Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Pięć projektów z Lubelskiego w programie Kolej+

inforail
28.08.2020 16:45
0 Komentarzy

Urząd MarszałkowskiWojewództwa Lubelskiego zgłosił pięć projektów do programu Kolej+. Poniżej ichlista z uzasadnieniem przedstawionym przez samorząd.  

1. Budowa linii kolejowej Szastarka – Janów Lubelski -Biłgoraj wraz z poprawą dostępności do transportu kolejowego w m. Kraśnik.

Celem projektu jest budowa nowej linii kolejowej na odcinkuSzastarka – Janów Lubelski – Biłgoraj oraz dobudowa brakującego odcinka liniikolejowej w pobliżu sieci osadniczej miasta Kraśnik. Efektem realizacji projektubędzie skrócenie czasu przejazdu pociągiem z Biłgoraja do Lublina. Obecnie natej trasie nie funkcjonuje bezpośrednie połączenie kolejowe.

2. Prace na liniach kolejowych 69 i 72 na odc. Rejowiec -Zawada – Zamość Szopinek wraz z budową łącznicy omijającej stację Zawada.

Modernizacja linii kolejowych nr 69 i 72 na odcinku Rejowiec– Zawada – Zamość Szopinek pozwoli na poprawę parametrów tych linii, a co zatym idzie zwiększenie przepustowości i skrócenie czasu przejazdu pociągów.Dodatkowe skrócenie czasu przejazdu nastąpi w wyniku realizacji łącznicyomijającej stację Zawada, co pozwoli na eliminację zmiany kierunku jazdypociągu. Ponadto poprawiony zostanie standard obsługi pasażerów dziękimodernizacji infrastruktury związanej z obsługą podróżnych, w tymniepełnosprawnych.

3. Rewitalizacja połączenia Chełm – Włodawa wraz poprawądostępności transportu kolejowego w m. Włodawa.

Realizacja projektu przyczyni się do usprawnienia połączeniakolejowego z miastem Włodawa. Obecna stacja „Włodawa” położona jest poza jegoobszarem w związku z czym nie jest wykorzystywana w regularnym ruchupasażerskim. Budowa brakującego odcinka, przybliżającego kolej do centrumWłodawy pozwoli na lepsze wykorzystanie istniejącej linii nr 81 poprzezzwiększenie dostępności transportu kolejowego na obszarach powiatówwłodawskiego i chełmskiego. Przewidywana jest także budowa kilku nowychprzystanków na dotychczasowym odcinku linii nr 81.

4. Elektryfikacja linii kolejowej nr 30 Łuków – Lublin.

Elektryfikacja linii kolejowej nr 30 pozwoli nawykorzystanie trakcji elektrycznej w przejazdach najkrótszą trasą z Łukowa doLublina. Ponadto poprawi się przepustowość ciągu komunikacyjnego Łuków – RadzyńPodlaski – Parczew – Lubartów – Lublin, co umożliwi uruchomienie połączeńwojewódzkich na tym odcinku. Przewidywana jest także budowa i odbudowa kilkuprzystanków zwiększających dostępność do transportu kolejowego, szczególnie naodcinku Łuków – Parczew.

5. Utworzenie połączenia kolejowego Lublin – Łęczna /LWBogdanka.

Zasadniczym celem projektu budowa nowej linii kolejowejzapewniającej połączenie Łęcznej z Lublinem oraz budowa odcinka Łęczna – LWBogdanka, który umożliwi jego wykorzystanie w dowozach pracowników do pracy wkopalni węgla oraz projektowanej elektrowni w technologii IGCC. Nowa liniakolejowa będzie służyć także przewozom towarowym na potrzeby zakładówzlokalizowanych w jej sąsiedztwie.

Komentarze