Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Pierwsze Flirty dla Nederlandse Spoorwegen i MAV gotowe

inforail
01.02.2016 10:25
0 Komentarzy

W zakładzie Stadler Polska w Siedlcach trwa realizacjarekordowego zamówienia eksportowego dla kolei holenderskich. Obejmuje ono 58ezt-y FLIRT3, 25 z nich będą to jednostki czteroczłonowe, zaś 33 trójczłonowe.Umowa na budowę składów została podpisana w I połowie 2015 roku.

Pierwszy pojazd czteroczłonowy jest już zbudowany, aktualnieznajduje się w trakcie uruchomienia statycznego. W połowie marca zaplanowanyjest jego transport do Holandii, gdzie odbędzie się uruchomienie dynamiczne, anastępnie rozpoczną się testy typu pojazdu.

Gotowy jest już również pierwszy pojazd trzyczłonowy. Jegouruchomienie statyczne zaplanowane zostało na początek lutego. W drugiejpołowie marca skład również zostanie przetransportowany do Holandii, gdzieprzeprowadzone będzie uruchomienie dynamiczne i testy typu. Kolejnych sześćpojazdów w każdym z projektów jest w trakcie montażu, w różnych stadiachzaawansowania.

Przypomnijmy, że Flirty3 będą obsługiwały linie szybkiejkolei miejskiej oraz połączenia regionalne w całej Holandii.

Pojazdy dla Nederlandse Spoorwegen, podobnie jak pozostałepociągi FLIRT, charakteryzują się przyjaznymi, dobrze wyciszonymi i wygodnymidla pasażerów wnętrzami. Są przystosowane do przewożenia rowerów i wózków, atakże do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Każdy z nichwyposażany jest w klimatyzację, nowoczesny system informacji pasażerskiej,monitoring wideo, gniazdka elektryczne przy każdym siedzeniu oraz dostęp doWiFi. Dzięki lekkiej, aluminiowej konstrukcji pojazdy są lżejsze, co przekładasię na niższe koszty eksploatacji, energii i utrzymania technicznego.

Czteroczłonowe pojazdy mają 32 siedzenia w pierwszej klasie,170 w drugiej i 12 siedzeń składanych. W pociągach trójczłonowych pasażerowiebędą mieli do dyspozycji po 32 siedzenia w pierwszej klasie, 114 w drugiej oraz12 siedzeń rozkładanych. Prędkość maksymalna jednostek to 160 km/h.

W Siedlcach powstają także ezt-y FLIRT pierwszej generacjizamówione przez koleje węgierskie MAV w ramach kontraktu na 15 pojazdów owartości 370 mln zł. Pierwszy z nichjest zbudowany i obecnie znajduje się na etapie uruchomienia statycznego.Kolejnych pięć jest montowanych. Dwa pierwsze gotowe pociągi pojadą na Węgry wpołowie kwietnia w celu dokończenia uruchomienia dynamicznego (25 kV).

Przypomnijmy, że Stadler dostarczył już dla węgierskichkolei MAV i GYSEV 48 jednostek FLIRT. Wcześniej producent wygrał też przetargna dostawy 30 pojazdów z opcją na 30 kolejnych dla narodowego przewoźnika. Jednostki te są czteroczłonowe, przygotowanedo kursowania z prędkością do 160 km/h. Stadler realizował także zamówienie nacztery składy dla GYSEV.


Komentarze