TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Pierwszy opolski Impuls już jeździ. Nieoficjalnie?
InfoRail - Opublikowano: 04.08.2016 22:13:35 15 komentarzy
Pierwszy opolski Impuls już jeździ. Nieoficjalnie? (foto: UMWO)

Dziś, 4 sierpnia 2016 roku, punktualnie o ósmej rano pierwszy opolski Impuls wyjechał z dworca w Kędzierzynie-Koźlu w swój pierwszy kurs z pasażerami.

Była to niespodzianka dla pasażerów, którzy mogli podróżować nowym składem. Zaskoczeniem mogło być również to, że podróżnych przywitał niecodzienny głos. - Dzień dobry państwu, nazywam się Andrzej Buła, jestem marszałkiem województwa i wraz z państwem wybrałem się w pierwszą podróż naszym regionalnym ?pendolino?. Ten pociąg zostanie już z wami na co dzień i mam nadzieję, że będzie dobrze służył - tak pierwszych podróżnych witał marszałek Andrzej Buła.

Marszałek, który wraz z Szymonem Ogłazą, członkiem zarządu województwa, towarzyszył podróżnym aż do Brzegu, rozmawiał z pasażerami i pytał o pierwsze wrażenia. Podróżni podkreślali wygodę, brak hałasu, zupełnie inny komfort jazdy. Marszałek zaś wyrażał nadzieję, że kolejne takie pociągi na naszych torach wpłyną na większą liczbę pasażerów przewozów regionalnych. Szymon Ogłaza podkreślił, że Impulsy to najnowocześniejsze pociągi tego typu w Europie. - Są nie tylko komfortowe, ale przede wszystkim bezpieczne - mówił. Warto także zwrócić uwagę na fakt, że około 90% części tego pociągu to od początku do końca polska produkcja. Jeden skład - taki, jak wyjechał na opolskie tory - kosztuje około 13 mln zł.

Elektryczne zespoły trakcyjne typu Impuls zostały przystosowane do prędkości maksymalnej 160 kilometrów na godzinę. Producent wyposażył je w nowoczesny układ napędowy i hamulcowy, klimatyzację, nowoczesną informację pasażerską w systemie audio-video, monitoring, 176 miejsc siedzących (fotele pasażerskie z gniazdkami elektrycznymi AC 230V), bezpłatne Wi-Fi. Są przystosowane do przewozu osób z ograniczoną zdolnością ruchową i do przewozu rowerów. Nasz region jest pierwszym województwem, które odebrało skład, a od dziś testuje go na torach. Kursy odbywają się zgodnie z rozkładem jazdy i przewożą pasażerów.

Kolejarze cieszą się , że w nowym pociągu jest już system sterowania pociągami najwyższej klasy europejskiej. Maszynista ma podgląd i na drzwi, i na wnętrze pociągu. Kabina maszynisty to swego rodzaju sterownia, w której kilka monitorów pokazuje parametry pojazdu, a prędkość można dostosować tak, by wjazdy i wyjazdy z dworców były idealnie zgrane z rozkładem jazdy.

Jak informuje Opolski Urząd Marszałkowski na razie Impuls jeździe jeszcze ?nieoficjalnie?, bo to jazdy testowe, przed oficjalnym oddaniem pociągu przez producenta. Potrwają do 19 sierpnia. 26 sierpnia producent pociągu uroczyście przekaże nowy pociąg władzom regionu. Wtedy mieszkańcy będą się mogli przejechać specjalnym pociągiem na trasie Opole ? Brzeg ? Opole.

Kontrakt w wersji podstawowej przewiduje dostawę 5 pojazdów do 31 stycznia 2018 r. oraz opcję na dostawę dwóch dodatkowych pojazdów do 10 grudnia 2018r. W tym roku Opolanie będą mogli korzystać już z trzech nowych składów.

Cały kontrakt opiewa w sumie na 88.338 tys. złotych. Pieniądze pochodzą z czterech źródeł: budżetu województwa opolskiego oraz rezerwy celowej budżetu państwa, Funduszu Kolejowego i Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Opolskiego na lata 2014?2020, z którego dofinansowanie wyniesie 15,5 mln euro. Projekt zakupowy realizowany jest pod nazwą pn. ?Opolskie mobilne! ? usprawnienie transportu zbiorowego regionu i aglomeracji opolskiej?, w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Opolskiego na lata 2014-2020.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Opolskie
Impuls
  • Posejdon – 04.08.2016

    a co będzie jak się zapali w czasie tych jazd? kto za to beknie? Ryzykanci w tym opolu...

  • WC – 05.08.2016

    A niech się spali. Jednego złoma mniej!

  • smolen – 05.08.2016

    spalić to może się wasza pesowka dupa. opolskie ścierwa nie kupuje.

  • Tomek – 05.08.2016

    @smolenz takimi komentarzami to idź na onet albo gazetę, inforail podobnie jak ludzie którzy tutaj zabierają głos trzymają poziom.PS.Szanowna Redakcjo, uprzejmie proszę o usunięcie powyższego, obraźliwego komentarza, który nic nie wnosi do dyskusji. Dziękuję.

  • krystian126psnk – 05.08.2016

    Ludzie po co te spiny. Macie coś z tego, że tak się spinacie o to które pociagi lepsze: czy PESY CZY NEWAGU ? Jak się tylko pojawi jakis artykuł o pociągach to od razu fala komentarzy i krytyki w większości pisana przez idiotów którzy nie mają bladego pojęcia o czym piszą. Zastanówcie sie czasem nad sobą.

  • Poloczek – 05.08.2016

    Woj. opolskie zeszło już poniżej 1 miliona mieszkańców. Zastanawiam się nad sensownością utrzymywania takiego województwa, marszałka, spółek kolejowych itp. Podobnie nie powinno być lubuskiego, świętokrzyskiego i nie powinno powstać żadne środkowopomorskie.

  • Podróżnik – 05.08.2016

    Popieram kolegę wyżej w 100%. Do tej listy dodam jeszcze kujawsko pomorskie.

  • advisor – 06.08.2016

    @TomekA co powiesz na powyższe komentarze pod adresem Newagu?Wyczuwam hipokrytę.

  • Tomek – 06.08.2016

    @advisor,możesz jaśniej, bo nie rozumiem?czytam regularnie inforail, od czasu do czasu pozwolę sobie napisać jakiś komentarz ale osobiście unikam wszelakiej wojenek peso-newagowskich, bo uważam je za bezsensowne i nic nie wnoszące do dyskusji.Jeżeli nie ma się nic sensownego do powiedzenia to po co zabierać głos? Miejsce dla takich ludzi jest na ww. portalach - tam aż się roi od jednostek, które piszą dla samego pisania.Mi przede wszystkim zależy na tym, aby w komentarzach toczyła się sensowna dyskusja, która kończy się kiedy jakiś jeden nawiedzony z drugim zaczyna prawić swoje mądrości o wyższości jednego producenta taboru od drugiego.Nie wiem czy zauważyłeś, ale w swoim poprzednim komentarzu zwróciłem administracji/redakcji uwagę na styl wypowiedzi mojego przedmówcy (a nie jego odniesienie do producenta X czy Y), który jest na takim samym poziomie co wypowiedzi niejakiego "grubego", który jeszcze nie tak dawno temu nagminnie spamował prawie każdą dyskusję, swoimi "wynurzeniami, na inforail czy infotram. Pozdrawiam.

  • advisor – 06.08.2016

    @TomekWiesz, wyglądało to tak, jakbyś się opowiadał po jednej ze stron, a ściślej że narzekałeś na komentarz ośmieszający PESĘ ignorując wyżej umieszczone komentarze obraźliwe dla Newagu. Mnie tez zależy, by dyskusja była merytoryczna, ale jak to w naszym kraju bywa "prawo prawem, ale sprawiedliwość musi być po naszej stronie" i wojenkę czas zacząć. Nie pomaga fakt, że w sieci działają płatne trolle, którym pewne firmy dobrze płacą za szkalowanie konkurencji. Już o przekupywaniu dziennikarzy i skrajnie stronniczych artykułach nie wspomnę. Niestety, jeśli chce się poczytać coś merytorycznego to ciężko polecać polskie portale z jakiejkolwiek dziedziny. Również pozdrawiam!

  • Tomek – 06.08.2016

    cieszę się, że wszystko jest już jasne :) Ja już mam po prostu przesyt chamstwa i wulgarnego języka, który wkrada się nawet do portali branżowych, bo tak jak wspomniałem jeden nawiedzony z drugim musi się "wykazać", czy to w ramach "poczucia misji" czy też zawodowych obowiązków (vide wspomniani przez Ciebie płatni trolle jednej bądź drugiej firmy).Zgadzam się również z Tobą, że na naszym rodzimym, stricte kolejowym, internetowym podwórku jest gorzej niż źle, zaś same dyskusje pod wieloma artykułami na ww. portalach są niekiedy obrazem nędzy i rozpaczy. Pocieszam się jednak tym, że inforail.pl w odniesieniu np. do swojego konkurenta w postaci rynku kolejowego i tak na płaszczyźnie dyskusji pomiędzy czytelnikami, prezentuje wyższy poziom kultury, dlatego odwiedzam go regularnie - mniej się denerwuję :) Spokojnego wieczoru.

  • Riam – 07.08.2016

    Ja też sobie czytam regularnie Inforail i czasami zastanawiam się czy te komentarze dotyczące Pesa-Newag piszą ludzie z branży czy po prostu dzieciaki. Jestem fanem obu marek bo cieszy że to firmy made in Poland mogę je ocenić nie jako technik ale jako pasażer i na moje oczy , słuch i wygodę to podobny poziom . Dla mnie te 2 marki to tak jaby porównać do samochodów co lepsze Astra czy Focus ? Dla mnie to ta sama liga. Jestem ze Śląska i czekam na roztrzygnięcie przetargu cenowo wygrywa Pesa , czy ją wybiorą czy Newaga a może Stadlera przyjmnę z uciechą bo wszystkie 3 propozycje mi pasują. Pozdrawiam.

  • przemo – 07.08.2016

    Wracając do tematu-jaka jest szansa że opolskie domówi te dwie kolejne sztuki w najbliższym czasie?Ciekawi mnie także czy przy domówieniu dwóch sztuk mogą zmienić specyfikacje zamówienia i zamówić 2 czteroczłonowe Impulsy?

  • guido – 07.08.2016

    Kupili zabawki za grube pieniądze i puszczą je na linie gdzie nasycenie pociągami innych przewoźników jest dość duże.A co z liniami lokalnymi{Opole-Kluczbork,Opole-Nysa-Głuchołazy,Nysa-Brzeg itp.)?Obetnie się tym liniom pieniądze?Z pewnością.

  • YburG – 08.08.2016

    Podobno strasznie awaryjne. Trzeba było kupic elfy

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....