TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Pierwszy pociąg Moskwa – Nicea
Ryszard Piech - Opublikowano: 28.09.2010 13:48:15 38 komentarzy
Pierwszy pociąg Moskwa – Nicea

W piątek 24 września przez Polskę przejechał pierwszy planowy pociąg w relacji Moskwa - Nicea. Ponieważ wokół tego połączenia narosło wiele mitów i niedomówień więc w niniejszym artykule przedstawiamy go szerzej.

Już podczas ogłaszania rozkładu jazdy na rok 2010 pojawiła się dosyć sensacyjna informacja, iż w sezonie letnim przez Polskę będzie kursował bardzo wyjątkowy pociąg o relacji St. Petersburg –Nicea. Pociąg ten był owiany dużą mgiełką tajemnicy, ponieważ nie do końca były jasne jego losy. Pierwotny start wyznaczony na 5 czerwca nie doszedł ostatecznie do skutku. Jakie były powody opóźnienia możemy jedynie spekulować, jednak ważne jest, iż koleje rosyjskie RŻD dalej pracowały nad projektem. Ostatecznie relacja została zmieniona na Moskwa –Nicea, natomiast pierwszy kurs przez Polskę odbył się w dniu 24 września. Zgodnie z aktualnym rozkładem jazdy pociąg ma kursować raz w tygodniu aż do 9 grudnia, kiedy wejdzie w życie zmieniony rozkład jazdy, który ma przynieść zmianę trasy przejazdu.

Rozkład jazdy pociągu

Kierunek

Pociąg

17BJ

 

Pociąg

18BJ

Kierunek

Dzień

Przyjazd

Odjazd

Stacja

Przyjazd

Odjazd

Dzień

v, Cz

-

16:17

Moskwa Białoruska

23:17

-

^, Wt

v, Cz

19:53

20:16

Wjasma

20:38

21:01

^, Wt

v, Cz

22:07

22:12

Smoleńsk

18:57

18:59

^, Wt

v, Cz

22:30

22:40

Orsza

16:21

16:36

^, Wt

v, Pt

0:59

1:09

Mińsk

13:50

14:02

^, Wt

v, Pt

4:35

6:45

Brest

8:00

9:58

^, Wt

v, Pt

6:03

6:43

Terespol

5:34

6:14

^, Wt

v, Pt

9:39

10:28

Warszawa Wsch.

2:52

3:12

^, Wt

v, Pt

10:40

10:49

Warszawa Zach.

-

-

^, Wt

v, Pt

13:49

14:04

Katowice

23:30

23:45

^, Pn

v, Pt

15:17

16:04

Zebrzydowice

22:10

22:19

^, Pn

v, Pt

16:22

17:07

Bohumin

21:40

21:50

^, Pn

v, Pt

19:06

19:18

Břeclav

19:18

19:45

^, Pn

v, Pt

21:08

21:17

Wiedeń Meidling

17:23

17:26

^, Pn

v, Pt

23:31

23:34

Linz Hbf

14:00

14:05

^, Pn

v, So

4:18

4:49

Innsbruck Hbf

8:13

8:39

^, Pn

v, So

5:26

5:46

Brennero/Brenner

7:00

7:39

^, Pn

v, So

7:08

7:11

Bolzano/Bozen

5:40

5:43

^, Pn

v, So

9:22

9:47

Werona Porta Nuova

3:15

3:53

^, Pn

v, So

11:29

11:32

Mediolan Rogoredo

1:26

1:29

^, Pn

v, So

14:13

14:35

Genua Piazza Principe

23:21

23:41

^, Nd

v, So

17:12

17:15

San Remo

21:14

21:17

^, Nd

v, So

17:24

17:26

Brodighera

21:03

21:05

^, Nd

v, So

17:33

18:35

Ventimiglia

20:01

20:57

^, Nd

v, So

18:46

18:48

Menton

19:48

19:50

^, Nd

v, So

19:12

-

Nicea Ville

-

19:22

^, Nd

 

Jak można zauważyć pokonanie całej trasy zajmuje 52 godziny i 55 minut w relacji Moskwa –Nicea oraz 49 godzin i 55 minut w relacji powrotnej. Prędkość średnia na trasie Moskwa –Nicea wynosi 63,13 km/h, natomiast pociąg powrotny osiąga 66,7 km/h. Pomimo dystansu 3279 km oraz licznych wydłużonych postojów w celu zagwarantowania odpowiedniej rezerwy czasowej osiągane są dobre prędkości średnie. Dla porównania pociąg EC Wawel z Krakowa do Berlina notuje wyniki ledwo przekraczające 40 km/h! Uruchomienie bezpośredniego pociągu w tak długiej relacji wzbudziło wszechobecne zainteresowanie we wszystkich krajach UE, co dokumentują liczne fotografie oraz filmiki z wszystkich krajów przejazdu. Pociąg ten jest dużym wydarzeniem, ponieważ w Europie Zachodniej długie podróże pociągami odeszły w niepamięć z powodu dużej konkurencji połączeń lotniczych. Jednak Rosjanie lubią długie podróże koleją, co może być przyczynkiem do utrzymania połączenia jako stałe. Pociąg nie konkuruje szybkością lecz komfortem. Dodajmy komfortem za dużą cenę, ponieważ apartament VIP kosztuje 1050 €za całą podróż. Nieco taniej można podróżować w przedziale sypialnym klasy pierwszej (459 €), natomiast przedział klasy drugiej kosztuje 306 €. Warto również wspomnieć, iż bezpośredni pociąg w tej relacji kursował od końca XIX wieku do roku 1914, kiedy w wyniku wybuchu I Wojny Światowej został zawieszony.

Pociąg jest zestawiony z 12 wagonów, gdzie bazowy skład 7 wagonów sypialnych klasy pierwszej/drugiej, następnie dwa wagony restauracyjne oraz trzy wagony klasy VIP. Podstawowe wagony w składzie muszą być według podstawowej skrajni europejskiej UIC 505-1. Ponieważ dostawa nowej serii 200 wagonów jest jeszcze w powijakach, więc konieczne stało się wykorzystanie istniejącego taboru. Wybór padł na nowoczesne wagony serii WLABmee, których 85 sztuk wyprodukowały na przełomie 1994 -95 roku zakłady w Goerlitz. Nowoczesne wagony do systemu przestawczego, o prędkości maksymalnej 200 km/h są stałymi gośćmi na terenie Polski, jednak dla celów nowego połączenia przeszły gruntowne przebudowy. Z zewnątrz w oczy rzuca się nowe standardowe malowanie RŻD, jednak największe przemiany przeszły wnętrza. Pierwotnie utrzymane w europejskim stylu w wyniku przeprowadzonych przebudów przekształciły się na bardziej wschodni styl –inne materiały, użycie wysokiego gatunkowo drewna, czy też zastosowanie złotych (lub pozłacanych) klamek. Również luksusowe wagony VIP (WLSRmee) nie są nowością, ponieważ przebudowane w 2004 roku pojawiały się w Polsce w regularnych pociągach Wagony te zamiast 11 przedziałów posiadają zaledwie cztery, lecz z własnym przedziałem WC. Jednak nawet te przeszły dodatkowe przebudowy i prezentują obecnie najwyższy poziom luksusu, choć nadal w stylu rosyjskim. Interesujące mogą być również wagony gastronomiczne, ponieważ RŻD nie posiada takowych według skrajni europejskiej. W związku z tym na odcinku szerokotorowym kursują dwa wagony gastronomiczne RŻD według skrajni 1-WM. Takowe mogłyby dojechać jedynie do granicy między Czechami i Austrią, więc konieczne stało się poszukanie alternatywnego rozwiązania, którym stało się wynajmowanie dwóch wagonów restauracyjnych od PKP IC, które obsługują relację Warszawa Wschodnia –Nicea –Warszawa Wschodnia. Oczywiście wobec niesamowitych braków PKP IC w zakresie wagonów gastronomicznych można się zastanawiać czy aby jest to właściwy krok, jednak mimo wszystko obsługa takiego pociągu może być nobilitacją dla PKP IC, jak również dla spółki Wars, która zajmuje się obsługą tych wagonów.

Sprawa Polski jest nieodłącznym elementem tego pociągu. Już wcześniej pojawiły się kontrowersje na temat braku postojów handlowych w naszym kraju. PKP IC zwróciło się do Ministerstwa Infrastruktury w celu dofinansowania pociągu. Ponieważ MI odmówiło, więc jego uruchomienie na terenie Polski odbywa się na własne ryzyko oraz koszt RŻD. Jednak mimo tego przewoźnik oferuje bilety na ten pociąg do i z Polski, choć z drugiej strony nikt nie sprecyzował kto odpowiada za sprzedaż biletów w naszym kraju. Interesująca może być również obsługa trakcyjna, gdzie na całej długości polskiego odcinka zaplanowano lokomotywy EU07, choć ze zmianą w Katowicach, ponieważ pociąg prowadzi polska maszyna aż do Bohumina. Od granicy z Białorusią aż po Katowice była to lokomotywa EU07-072, natomiast w dalszą drogę zabrała ją maszyna EU07-446 mająca dopuszczenie do eksploatacji w Czechach. Pociąg został wytrasowany z dużymi zapasami i generalnie jechał zgodnie z rozkładem jazdy. Jednak mimo tego zaplanowano długi (prawie 50 minut) postój w Zebrzydowicach, który „zamaskowałby niedociągnięcia polskiej infrastruktury”. Ciekawym jest również wybór lokomotyw EU07 jako środka trakcyjnego, ponieważ większość trasy Terespol –Warszawa –Katowice jest dostosowana do 160 km/h, natomiast w składzie znajdują się wagony na 200 km/h, za wyjątkiem wagonów restauracyjnych o prędkości 160 km/h. Zastosowanie EP09 nie tylko skróciłoby czas jazdy nawet o 2 godziny ale również pozwoliłoby na wykorzystanie możliwości zmodernizowanej linii do Terespola, które aktualnie nie są wykorzystywane. Lecz aby tak się stało ktoś musiałby chcieć się wykazać a nie tylko zainkasować pieniądze za przeprowadzenie składu. Choć ciągłe niedobory szybkich maszyn mogłyby spowodować komplikacje w innych stałych połączeniach, więc ostatecznie EU07 jest akceptowalnym kompromisem.

Pociąg Moskwa –Nicea jest wyjątkowym w skali obecnego kolejnictwa w Europie, gdzie dalsze dystanse zdominowały linie lotnicze. Wobec tego pomysł uruchomienia pociągu jadącego trzy dni może się jawić jako obłęd, jednak w tym szaleństwie może być rozwiązanie. Bowiem pociąg ten oferuje komfort, jakiego w samolocie się nie zazna, natomiast długa podróż może być częścią urlopu, romantyczną wycieczką lub też sposobem na przeprowadzenie spotkań biznesowych. Jakie będą losy połączenia przekonamy się w niedalekiej przyszłości, natomiast obecnie mamy niekwestionowaną możliwość podziwiania rosyjskiego składu przemierzającego Polskę w czasie dnia, co stwarza wiele możliwości do uwieczniania tego wyjątkowego pociągu.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Rosja
RŻD
Moskwa
Francja
Nicea
Włochy
Austria
Czechy
Polska
Białoruś
Goerlitz
  • Andrzej – 28.09.2010

    a ja mam przyziemny problem: czy wody wystarcza od Moskwy do Nicei, bo w polskim TLK wystarcza od Szczecina do Poznania?

  • pasazer – 28.09.2010

    Jaką trasą ma pojechać od grudnia. Przez Berlin, Frankfurt /M, Molhouse czy jeszcze jakos inaczej?

  • JSB – 28.09.2010

    A czy nie lepiej dać EP08? Kompromis pomiędzy 7 a 9

  • R. Piech – 28.09.2010

    @Andrzej, to jest dobre pytanie. Z jednej strony wagony sypialne mają większe zbiorniki, choć zużycie wody też jest większe. Do tego trzeba pamiętać, że kiedyś przy długich relacjach były postoje na pobór wody. Obecnie nie tyle wydłużony postój może być problemem, co najzwyczajniej brak stacyjnych urządzeń do napełniania wagonów zdemontowanych w Europie jako zbędnych wobec krótkich relacji.

  • R. Piech – 28.09.2010

    @pasazer, nie ma żadnych oficjalnych danych, więc obecnie można jedynie spekulować.

  • R. Piech – 28.09.2010

    @JSB, z EP08 jest jeszcze większy deficyt niż z EP09.

  • Adam – 29.09.2010

    Do wyliczanek dotyczących średnich czasów i prędkości pozwolę sobie dodać jeszcze jedno: czas postojów w relacji do Nicei wynosi 9 godz. 31 minut; to chyba nawet z uwzględnieniem ewentualnych spóźnień i dwugodzinnego przestawiania wagonów na węższy tor "trochę" za dużo. Pisze pan "...przewoźnik oferuje bilety na ten pociąg do i z Polski, choć z drugiej strony nikt nie sprecyzował kto odpowiada za sprzedaż biletów w naszym kraju" - na portalu kow.pl Władimir Kaliapin z Kolei Rosyjskich RŻD stwierdził, że bilety można kupić "w wyspecjalizowanych punktach sprzedaży IC". Tylko pytam, gdzie mam wsiąść do tego pociągu skoro nie ma on postojów handlowych tylko techniczne?

  • Andrzej – 29.09.2010

    To chyba pierwszy pociąg, który wzgardził dworcem Centralnym w Warszawie albo tu jest jakiś błąd! co do tych ostojów, to też się zgodzę.

  • R. Piech – 29.09.2010

    @Adam, tylko niech ktoś zdefiniuje pojęcie "WYSPECJALIZOWANYCH punktów sprzedaży IC". Natomiast odnośnie postojów w Polsce to jak najbardziej są one handlowe, tylko nie na zasadzie współpracy z PKP IC, tylko na zasadzie kabotażu (dozwolony od stycznia 2010). Postoje w Polsce znajdują się w rozkładzie jazdy, pociąg staje przy peronach i są otwierane wejścia. Natomiast kwestią sporną w tym układzie jest umieszczenie pociągu w SRJP, rozkładzie internetowym czy rozkładach stacyjnych oraz jego zapowiedzi. Teoretycznie powinny się tam znaleźć, jednak przewoźnik typu "open acces" wcale nie musi z tego korzystać i za to płacić.

  • R. Piech – 29.09.2010

    @Andrzej, w rozkładzie jazdy nie ma postoju na dworcu centralnym.

  • Andrzej – 29.09.2010

    Szczerze mówiąc nie podoba mi się, że może coś jechać i nie być ujęte w RJP ani nie zapowiadane. Wiem, że ten pociąg jest szczególny, ale transport publiczny, nawet czysto komercyjny, ma jednak pewną funkcję publiczną. Tak się to teraz dzieje w komunikacji autobusowej w Polsce: konia z rzędem temu, kto wie, gdzie, co, doką i kiedy jedzie. ale to już inna bajka.

  • R. Piech – 29.09.2010

    @Andrzej, to jest efektem bajzlu jaki panuje na kolei w Polsce, bo przykładowo w zliberalizowanej Szwecji może istnieć niezależna strona z wszystkimi RJ w kraju. W przypadku tego pociągu myślę, iż brak wzmianki o nim jest efektem uruchomienia go w środku obowiązywania rozkładu, według zmienionej trasy, godziny i dnia kursowania. Równie ważną może być kwestia braku uzgodnień ze stroną Polską. Myślę, że scentralizowanym RZD ciężko zrozumieć zagmatwaną sytuację organizacyjną w Polsce i to, że zlecając obsługę pociągu PKP IC nie otrzymuje wszystkich świadczeń. Ale być może w nowym RJ sytuacja się zmieni i pociąg trafi na karty.

  • Andrzej – 29.09.2010

    Chodzi mi o rozkład ERJP aktualizowany przez Internet, pobierałem ostatnio aktualizację i pociągu nie ma. Zresztą podobna sytuacja występuje również w przypadku innych połączeń kolei rosyjskich. Jest np. wagon bezpośredni Moskwa - Paryż, mało kto o nim wie. Inna rzecz, żę też ciekawostka, cały dzień stoi w Berlinie. Rosjanie to jednak lubią długie podróże.

  • R. Piech – 29.09.2010

    @Andrzej, fakt, w Polskim tego pociągu nie ma aczkolwiek szukając w rozkładzie DB lub OBB jest w pełnej okazałości. Stamtąd też pochodzi zaprezentowany w artykule rozkład jazdy tego pociągu. Aczkolwiek nie wiem jak ma się to z wagonami bezpośrednimi.

  • Kamil – 30.09.2010

    Najbardziej mnie dziwi, ze kolej polska nie praktycznie przemilcza istnienie tego pociagu Czy wyobrazacie sobie, aby np. EC Wawel lub EC Sobieski nie byly na terenie Polski uwzglednione w rozkladzie??

  • Kamil – 30.09.2010

    Moim zdaniem, podczas negocjacji na temat tego pociagu, polska strona powinna postawic warunek, ze zgodzi sie na ten pociag, gdy bedzie dostepny takze dla podroznych wsiadajacych i wysiadajacych w Polsce. Bo jezeli nie, to oznaczaloby, ze aby dojechac tym pociagiem z Polski w Alpy i nad Moze Srodziemne nalezy przesiasc sie w ... Brzesciu.

  • Andrzej – 30.09.2010

    Kamil: Jak to już wskazano we wcześniejszych komentarzach, pociąg ma normalne postoje handlowe, czyli możesz do niego wsiąść i z niego wysiąść. Problem leży w tym, iż, gdy wejdziesz na stronę rozklad.pkp.pl i wpiszesz Z Warszawa do Nicea z opcją połączenia bezpośrednie, nie otrzymasz tego połączenia, nawet, gdy data będzie się zgadzać z datą jego kursowania. Dla mnie to właśnie jest niedopuszczalne, gdzieś musi być jakaś czapa, która zapewni informację o kursowaniu. I to nie tylko wtedy, gdy przewoźnik tego sobie życzy, ale w każdym wypadku, jako wymóg świadczenia usługi transportowej. Nie bez kozery wspomniałem o komunikacji autobusowej. Tu mamy dokładnie przykład braku obligatoryjnego, centralnego miejsca, niezależnego od przewoźników, w którym publikowane byłyby wszystkie, legalnie wykonywane kursy. autobusy często jeżdżą na zasadzie: wszyscy wiedzą, żę jedzie, prywatne, spoza PKS, to już w ogóle makabra.

  • – 01.10.2010

    Nno, kolego Andrzej, z powyzszych postow wcale jasno nie wynika, czy postoje ww pociagu sa - dla polskich kolei i dla polskich pasazerow - postojami technicznymi czy handlowymi! Poza tym z powyzszych komentarzy wynika, ze postoje w Polsce sa postojami handlowymi dla kolei rosyjskich, niemieckich i austriackich. Poza tym pociag ten daje fajne polaczenie weekendowe na narty, i to w piatek: Katowice 15.14 -> Innsbruck 4.49.

  • Kamil – 01.10.2010

    Ciekawi mnie tez, jak korzystanie z tego pociagu, zwlaszcza w komunikacji wewnatrznej, rozwiazano w BY, CZ, AT IT oraz we FR.

  • R. Piech – 01.10.2010

    @Kamil, Odpowiadając na Twoje pytanie, postoje nie są dla polskich kolei, postoje są dla polskich i nie tylko pasażerów. Natomiast w BY, CZ, AT, IT i FR tamtejsi przewoźnicy są współorganizatorami przewozów, więc odpowiadają za wszystkie czynności. Tylko w Polsce jest taki bajzel, że nikt nic nie wie.

  • Kamil – 04.10.2010

    Do: R. Piech. Dziekuje za odpowiedz. Chcialbym wiedziec, czy postoje w Polsce sa, WEDLUG polskich kolei, i wedllug polskiego rozkladu, postojami handlowymi czy nie?? I zwlaszcza w komunikacji wewnatrzpolskiej??

  • R. Piech – 04.10.2010

    @Kamil, ten pociąg jest dostępny jedynie w komunikacji międzynarodowej tak, jak przykładowo Vltava (za wyjątkiem wagonu klasy 2 na odcinku Terespol - Katowice).

  • Kamil – 05.10.2010

    A jak myslicie, czy dobrym wyjsciem byloby, aby przewoznicy zagraniczni, chocby np. jak w tym przykladzie RZD, zaczeli oferowac na szersza skale przewozy miedzynarodowe z Polski za granice?? Skoro jak dotychczas siec polaczen miedzynarodowych z Polski do sasiednich krajow jest taka skapa??

  • – 06.10.2010

    RZD oferowało by takie połączenia, gdyby miały one cokolwiek wspólnego z chociaż jednym dworcem w Rosji. Wyobrażam sobie pociąg relacji Władywostok - Londyn :) Przynajmniej 9 dni jazdy, ale: Londyn Bruksela Berlin Warszawa Mińsk Moskwa Nowosybirsk Władywostok.

  • Andrzej – 09.10.2010

    Anonim: No, chyba trochę przesadziłeś, nawet Rosjanie nie korzystaliby z takiego połączenia, choć lubią długie podróże. Jeśli chodzi o połączenia kolei rosyjskich do Europy, to w większości wypadkow, podczepiali się pod polskie pociągi. tak było z Kiepurą, tak jest obsługiwany Wiedeń. Ta Nicea to jeden z niewielu pociągów, gdzie od początku do końca jedzie jako pociąg rosyjski, jeszcze Veltava jest całkowicie rosyjskim pociągiem i Berlin Express też. Jest jeszcze taka okoliczność, że lubimy wybierać nasze wagony, choć rosyjskie nie są gorsze, jakieś takie uprzedzenie. Trzeba się raz przejechać, by to uprzedzenie porzucić. W rosyjskim wagonie przyniosą ci żarcie z restauracyjnego, a w polskim musisz sam iść - ot, taka tradycja.

  • Kamil – 09.10.2010

    Na internecie mozna znalezc informacje, ze zarowno DB, jak i RZD planuja jezdzic pociagami przez Eurotunnel do Londynu. Na ile to realne, zobaczymy.

  • Alain Julliot – 13.10.2010

    @Kamil : pod Eurotunnelem maja prawo jezdzic tylko pociagi odpowiadajac na bardzo ostre techniczne wymagan bezpiecznosci.

  • Alain Julliot – 13.10.2010

    Bylem w Nicei na przyjazd drugiego pociagu z Moskwie, annons zrobiono po rosyjsku a patom po francusku, tylko kilku osob wysiadalo, na peronie bardzo malo ludzi czekalo na pasazerow, wugladalo dosc dziwny taki dlugi rozklad dla tak malo ludzi. Zreszta cala ta operacja wyglada dziwna : na dworcu, nikt nie mogl informowac czy mozna kupic bilety do innych stacji niz Moskwa ; dzwiny tez ze nie ma postoju w Monaco ale jest w Bordighera (pipidowka 3 km od Ventimiglia).

  • MD – 15.10.2010

    Można już spokojnie zdementować informacje, jakoby od nowego rozkładu 2010/2011 pociąg Moskwa - Nicea - Moskwa, miał jeździć zmienioną trasą. Jeśli wierzyć RZD, to będzie dokładnie ta sama trasa co obecnie.

  • Kamil – 09.11.2010

    Czy wiecie, co z tym pociagiem w RJ 2010-2011 ?? Czy bedzie ten pociag juz wpisany w polski rozklad?? Wedlug jakiej taryfy??

  • Kamil – 09.11.2010

    do: R. Piech: czy pociag Vltava ma wciaz wagon klasy drugiej relacji Terespol - Katowice??

  • R. Piech – 09.11.2010

    @Kamil, a dlaczego tego wagonu nie miałoby być? Poza tym wystarczyło wejść na stronę PKP IC i byłoby wszystko jasne ;)

  • Kamil – 12.11.2010

    Po pierwsze, tak mnie poinformowala pani w kasie, po drugie, widzialem kilka dni temu ten pociag, i polska byla tylko lokomotywa, a wagony byly rosyjskie, bialoruskie i czeskie.

  • R. Piech – 12.11.2010

    @Kamil, Pani w kasie miała rację, według zestawienia ze strony PKP IC w tym pociągu pozostały tylko wagony sypialne.

  • Kamil – 20.11.2010

    Wedlug obecnego RJ pociag Vltava dubluje sie z pocoagiem IR Spodek. Dziwie sie, ze taniej jest uruchmic osobny pociag relacji Wwa-Kce, niz doczepic kilka wagonow, jadacych w taryfie IR, w Warszawie Wsch, gdzie Vltava ma dluzszy postoj, proponuje, zeby te wagony jechaly w relacji Warszawa Wschodnia - Katowice - Pszczyna - Chybie - Zebrzydowice - Bogumin - Chalupki - Raciborz. Podejrzewam, ze raciborzanie nie pogniewaja sie, jakby mieli bezposredni wieczorny pociag z Warszawy, z szeregiem skomunikowan po drodze.

  • – 22.12.2010

    Czy wiecie jak kursuje w nowym rozkładzie?

  • R. Piech – 22.12.2010

    W nowym rozkładzie przez Polskę przejeżdża mniej więcej w takim samym położeniu czasowym, aczkolwiek całkowity czas jazdy został skrócony o bodaj 2 godziny.

  • Wieża – 07.03.2016

    W Katowicach na papierowym rozkładzie się znajduje. Wyjeżdża koło 7 z minutami. Nie wiem czy jest w Warszawie na rozkładzie i dziwi mnie że nie staje na Centralnym. Mam wrażenie, że to pomysł Rosjan. Nie wiem też ile kosztuje bilet normalny z Polski. W BlueSky znalazłem bilet lotniczy za 634 PLN z Warszawy. Gdyby cena była porównywalna to przejechałbym się pociągiem. Oczywiście interesuje mnie termin na 12 czerwca :)

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....