TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Pięć Griffinów dla LOTOS Kolej
NEWAG - Opublikowano: 23.12.2015 13:11:03 16 komentarzy
Griffin (foto: Newag)

W siedzibie LOTOS Kolej w Gdańsku podpisano dziś umowę pomiędzy NEWAG S.A. a LOTOS Kolej na dostawę pięciu czteroosiowych lokomotyw GRIFFIN E4DCU-DP.

Umowa przewiduje dzierżawę przez LOTOS Kolej 5 lokomotyw wraz z ich utrzymaniem na okres siedmiu lat z opcją przedłużenia. Realizacja dostaw wszystkich lokomotyw do LOTOS Kolej nastąpi w 2017 roku. Umowa zawiera również opcję pozyskania przez LOTOS Kolej kolejnych lokomotyw elektrycznych wyprodukowanych przez NEWAG S.A. w terminie późniejszym.

Pojazdy przeznaczone dla LOTOS Kolej to uniwersalne lokomotywy elektryczne o mocy 5,6MW w pełni dostosowane do polskiej infrastruktury kolejowej. Lokomotywy będą zbudowane na bazie platformy GRIFFIN i zostaną wyposażone dodatkowo w spalinowy moduł dojazdowy DUAL POWER o mocy 350 kW.

? Jesteśmy bardzo zadowoleni z faktu, że po raz kolejny LOTOS Kolej obdarza nas zaufaniem decydując się na włączenie do swojej floty następnego typu lokomotyw produkowanych przez naszą firmę. Jest to jednocześnie pierwsze zamówienie na pojazdy z rodziny czteroosiowych lokomotyw GRIFFIN. Jesteśmy przekonani, że podobnie jak to się stało w przypadku DRAGONa, również te lokomotywy, dzięki najwyższym możliwym do osiągnięcia przez lokomotywy czteroosiowe parametrom trakcyjnym, wysokim wskaźnikom dostępności oraz konkurencyjnym kosztom pozyskania i eksploatacji w sposób znaczący przyczynią się poprawy efektywności operacyjnej LOTOS Kolej ? mówi Bartosz Krzemiński, Wiceprezes Newag S.A.

? LOTOS Kolej, to najnowocześniejszy przewoźnik na polskich torach, który nie zwalnia tempa ? podkreśla Henryk Gruca, prezes LOTOS Kolej ? Dzięki lokomotywom GRIFFIN będziemy w stanie jeszcze efektywniej świadczyć przewozy kolejowe z korzyścią dla naszych obecnych i przyszłych klientów. Przed podjęciem ostatecznej decyzji LOTOS Kolej testował kilka miesięcy lokomotywę Griffin E4MSU. Pozytywne wyniki tych testów przyczyniło się do zawarcia dzisiejszej umowy.

? Rozwój lokomotyw 4-osiowych GRIFFIN jako jednej z dwóch kluczowych platform lokomotyw elektrycznych w portfolio produktowym NEWAG S.A. jest jednym z priorytetowych działań firmy w najbliższym czasie. Na początku tego roku GRIFFIN E4MSU jako pierwsza polska lokomotywa otrzymała certyfikaty zgodności z Technicznymi Specyfikacjami Interoperacyjności (TSI). Dzisiaj podpisana umowa spowoduje, że już w 2017 roku NEWAG jako pierwszy producent w Europie będzie reprezentowany na szlakach kolejowych przez dwie seryjnie produkowane, nowoczesne platformy lokomotyw elektrycznych wyposażone w spalinowe moduły dojazdowe, które w znaczny sposób poprawiają elastyczność operacyjną przewoźników kolejowych, a tym samym ich konkurencyjność ? mówi Maciej Duczyński, Wiceprezes Newag S.A.

Przypomnijmy, że od początku 2014 roku LOTOS Kolej eksploatuje inne lokomotywy elektryczne produkowane przez NEWAG S.A. Są to 6-cio osiowe lokomotywy DRAGON E6ACT dedykowane dla ciężkich składów towarowych. Średni wskaźnik niezawodności dla tych lokomotyw, przy przebiegu całkowitym blisko 2 mln km przekracza 99,5%.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Newag
lokomotywa
LOTOS Kolej
Griffin
  • PPP – 23.12.2015

    Brawo! A jaka jest wartość kontraktu?

  • Tyuiup – 23.12.2015

    Pewnie za tyle mieliby 10 gam od pesy

  • MichalK – 23.12.2015

    Pewnie i mieliby 10 Gam - ale stojących w krzakach. :-D

  • ga – 23.12.2015

    Swietny lok dla PKP IC

  • Dlk – 23.12.2015

    No wkoncu. Gratulacje dla Newagu. W PMT bym wlasnie widzial takie

  • XXX – 23.12.2015

    Co dobre musi kosztować Newag Powodzenia

  • ;] – 23.12.2015

    Cena to 56,200 mln

  • Hmmm – 24.12.2015

    Netto? Ti taniej niż gamy z pesy. ..ale się z denerwują w Bydgoszczy

  • :] – 24.12.2015

    ^^^ Netto

  • :] – 24.12.2015

    Brutto wychodzi ponad 13 mln za loka

  • sphinx – 24.12.2015

    A za loki dla PICu chcieli sporo więcej. To to teraz trzeba się bawić w kotka i myszkę z Pesą.

  • MR – 24.12.2015

    Serdeczne gratulacje dla Newagu. Wreszcie! Mam nadzieję, ze w końcu i z zagranicy przyjdą zamówienia na te bardzo udane lokomotywy.

  • :] – 25.12.2015

    @Sphinx Tylko ze w przetargu dla Pic'u było chyba utrzymanie przez 15 lat?

  • sphinx – 25.12.2015

    W przetargu był dwie kwoty - za loki i za utrzymanie. W obu Newag był droższy od Pesy.

  • ;] – 25.12.2015

    jakość ma swoją cenę!!! a nie Pesa dostarczyła a więcej stoją jej loki niż jeżdzą !!!! wszystkie Pesy mają do wymiany wózki bo się rozpadają !! szkoda ich ale polecieli po bandzie... dołożą do interesu grubą kasę!!!! jedynie co zdobędą to doświadczenie

  • Trainguru – 27.12.2015

    Ciężko powiedzieć ile pesa zażądała bo elektrycznych gam nie ma za wiele. Jedynie 2 do KM. Spalinowa gama dla picu kosztowała 10,6mln netto. Elektryczna powinna być jednak tańsza ale ta od newag ma dodatkowo last mile. Pesa powinna sprzedawać elektryczna game za jakieś 10 mln netto bez last mile.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....