TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Pierwszy pociąg odjedzie z CPK za 10 lat
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 07.11.2017 10:46:07 9 komentarzy
Pierwszy pociąg odjedzie z CPK za 10 lat

Pierwszy samolot ma odlecieć z CPK w połowie 2027 r. Przez najbliższe dwa lata mają trwać prace przygotowawcze do tej inwestycji.

Koszt budowy CPK wyniesie ok. 31-35 mld zł. Budowa portu lotniczego ma pochłonąć 20 mld zł; rozbudowa węzła kolejowego waha się, zgodnie z szacunkami przyjętymi w studium wykonalności dla kolei dużych prędkości, między 8 a 9 mld zł. Komponent drogowy może zaś kosztować - w zależności od zakresu prac - między 2 a 7 mld zł.

Uczestnicy Kongresu Rozwoju Transportu wskazywali na potrzebę zbudowania CPK i jego istotnej roli dla rozwoju Polski, w tym rozwoju lotnictwa i kolei.

"Port Solidarność będzie również węzłem kolejowym. Nie będzie portem lotniczym połączonym z Warszawą siecią kolejową. Stąd istotna była różnica pomiędzy nazwami: Centralny Port Lotniczy, a Centralny Port Komunikacyjny. Mówimy o CPK, ponieważ mówimy o kluczowym węźle kolejowym dla Rzeczpospolitej" - tłumaczył Wild.

Jego zdaniem sukcesywny rozwój to budowa nowych szklaków kolejowych i nie poprzestawanie na modernizacjach. "Schemat docelowy, jaki chcielibyśmy osiągnąć, to skomunikowanie Rzeczpospolitej, ogniskując się właśnie w Porcie Solidarność, to 15 minut połączenia z Warszawą, 25 minut połączenia z Łodzią, a także połączenia z innymi kluczowymi miastami w Polsce w czasie – w większości przypadków - do 2 godzin" - mówił wiceminister.

Jak powiedział Wild, jest możliwość takiego przygotowania wszelkich procesów związanych z obsługą pasażera, "żeby ten port lotniczy był otwarty na nieskrępowany rozwój". "To jest atut, którego mogą nam zazdrościć kraje Europy Zachodniej, ponieważ nasze zapóźnienie infrastrukturalne staje się naszym atutem. Mamy w środku Polski teren niezurbanizowany, który może zostać wykorzystany na bardzo ambitne projekty" - przekonywał.

Wiceministe infrastruktury i budownictwa Andrzej Bittel wskazał, że "taka inwestycja spowoduje ogromny impuls rozwojowy". "Na to warto zwrócić uwagę i dostrzec. Nie tylko sama budowa, ale później eksploatacja, utrzymanie, dowożenie pasażerów będzie wymagało obsługi. To też jest wyzwanie dla rynków producentów, przewoźników i ich organizatorów" - powiedział.

Na istotną rolę kolei w obsłudze CPK wskazał prezes PKP SA Krzysztof Mamiński. "Wstępnie wytypowaliśmy ok. 1,5 tys. km linii, gdzie można będzie w przyszłości, przy niewielkich zmianach konstrukcyjnych (...) umożliwić kursowanie pociągów z prędkością 200/250 km/h" - mówił.

Jak podał, plany inwestycyjne, jakie PKP ma na najbliższe 5-6 lat, będą opiewały na co najmniej 10 mld zł. "A CPK i nowa perspektywa, która niewątpliwie będzie, powoduje, że na wiele, wiele lat ta produkcja musi istnieć" - dodał.

Z kolei prezes PLL LOT Rafał Milczarski ocenił, że CPK ma szansę być "nie tylko sercem transportowym Polski, ale Europy Środkowej, a może i większej części Europy".

"LOT będzie przedsiębiorstwem, które będzie mogło oferować usługi po bardzo przystępnej cenie. Ale oprócz tej ceny ważnym elementem jest wygoda oraz prostota przesiadania się. Nie będziemy bowiem tylko wozić Polaków, a taki port przesiadkowy to fenomenalny biznes. W sensie awiacji mamy wybitne położenie geograficzne, a Port Solidarność nie będzie miał jakichkolwiek problemów rozwojowych, z jakimi spotykamy się obecnie na Lotnisku Chopina" - powiedział.

Rząd na wtorkowym posiedzeniu ma zająć się projektem uchwały Rady Ministrów ws. przyjęcia Koncepcji przygotowania i realizacji inwestycji Port Solidarność – CPK.

Port lotniczy Solidarność ma powstać w miejscowości Stanisławów w gminie Baranów, w powiecie grodziskim.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
CPK
Łódź
Warszawa
MIB
  • anarh – 07.11.2017

    Niewierzę / polskie realia

  • Zetes – 07.11.2017

    Zastanawiam się, co pomysł budowy CPK ma wspólnego z, lansowaną przed wyborami przez PiS, ideą "zrównoważonego rozwoju"? Ciekawe, czy za dziesięć lar pociągi pasażerskie dotrą np. do Mielca? Jak długo będzie trwała podróż z Olsztyna do Białegostoku? Itd,, itp. ... Są większe problemy infrastrukturalne w naszym kraju, niż próba dowartościowania Warszawy przez budowę wielkiego lotniska...

  • mediafun – 07.11.2017

    to jest słabe, powiedzmy sobie uczciwie, kolejne wyimaginowane pomysły obecnie rządzących. Uwalili pomysł kolei dużych prędkości i żeby było że to ich inny pomysł to pozmieniać nazwy pododawać lotnisko od czapy i dać własną nazwe a na końcu szukać kasy w narodzie kto to finansuje, a wiem unia, tylko kolejna perspektywa już tak łaskawa nie będzie dla Polski, a jak zacznie negocjować pisuar to może być nieciekawie i z już zaklepanymi projektami których wykonanie i tak sie przeciągnie za lata 2020te. Śmiać się można jak oni zmodernizować trasę do zakopanego z krakowa chcą do 2026 a to tylko deklaracja, Trasy z Poznania na kołobrzeg tragedia, trasy w Polsce wschodniej słabizna, Linia z Krakowa przez Katowice do Wrocławia która powinna śmigać min 160km/h a jakoś nikt z rządzących problemu nie widzi że jest 70/80km/h Ale public relations jest!

  • PPP – 07.11.2017

    Wreszcie spójna koncepcja!

  • www – 07.11.2017

    @PPP Pewnie tak, ale niestety pewnie kosztem zwijania torów na prowincji. Ludzie poza dużymi aglomeracjami i w przysłowiowych miastach powiatowych nie mają prawa marzyć o dostępie do kolei? Serio wszyscy codziennie latamy samolotami?Pomysł może jest dobry, ale pod warunkiem, że pchnie nasze firmy technologicznie do przodu. Jak będziemy kupowali całe wyposażenie zagranicą to będzie kicha. Chińczycy są w stanie przywieźć całą infrastrukturę w kontenerach. Ale mam nadzieję, że większość będą jednak budowały i produkowały nasze firmy.

  • policzyć – 07.11.2017

    Odważny projekt, ale rządzący mają moc sprawczą by go zrealizować. I jest pewne, że gdy go rozpoczną, to zrealizują. Co do środków, oczywiście to duży wydatek. Przypomnieć jednak się godzi, że w okresie 8 lat rządów partii miłości rabunek budżetu wyniósł ca 500 MILIARDÓW złotych, w tym połowa to sam VAT. Wyobrażalna kwota? Ile rzeczy byłoby możliwe do zrobienia, gdzie bylibyśmy, gdyby tych pieniędzy dopilnowano i przeznaczono na rozwój kraju. Tymczasem złodzieje kradli, a państwo zaciągało kolejne długi na kolejne lata by zrównoważyć budżet.

  • jacek – 07.11.2017

    Koncepcję połączeń kolejowych do CPK przygotował chyba brat Mikołaja Wilda, niejaki Patryk Wild... Przeglądałem plany rządowe w zakresie "komponentu kolejowego CPK" i niestety jako żywo przypomina to poronione pomysły P.W.Poronione, bo jak inaczej nazwać pomysły w rodzaju budowy linii Bydgoszcz-Okonek i Ostrołęka-Mazury albo z Buska-Zdroju na południe? Jak inaczej nazwać pominięcie Torunia w przyszłej relacji Warszawa/CPK-Trójmiasto? Oczywiście są tam pozytywy, rzeczy słuszne i potrzebne (Sieradz-Wieruszów, Warszawa/CPK-Płock-Włocławek, nowy wylot z Wrocławia na Oleśnicę), ale jako całość wygląda to jak rysowane na kolanie. A to przecież uchwała rządowa.Polska potrzebuje nowych linii kolejowych, w tym oczywiście KDP, ale tacy ludzie, jak Patryk Wild ośmieszają te idee.

  • :p – 08.11.2017

    CPK = pierwsze lotnisko w hstorii które budować się będzie wolniej niż Berlin-Brandenburg... I jeszcze z tą różnicą że nikt go nie potrzebuje do niczego

  • kolejFAN – 08.11.2017

    masakra jakaś. Najpierw przywróccie kolej do Mielca,Olecka,Mikołajek,Limanowej,Szczucina,Łomży,Karpacza i Lwówka i tak dalej a nie bajdurzcie o kosmicznych kosmodromach..

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....