Pierwszy Elf2 jest w
Wielkopolsce od soboty. Tym samym rozpoczęły się dostawy tych składów. Stało
się to możliwe po wydaniu przez UTK stosownych dokumentów dopuszczeniowych.
Jak udało nam się ustalić dopuszczenie do ruchu ma już pięć
ezt-ów. Wszystkie mają trafić do odbiorcy jeszcze w tym tygodniu. Wszystkie jednostki
są gotowe do zabrania pasażerów na swój pokład. Prawdopodobnie na trasy wyjadą
jeszcze w tym tygodniu.
PESA poinformowała, że korzystając ze zdobytych doświadczeń
i słuchając potrzeb klientów – wyprodukowała kilka serii elektrycznych zespołów
trakcyjnych bardzo dobrze przyjętych przez użytkowników i podróżnych. Elf 2
jest wśród tych generacji pierwszym EMU homologowanym wg nowych przepisów i w
pełni spełniającym normy TSI; w tym PRM - udogodnienia dla osób z ograniczoną
sprawnością ruchową.
Projektując Elfy postawiono przede wszystkim na
bezpieczeństwo podróżujących. PESA podała, że jako jedna z pierwszych
wprowadziła do powszechnej produkcji konstrukcje taboru spełniające najwyższe
europejskie normy wytrzymałości (EN 12663-1 oraz EN 152227) przy trwałości
konstrukcji 30 lat. Pojazdy te charakteryzują się także nowoczesnym designem,
zarówno zewnętrznym, jak i przestrzeni pasażerskiej. Są projektowane z myślą o
funkcjach zwiększających komfort podróżowania. Przestrzenne, klimatyzowane wnętrze wyposażone w wygodne
fotele, drzwi oddzielające przedsionki od strefy dla podróżujących, dynamiczny system informacji pasażerskiej
przekazywanej na wyświetlaczach elektronicznych, interkom zapewniający
komunikację pasażerów z maszynistą oraz system emisji reklam i zliczania
pasażerów. Elfy 2 posiadają też monitoring wewnętrzny i zewnętrzny z podglądem
i zapisem w kabinie maszynisty oraz nowoczesne systemy diagnostyki online
pozwalające na bieżące śledzenie pracy najważniejszych podzespołów pojazdu, co
ogranicza do minimum możliwość wystąpienia usterki oraz skraca czas reakcji
serwisu.
Na pojeździe zabudowany został system ETCS poziomu 2, baseline
w wersji 3.4.0. Umożliwia on sterowanie ruchem z wykorzystaniem ciągłej,
cyfrowej, dwukierunkowej transmisji radiowej poprzez urządzenia przystosowane
do obsługi cyfrowego kanału radiowego GSM-R. Realizuje w ten sposób standardowe
funkcje zabezpieczenia ruchu pociągów.
Prędkość eksploatacyjna Elfa2 wynosi 160 km/h, w zależności
od potrzeb przewoźnika pojazdy produkowane są w wersjach od 2 do 5 członów i
mogą mieć od 100 do prawie 300 miejsc siedzących. Elektryczny zespół trakcyjny spełnia wymogi
najnowszych obowiązujących norm TSI tj TSI LOC&PAS; TSI PRM; TSI CCS; TSI
NOI; TSI SRT.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Ciekawe czy kiedykolwiek pojawia się na trasie do Kępna...
Dodaj komentarz
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.