TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Pierwsza zmodernizowana lokomotywa SM48 gotowa
InfoRail.pl - Opublikowano: 04.05.2017 11:04:44 8 komentarzy
Pierwsza zmodernizowana lokomotywa SM48 gotowa (źródło: Facebook/ foto: Piotr Wachowski)

PESA zmodernizowała pierwszą lokomotywę SM48 w ramach wspólnego projektu z Instytutem Pojazdów Szynowych “TABOR".

Od listopada 2014 roku jest on realizowany w ramach Programu Badań Stosowanych pt. "Platforma zmodernizowanych spalinowych lokomotyw 6-osiowych spełniających wymagania Unii Europejskiej z wykorzystaniem lokomotyw eksploatowanych w kraju". Cały projekt zakłada jednoczesną modernizację platformy lokomotyw 6-osiowych obejmujących lokomotywę liniową serii ST44 (typu M62) i manewrową serii SM48 (typu TEM2). Maszyny te zabudowane są na jednym podwoziu obejmującym zarówno ostoję jak i układy biegowe (wózki). Projekt zakładał, że modernizacja dotyczyć będzie wszystkich najważniejszych węzłów i układów tzn. zmodernizowana platforma lokomotyw charakteryzować się będzie następującymi rozwiązaniami:

- nowoczesnymi silnikami spalinowymi spełniającymi wymagania etapu IIIB (zgodnie z wymogami dyrektywy 2004/26/WE Parlamentu Europejskiego) w zakresie ograniczenia emisji zanieczyszczeń gazowych i cząstek stałych do atmosfery

- nowoczesnym zespołem prądnic (główna, pomocnicza) synchronicznych

- układem elektrycznym spełniającym wymagania w zakresie zakłóceń i hałasu

- napędami o zwiększonej mocy pozwalającymi na zwiększenie możliwości przewozowych oraz napędami pomocniczymi z wykorzystaniem silników prądu zmiennego i silników hydraulicznych

- nowoczesnym układem hamulca z tablicą pneumatyczną i sprężynowym hamulcem postojowym

- mikroprocesorowym układem sterowania i diagnostyki napędem i całą lokomotywą

- nowoczesnymi kabinami sterowniczymi z niezależnymi układami pulpit-fotel, z nową izolacją akustyczną i termiczną oraz wyłożeniami wyposażoną w klimatyzator (lub schładzacz) oraz inne urządzenia socjalne dla poprawy komfortu obsługi

- zmodernizowanymi wózkami trakcyjnymi w zakresie prowadzenia zestawów kołowych poprawiających oddziaływanie na tor, poprawa szczelności przekładni, zwiększenia trwałości obręczy (w wyniku wprowadzenia systemów smarowania obrzeży kół) oraz poprawy trwałości silników trakcyjnych (zmiana izolacji)

- nowoczesnymi systemami wykrywania, sygnalizacji i gaszenia ewentualnego pożaru przedziałów maszynowych.

Po przeprowadzonych analizach dokonano wyboru lokomotywy serii SM48 jako bazowej do opracowania dokumentacji konstrukcyjnej i wykonania prototypu zmodernizowanej lokomotywy typu 19D. Wygląda zatem na to, że prototyp jest już gotowy. 



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
lokomotywa
PESA
IPS Tabor
SM48
  • Hgw – 04.05.2017

    I po co ten cały program skoro newag robi to od kilku lat

  • ND – 04.05.2017

    @Hgw PESA chyba jednak ma problemy z rozwojem dzaialu R&D .

  • zeus04 – 04.05.2017

    @Hgw: I naprawdę Newag zrobił: "zmodernizowanymi wózkami trakcyjnymi w zakresie prowadzenia zestawów kołowych poprawiających oddziaływanie na tor"?

  • PiotrCz – 04.05.2017

    Czy te osłony "kuloodporne" zostały zaprojektowane w celu podniesienia masy lokomotywy? Czy też może inspiracją był katalog Voith Gravity?

  • kolejFAN – 04.05.2017

    Brawo PESA! Bardzo dobra fachowa robota.

  • Hgw – 04.05.2017

    Zeusie a mógłbyś coś jaśniej bo nie rozumiem twojej wypowiedzi

  • zeus04 – 04.05.2017

    @Hgw: Tzn. czy Newag zmodernizował prowadzenie (widłowe) zestawów kołowych?

  • spaliniak – 05.05.2017

    Widać zeus04 posługujesz się zbyt profesjonalnym językiem, co dla niektórych ;)

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....