Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Pierwszy ATR 220 dla Trenitalia zaprezentowany w Toskanii

inforail
13.02.2015 13:10
0 Komentarzy

Dziś, 13 lutego, 2015 roku, we Florencji zaprezentowany został pierwszy wyprodukowany przez PESĘ dla Kolei Włoskich Trenitalia spalinowy zespół trakcyjny ATR 220, nazwany Swingiem, w odróżnieniu od Atribo dostarczanego już innym włoskim przewoźnikom w latach 2008-2010. W prezentacji wzięli udział m.in. Prezydent Regionu Toskania Enrico Rossi, Dyrektor Przewozów Regionalnych Trenitalia Orazio Iacono, Prezes PESA Bydgoszcz SA Tomasz Zaboklicki oraz inni przedstawiciele administracji Toskanii, przewoźnika i mediów.Chcemy utrzymać wszystkie niezelektryfikowane linie kolejowe w Toskanii. Będzie to możliwe dzięki modernizacji infrastruktury i nowoczesnym pojazdom z PESA. Te pociągi są tutaj bardzo oczekiwane ?powiedział Enrico Rossi.

Szef PESY, Tomasz Zaboklicki, dziękując gospodarzom za okazane zaufanie zauważył m.in., że: – ATR220 Swing to przykład dobrej współpracy europejskie. Pociągi Alstomu budowane we włoskich fabrykach jeżdżą w Polsce, a pociągi budowane w Bydgoszczy wyjeżdżają na tory Toskanii.

ATR 220 to pojazd eksploatowany od 2008 we Włoszech, a później w Polsce. ATR 220 Swing – to jego nowoczesna i udoskonalona wersja. Potwierdzeniem innowacyjnego rozwinięcia ?rodziny?tych pojazdów w obecnie produkowanej generacji jest m.in. zastosowanie własnych systemów sterowania i lokalizacji pojazdu w trakcie jazdy (DOV6) oraz znaczące obniżenie kosztów eksploatacji. Jest jednoprzestrzenny, klimatyzowany, posiada napęd spalinowy w układzie ?S-D-S?(S – człon silnikowy, D ?człon doczepny) i może poruszać się w trakcji wielokrotnej do trzech pojazdów. Został zaprojektowany i zbudowany z myślą o obsłudze pasażerskiego ruchu regionalnego i międzyregionalnego. Jego konstrukcja i wyposażenie zapewnia duży komfort podróżowania przy znikomym oddziaływaniu na środowisko. Pojazd wyposażony jest w absorbery przejmujące energię podczas zderzenia, zapewniając tym samym zwiększone bezpieczeństwo podróżnym i obsłudze. W części wielofunkcyjnej pojazd przystosowano do przewozu osób niepełnosprawnych na wózkach inwalidzkich, a także dla pasażerów z dużym bagażem. Wejście niepełnosprawnym zapewnia rampa manualna, służy im również jedna z kabin WC z automatycznymi drzwiami. Konstrukcja pojazdu umożliwia niezawodną pracę w warunkach upalnego lata oraz temperatur zimowych. DMU jest dostosowany do obsługi peronów o wysokości od 300 do 760 mm.

Obecnie we Włoszech eksploatowanych jest 41 pociągów ATR 220. W grudniu 2013 roku PESA zawarła umowę na 40, z opcją do 60 kolejnych dla narodowego przewoźnika – Trenitalii, a w Polsce dotychczas zamówiono 19 jego odpowiedników. Konstrukcja DMU zapewnia komfort i bezpieczeństwo jazdy z prędkością eksploatacyjną do 130 km/h. ATR 220 został wyposażony w nowoczesny napęd silnikami wysokoprężnymi spełniającymi najnowsze normy emisji spalin poziom III B i przekładnię hydrodynamiczną gwarantującą płynność i wysoką dynamikę jazdy. Pojazdy charakteryzują się nowoczesnym designem i kolorystyką, przyjaznym wnętrzem wyposażonym m.in. w wygodne fotele, klimatyzację, dynamiczny system informacji pasażerskiej, WiFi oraz monitoring.

Komentarze