PESA zmodernizowała pierwszą lokomotywę SM48 w ramach wspólnego projektu z Instytutem Pojazdów Szynowych “TABOR".
Od listopada 2014 roku jest on realizowany w ramach Programu Badań Stosowanych pt. "Platforma zmodernizowanych spalinowych lokomotyw 6-osiowych spełniających wymagania Unii Europejskiej z wykorzystaniem lokomotyw eksploatowanych w kraju". Cały projekt zakłada jednoczesną modernizację platformy lokomotyw 6-osiowych obejmujących lokomotywę liniową serii ST44 (typu M62) i manewrową serii SM48 (typu TEM2). Maszyny te zabudowane są na jednym podwoziu obejmującym zarówno ostoję jak i układy biegowe (wózki). Projekt zakładał, że modernizacja dotyczyć będzie wszystkich najważniejszych węzłów i układów tzn. zmodernizowana platforma lokomotyw charakteryzować się będzie następującymi rozwiązaniami:
- nowoczesnymi silnikami spalinowymi spełniającymi wymagania etapu IIIB (zgodnie z wymogami dyrektywy 2004/26/WE Parlamentu Europejskiego) w zakresie ograniczenia emisji zanieczyszczeń gazowych i cząstek stałych do atmosfery
- nowoczesnym zespołem prądnic (główna, pomocnicza) synchronicznych
- układem elektrycznym spełniającym wymagania w zakresie zakłóceń i hałasu
- napędami o zwiększonej mocy pozwalającymi na zwiększenie możliwości przewozowych oraz napędami pomocniczymi z wykorzystaniem silników prądu zmiennego i silników hydraulicznych
- nowoczesnym układem hamulca z tablicą pneumatyczną i sprężynowym hamulcem postojowym
- mikroprocesorowym układem sterowania i diagnostyki napędem i całą lokomotywą
- nowoczesnymi kabinami sterowniczymi z niezależnymi układami pulpit-fotel, z nową izolacją akustyczną i termiczną oraz wyłożeniami wyposażoną w klimatyzator (lub schładzacz) oraz inne urządzenia socjalne dla poprawy komfortu obsługi
- zmodernizowanymi wózkami trakcyjnymi w zakresie prowadzenia zestawów kołowych poprawiających oddziaływanie na tor, poprawa szczelności przekładni, zwiększenia trwałości obręczy (w wyniku wprowadzenia systemów smarowania obrzeży kół) oraz poprawy trwałości silników trakcyjnych (zmiana izolacji)
- nowoczesnymi systemami wykrywania, sygnalizacji i gaszenia ewentualnego pożaru przedziałów maszynowych.
Po przeprowadzonych analizach dokonano wyboru lokomotywy serii SM48 jako bazowej do opracowania dokumentacji konstrukcyjnej i wykonania prototypu zmodernizowanej lokomotywy typu 19D. Wygląda zatem na to, że prototyp jest już gotowy.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

I po co ten cały program skoro newag robi to od kilku lat
@Hgw PESA chyba jednak ma problemy z rozwojem dzaialu R&D .
@Hgw: I naprawdę Newag zrobił: "zmodernizowanymi wózkami trakcyjnymi w zakresie prowadzenia zestawów kołowych poprawiających oddziaływanie na tor"?
Czy te osłony "kuloodporne" zostały zaprojektowane w celu podniesienia masy lokomotywy? Czy też może inspiracją był katalog Voith Gravity?
Brawo PESA! Bardzo dobra fachowa robota.
Zeusie a mógłbyś coś jaśniej bo nie rozumiem twojej wypowiedzi
@Hgw: Tzn. czy Newag zmodernizował prowadzenie (widłowe) zestawów kołowych?
Widać zeus04 posługujesz się zbyt profesjonalnym językiem, co dla niektórych ;)
Dodaj komentarz
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.