TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Pierwszy Acatus Plus gotowy!
INFORAIL - Opublikowano: 05.08.2014 11:17:42 12 komentarzy
Pierwszy Acatus Plus gotowy!
Pierwszy Acatus Plus dla województwa podkarpackiego jest już gotowy. Co ciekawe pojazd otrzymał oznaczenie EN62-002, będące kontynuacją linii Elfów. EN62-001 to bowiem Elf dla województwa warmińsko-mazurskiego. Skład obecnie przebywa w Żmigrodzie, gdzie przechodzi testy, w bydgoskiej fabryce trwa natomiast końcowy etap prac przy budowie kolejnych jednostek, dla województwa małopolskiego. Pierwsze Acatusy Plus mają zostać przekazane odbiorcom pod koniec sierpnia 2014 roku. „Acatus Plus”to rozwinięcie projektu „Acatus II”–mówi nam Maciej Maciejewski z PESY. „Pojazdy te są wzbogacone o systemy bezpieczeństwa, dzięki czemu spełniać będą cztery scenariusze bezpieczeństwa. Poza tym odświeżyliśmy design i zmodyfikowaliśmy systemy jezdne. Sterowanie i informacje pasażerskie –to będą autorskie rozwiązania PESY”–dodaje. Wspomniane województwa –podkarpackie i małopolskie –jako pierwsi odbiorcy dostaną pojazdy Acatus Plus. O ile Małopolska ma już pewne doświadczenia, wcześniej zakupiła bowiem pięć Acatusów II, o tyle dla Podkarpacia będzie to pewna nowość. Jak podkreśla Maciej Maciejewski Acatus Plus to pojazd zoptymalizowany dla polskiego odbiorcy. Zastosowane w nim rozwiązania powinny w pełni zadowolić klientów. Stąd też nieuprawnione wydają się sądy, iż Acatus Plus będzie pojazdem gorszym od Elfa czy też tzw. niskobudżetowym, zwłaszcza, że nie mieliśmy jeszcze okazji, aby lepiej przyjrzeć się tym pociągom. „To nowa linia pojazdów, absolutnie technicznie nieustępująca Elfom”–mówi Maciej Maciejewski. „Pojazdy na pewno spełnią wymagania zamawiającego, a optymalizacja cenowa pozwoli nam na skuteczniejsze konkurowanie z innymi producentami”–dodaje. Czekamy zatem na przekazanie pierwszych pojazdów i rzecz jasna na pierwsze jazdy z pasażerami. Wówczas będzie można powiedzieć więcej o właściwościach jezdnych i komforcie podróżowania nowym pojazdem z Bydgoszczy. „Ten projekt dojrzewał w PESIE mniej więcej od dwóch lat”–wyjaśnia Maciej Maciejewski. „Obserwowaliśmy zamawiających. Na początku było dużo zamówień na Elfy, później możliwości finansowe znacznie się ograniczały, co skłoniło nas do poszukiwania nowych rozwiązań. Musieliśmy się dostosować, a w przypadku Elfa było to trudne”–dodaje przedstawiciel PESY.      
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PESA
Acatus Plus
Podkarpackie
Małopolskie
  • jatal. – 05.08.2014

    Rozumiem że InfoRail w imię niezrażania do siebie producenta unika zadawania niewygodnych pytań, ale chyba mało kto uwierzy że Acatus plus nie jest Elfem bo ma inne "klamki" (i dzięki temu jest atrakcyjniejszy w przetargach).

  • jfcd – 05.08.2014

    Zobaczymy jaki będzie komfort podróżowania ,awaryjność tychże wagonów

  • InfoRail – 05.08.2014

    Przeciwnie. Zadaliśmy właśnie to pytanie. Odpowiedź w tekście.

  • jonek – 05.08.2014

    A wiadomo o ile Acatus Plus jest cięższy od Elfa ?

  • sphinx – 06.08.2014

    Producent w marketingowym bełkocie próbował wybrnąć z porównania do Elfa i wyszło na to, że Acatus to jednak jest to samo co Elf, tylko taniej. A skoro tak to po co im Elf w ofercie, skoro Acatus jest równie dobry?

  • pablo – 06.08.2014

    Zwrot "nie ustępuje" to jednak co innego niż "to samo". Ja w tworzeniu takich wersji "budżetowych" nie widzę nic złego, bo jednak tabor to nie jest tania rzecz, mówimy tu o grubych milionach, a pieniądze z powietrza się nie biorą.

  • sphinx – 06.08.2014

    O tym, że jest to po prostu zubożony Elf (i Pesa się tego nie jest w stanie wyprzeć) niech świadczy to, że ma takie samo oznaczenie - EN62.

  • – 06.08.2014

    Zlituj się. A gdzieś się wypiera? Sami mówią że tak jest a ty bijesz piane jak nakręcony.

  • sphinx – 06.08.2014

    Wypiera się twierdzeń, że jest to zubożony Elf, próbując to zastępować marketingową papką.

  • – 06.08.2014

    Gdzie???

  • stalowy pęcherz – 07.08.2014

    Spinks wrzuc na luz. Czy tego chcesz czy nie to pesa jest liderem a newag moze sie pochwalic modernizacja jednego EN57 dla wielkopolski. Cóż za sukces!

  • Lech – 08.11.2014

    Pesa jest liderem tylko przez układy. Znana jest awaryjność pojazdów i beznadziejny poziom serwisu.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....