szeged iKaliningradu. W tej chwili spółka realizuje dostawy kolejnych pojazdów dlawłoskiej Trenitalia, produkuje elektryczne zespoły trakcyjne dla czeskiegoRegioJet i tramwaje dla Jassy w Rumunii.

{https://www.youtube.com/watch?v=jQ8JoYXG6EI}

Komentarze