W zakładzie Stadler Polska w Siedlcach trwa realizacja rekordowego zamówienia eksportowego dla kolei holenderskich. Obejmuje ono 58 ezt-y FLIRT3, 25 z nich będą to jednostki czteroczłonowe, zaś 33 trójczłonowe. Umowa na budowę składów została podpisana w I połowie 2015 roku.
Pierwszy pojazd czteroczłonowy jest już zbudowany, aktualnie znajduje się w trakcie uruchomienia statycznego. W połowie marca zaplanowany jest jego transport do Holandii, gdzie odbędzie się uruchomienie dynamiczne, a następnie rozpoczną się testy typu pojazdu.
Gotowy jest już również pierwszy pojazd trzyczłonowy. Jego uruchomienie statyczne zaplanowane zostało na początek lutego. W drugiej połowie marca skład również zostanie przetransportowany do Holandii, gdzie przeprowadzone będzie uruchomienie dynamiczne i testy typu. Kolejnych sześć pojazdów w każdym z projektów jest w trakcie montażu, w różnych stadiach zaawansowania.
Przypomnijmy, że Flirty3 będą obsługiwały linie szybkiej kolei miejskiej oraz połączenia regionalne w całej Holandii.
Pojazdy dla Nederlandse Spoorwegen, podobnie jak pozostałe pociągi FLIRT, charakteryzują się przyjaznymi, dobrze wyciszonymi i wygodnymi dla pasażerów wnętrzami. Są przystosowane do przewożenia rowerów i wózków, a także do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Każdy z nich wyposażany jest w klimatyzację, nowoczesny system informacji pasażerskiej, monitoring wideo, gniazdka elektryczne przy każdym siedzeniu oraz dostęp do WiFi. Dzięki lekkiej, aluminiowej konstrukcji pojazdy są lżejsze, co przekłada się na niższe koszty eksploatacji, energii i utrzymania technicznego.
Czteroczłonowe pojazdy mają 32 siedzenia w pierwszej klasie, 170 w drugiej i 12 siedzeń składanych. W pociągach trójczłonowych pasażerowie będą mieli do dyspozycji po 32 siedzenia w pierwszej klasie, 114 w drugiej oraz 12 siedzeń rozkładanych. Prędkość maksymalna jednostek to 160 km/h.
W Siedlcach powstają także ezt-y FLIRT pierwszej generacji zamówione przez koleje węgierskie MAV w ramach kontraktu na 15 pojazdów o wartości 370 mln zł. Pierwszy z nich jest zbudowany i obecnie znajduje się na etapie uruchomienia statycznego. Kolejnych pięć jest montowanych. Dwa pierwsze gotowe pociągi pojadą na Węgry w połowie kwietnia w celu dokończenia uruchomienia dynamicznego (25 kV).
Przypomnijmy, że Stadler dostarczył już dla węgierskich kolei MAV i GYSEV 48 jednostek FLIRT. Wcześniej producent wygrał też przetarg na dostawy 30 pojazdów z opcją na 30 kolejnych dla narodowego przewoźnika. Jednostki te są czteroczłonowe, przygotowane do kursowania z prędkością do 160 km/h. Stadler realizował także zamówienie na cztery składy dla GYSEV.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Ciekawe czy Newag w tym jakoś pomaga i na tym zarabia?
malowanie piękne, stylowe i nowoczesne. Czemu PIC nie wzoruje się na współczesnym malowaniu pociągów dla kolei zagranicznych? Obecne malowanie polskich flirtów dla PKP IC to totalne nieporozumienie. Pomalowali go jak niebieski tramwaj..dart to samo.
Newag to może lepiej już niech nie pomaga. Narobili afery przy kontrakcie dla ic. Wiocha na całego
Dodaj komentarz
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.