Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Pierwsze nowe Flirty za rok

inforail
17.01.2018 13:32
0 Komentarzy

Dostawy pierwszychpociągów dla Kolei Mazowieckich z podpisanego kontraktu wartego 2,2 mld zł majątrafić do samorządowego przewoźnika w ciągu roku po podpisaniu pierwszej umowyrealizacyjnej – poinformował Robert Stępień, prezes zarządu Kolei Mazowieckich.

Koleje Mazowieckie, spółka samorządu województwamazowieckiego, podpisały w środę umowę ramową na dostawę 71 nowych pociągów odStadler Polska za 2,2 mld zł.

„Przed nami do podpisania sześć umów realizacyjnych ikonkretne dostawy będą odbywały się najprawdopodobniej od przełomu roku2018/2019 do roku 2022. Pierwsze pociągi, w stosunku do których będziepodpisana umowa realizacyjna, mają obsługiwać linię do Działdowa. To ma byćumowa na sześć pięcioczłonowych pociągów” – powiedział Stepień.

Prezes dodał, że spółka będzie starała się o dofinansowanie50 proc. wartości kontraktów unijnymi środkami z Programu OperacyjnegoInfrastruktura i Środowisko. Wyjaśnił, że informacje o dofinansowaniu miały byćprzekazane w grudniu ubiegłego roku, ale do tej pory jeszcze ich nie ma.”Liczymy na to, że w każdej chwili takie informacje się pojawią” -powiedział Stępień.

Prezes powiedział, że spółka złożyła sześć wniosków odofinansowanie na nowe pociągi w Centrum Unijnych Projektów Transportowych(CUPT). Stępień powiedział, że gdyby okazało się, że spółka dostaniepotwierdzenie dofinansowania z CUPT-u na mniejszą liczbę pociągów niż 71, towtedy zostanie podpisana umowa realizacyjna na tyle składów, na ile zostanieprzyznane dofinansowanie. „Ewentualnie szukamy finansowania brakującego winnych źródłach na przekład w Regionalnym Programie Operacyjnym WojewództwaMazowieckiego” – dodał.

Stępień poinformował, że o ile spółce uda się pozyskaćpołowę środków na sfinansowanie pociągów, to resztę będzie organizowała samazaciągając kredyt konsorcjalny. „Najprawdopodobniej będzie to konsorcjumpolskich banków” – dodał.

Spośród 71 pociągów 61 mają to być składy pięcioczłonowe,które zostaną skierowane do obsługi Warszawy i 39 ościennych gmin. Natomiast 10składów dwuczłonowych trafi na trasy wokół Radomia.


Komentarze