TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Pierwszy okularnik już w Polsce
INFORAIL Karol Wach - Opublikowano: 17.06.2014 08:40:46 5 komentarzy
Pierwszy okularnik już w Polsce
W gdyńskiej lokomotywowni PKP Intercity jest już pierwsza lokomotywa serii 754. Czeskie maszyny poprowadzą pociągi na linii helskiej od 28 czerwca br. Informacje te potwierdza nam przewoźnik. „Pierwsza lokomotywa dedykowana obsłudze połączeń na Hel jest już w Gdyni. Kolejne dwie dla Białegostoku dotrą w drugim tygodniu lipca. Ostatnia natomiast w połowie wakacji”- mówi nam Beata Czemerajda z PKP Intercity. Wprowadzenie na polskie szlaki tych lokomotyw przewoźnik zapowiadał już we wrześniu ubiegłego roku. Wówczas mówiło się o marcu 2014 roku i liniach Białystok –Szestokaj i Ełk –Korsze. Ubiegłoroczne problemy z klimatyzacją i toaletami w pociągu EIC „Jantar” zmusiły PKP Intercity do skierowania czeskiej lokomotywy także na linię helską. Jak swego czasu informował przewoźnik aby poprawić komfort pasażerów podróżujących do Helu pociągiem EIC Jantar, w nadchodzącym sezonie wprowadzony ma zostać nowy model odbioru czystości. Do obsługi tego połączenia, a pewnie także innych jeżdżących na Półwysep Helski, skierowane zostaną lokomotywy spalinowe, które będą prowadzić pociągi na odcinku niezelektryfikowanym i umożliwią działanie klimatyzacji. Pojazdy zostały wydzierżawione od czeskich partnerów PKP Intercity, ale pojeżdżą tylko w roku bieżącym. W kolejnym sezonie przewoźnik będzie już dysponować własnymi lokomotywami spalinowymi dedykowanymi do obsługi tego odcinka, które obecnie przechodzą gruntowną modernizację w zakładach Newagu. Koszt projektu wynosi blisko 77 mln zł. Pierwsza taka lokomotywa jest już gotowa, o czym informowaliśmy na łamach InfoRail, i już w tym sezonie zacznie prowadzić pociągi. Przypomnijmy, że w ramach współpracy z CD PKP Intercity korzystały z czeskich elektrowozów serii 163, w Czechach natomiast można spotkać polskie „siódemki”. We wrześniu ub. roku PKP Intercity informowały nas, że lokomotywy pojawią się w Polsce na zasadzie już praktykowanych rozliczeń granicznych. Wyglądają one tak: lokomotywa czeska pracuje w Polsce, w zamian polska lokomotywa pracuje w Czechach. W tym przypadku zamiast lokomotywy elektrycznej po stronie polskiej jeździć będą lokomotywy spalinowe. Nie od dziś wiadomo o deficycie spalinówek w taborze przewoźnika. Stąd też nie powinna dziwić decyzja o wypożyczeniu takich właśnie maszyn od CD. Dodajmy jeszcze, że przewoźnikowi udało się rozstrzygnąć przetarg na dostawę dziesięciu lokomotyw spalinowych. Gamy dostarczy bydgoska PESA. Obsługa pociągów na linii helskiej przez nowe lokomotywy nie jest przewidziana, być może jednak dla sezonowego EIC Jantar przewoźnik zrobi wyjątek. Składy PKP Intercity prowadzą obecnie maszyny serii SP/SU 42 oraz spalinówki wypożyczone od PKP CARGO.Polub nas :)
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP Intercity
lokomotywa
754
Ceske Drahy
Hel
  • ja – 17.06.2014

    Lokomotywa SM42 (nawet po modernizacji) z V max 90 km/h dedykowana dla linii helskiej.... smiech na sali!

  • k – 17.06.2014

    A po co tam więcej?

  • ga – 17.06.2014

    do Redy 120 km/h a dalej 100 km/h i sa niezle gorki.

  • k – 18.06.2014

    Teraz to i 20km/h jeżdżą. 120 to marzenie ściętej głowy....

  • andik – 20.06.2014

    SP/SU 42 ???? Jest duża różnica zwłaszcza w chłodne dni i noce między lokomotywą SP42 a SM42 . Intercity na pewno nie korzysta z SP42 a SU42 są własnością PR-ów .

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....